//
کدخبر: ۳۹۸۶۳۷ //

ارایه بیش از چهار میلیون نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در ایلام

مدیرکل فنی و حرفه‌ای ایلام گفت: سال گذشته بیش از چهار میلیون و ۷۶۳ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی رشته‌های مختلف در مراکز دولتی و خصوصی این استان ارائه شده است

ارایه بیش از چهار میلیون نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در ایلام

به‌گزارش‌فرتاک‌نیوز؛مجید ولیزاده با اشاره به اینکه این آموزش‌ها در قالب ۱۹ رشته شغلی انجام می شود،ارایه بیش از چهار میلیون نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در ایلاماظهار داشت: از این تعداد آموزش ارائه شده سه میلیون و ۳۶۲ هزار و ۹۷۷ نفر ساعت با تعداد ۱۵ هزار و ۲۲۴ نفر در بخش دولتی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

وی افزود:آموزش‌های ارائه شده در این سازمان تقریبا به صورت رایگان انجام می‌پذیرد و تنها مبلغ ناچیزی از افراد شرکت کننده دریافت می‌شود.

ولیزاده با اشاره به فعالیت ۲۲۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان بیان کرد: از این تعداد ۱۲٠ آموزشگاه در سطح شهر ایلام قرار دارد که در ۲۸۸ حرفه چهار شاخه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ هنر آماده ارائه خدمات به متقاضیان است.

 مدیرکل فنی و حرفه‌ای ایلام گفت: همچنین در بخش آموزشگاه‌های خصوصی در استان یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۵۵۵ نفر ساعت به تعداد چهار هزار و ۸۲۵ نفر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه تعهدات بخش خصوصی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان ایلام برای ارائه آموزش‌های مهارتی به مهارت جویان در سال جاری چهار میلیون و ۲۲۸ و ۹۳۰ هزار نفر ساعت است، اضافه کرد: یکی از اهداف آموزشی کارآفرینی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، بهبود توانایی‌های فردی و تخصصی مهارت‌آموزان است، آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند از طریق دانش افزایی، باعث افزایش فرصت‌های بازار شده و سطح تقاضای کارآفرینی را ارتقا بخشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۸۶۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان