//
کدخبر: ۱۰۴۷۴۷ //
تایمز:

تأمین امنیت سفر ترامپ به لندن هزینه‌بر است

هم‌زمان با نزدیک شدن به تاریخ سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به انگلیس و هشدار گروه‌های مخالف برای برگزاری تظاهرات و تجمعات اعتراضی، روزنامه تایمز در گزارشی عملیات تأمین امنیت این سفر را بسیار هزینه‌بر خواند.

 تأمین امنیت سفر ترامپ به لندن هزینه‌بر است
به گزارش فرتاک نیوز،

تایمز افزود: انتظار می‌رود که بین 5 تا 10 هزار نیروی پلیس در کنار واحدهای ضد تروریسم، ضد شورش، مقابله با تظاهرات خیابانی، تیم‌های خنثی‌کننده بمب و تجهیزات نظامی، دایره جمع‌آوری شواهد و مأموران ویژه امنیتی در عملیات تأمین امنیت سفر دونالد ترامپ به انگلیس شرکت کنند.

بنابراین گزارش هزینه تأمین این عملیات دست‌کم 5 میلیون پوند برای مالیات‌دهندگان انگلیسی هزینه خواهد داشت.

رئیس‌جمهوری آمریکا قرار است 13 جولای ( 23 تیرماه) در چارچوب سفری کاری راهی انگلیس شود. او در ابتدا با «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس در اقامتگاه خارج از شهر وی ملاقات کرده و سپس به دیدار ملکه الیزابت دوم خواهد رفت.

ترامپ که تاکنون سه بار سفر خود به انگلیس را از ترس رویارویی با معترضان به تأخیر انداخته، به‌اجبار ملاقات خود با نخست‌وزیر انگلیس را خارج از داونینگ استریت، دفتر رسمی «می» برگزار می کند.

بنا برگزارش تایمز، ترامپ با هواپیمای نظامی آمریکایی «ایوفورس وان» همراه با تیم افسران امنیتی این کشور به انگلیس سفر می‌کند. او در این سفر همچنین برای بازی گلف واقع در آیرشایر که خانواده ترامپ مالک آن است حضور خواهد داشت.

آخرین آمار ثبت‌شده در صفحات مجازی وابسته به نهادهای حقوق بشری و مخالف جنگ در انگلیس نشان می‌دهد که روند افزایش شمار مخالفان سفر ترامپ به انگلیس شتاب بی‌سابقه‌ای به خود گرفته است.

آمار یک‌نهاد مدنی موسوم به «اعتراض علیه سفر ترامپ» در صفحه فیس‌بوک نشان می‌دهد که ظرف کمتر از یک ماه گذشته بالغ‌بر 50 هزار نفر به علاقه‌مندان شرکت در تظاهرات اعتراضی علیه سفر رئیس‌جمهوری آمریکا پیوسته‌اند. این آمار معادل پیوستن حدود دو هزار نفر به جمع مخالفان سفر ترامپ به لندن در هرروز محسوب می‌شود.

نهاد یادشده با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که هم‌زمان با سفر ترامپ، تظاهرات گسترده‌ای به نام 'تجمع مقاومت' برگزار خواهد شد. در این بیانیه آمده است: به خیابان‌ها سرازیر می‌شویم تا جلوی نفرت، کوته‌فکری و نژادپرستی را بگیریم.

سایر نهادهای مدنی نیز در تبلیغات جداگانه‌ای از مردم این کشور دعوت کرده‌اند تا در تظاهرات اعتراضی ضد ترامپ، مشارکت کنند. تشکل مدنی «ائتلاف توقف ترامپ» که یکی دیگر از نهادهای اصلی مخالف سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به انگلیس به شمار می‌رود، مدعی حضور میلیونی مخالفان ترامپ در این حرکت اعتراضی شده است.

سایمون کمپتون افسر ارشد فدراسیون پلیس انگلیس می‌گوید که هزینه سفر ترامپ به لندن ارزان نخواهد بود. 'این سفر چندروزه بسیار هزینه‌بر است و من نگران پیامدهای جانی آن هستم'. وی اظهار داشت درحالی‌که منابع امنیتی به حد زیادی تحت‌فشار قرار دارد و جرم و جنایت رو به افزایش است، سفر ترامپ یک فشار اضافی به شمار می‌رود.

پلیس لندن نیز اعلام کرده است که از برگزاری تظاهرات گسترده گروه‌های ضد ترامپ مطلع است؛ اما هزینه‌ای برای این عملیات اعلام نکرده است.

وزیر کابینه در سایه انگلیس از حزب کارگر « املی ثورنبری » اخیراً طی اظهاراتی تند گفته است که لندن با رئیس‌جمهوری آمریکا که از توافقنامه اقلیمی پاریس و برجام خارج شد، فصل مشترکی ندارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۴۷۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان