//
کدخبر: ۳۹۶۱۹۳ //

تشریح پنج پروژه اولویت دار استان ایلام در سال ۱۴۰۲

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام سامانه گرمسیری، محورهای اصلی اربعین، تونل کبیرکوه، پتروپالایش دهلران و تکمیل بازارچه های مرزی استان را پنج پروژه اولویت‌دار استان ایلام عنوان کرد

به گزارش فرتاک‌نیوز، روز یکشنبه ۲۷ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ نشست پیگیری پروژه‌های «طرح ایران یار» به ریاست مشاور معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام، مدیرکل حوزه استاندار ایلام و معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری ها و مدیران کل حوزه استانداران سراسر کشور بصورت وبینار برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام در این نشست وبیناری با تشریح جزییات پنج طرح اولویت دار استان ایلام، گفت: سامانه گرمسیری، تکمیل محورهای اربعین استان، تونل کبیرکوه، پترو پالایش دهلران و تکمیل بازارچه های مرزی استان از جمله طرح و پروژه های اولویت‌دار استان است که ۳ طرح عمرانی و ۲ طرح اقتصادی است.

سعید هژبری با بیان اینکه تکمیل این طرح ها توسعه اقتصادی استان را به دنبال خواهد داشت، افزود: پروژه سامانه گرمسیری بعنوان طرح اولویت‌دار استان مرتبط با سه استان مرتبط کردستان، کرمانشاه و ایلام است که عملیات اجرایی آن سال ۹۱ آغاز و با پیشرفت ۸۸ درصدی، استان کرمانشاه و کردستان نیز از استفاده می کنند و از طرح های کلان مورد توجه مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه پروژه سامانه گرمسیری در استان ایلام هیچ مانع اجرایی ندارد، گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از طرح سامانه گرمسیری ۱۸ هزار هکتار از اراضی دیم استان مشروب و علاوه بر مهار آب‌های مرزی، حدود سه هزار ۵۰۰ اشتغالزایی ایجاد و موجب تثبیت جمعیت و ارتقا امنیت مناطق مرزی می شود.

معاون استاندار ایلام بیان داشت: ملاحظات زیست محیطی و انسانی سامانه گرمسیری و دیگر طرح های اولویت‌دار استان برطرف شده و در صورت اختصاص اعتبار لازم در اسرع وقت تکمیل می شوند

هژبری همچنین به پروژه راهسازی و محورهای اصلی اربعین بعنوان دیگر طرح پیشنهاد ایران یار اشاره کرد و گفت: تکمیل پروژه راهسازی مهم استان از جمله محورهای اصلی اربعین نقش مهمی در کاهش مصرف سوخت، زمان سفر، تصادفات و آسیب های جاده ای، افزایش ایمنی در تردد و تسهیل در تردد زوار در اربعین را دارد.

وی اضافه کرد: حدود سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های محورهای اصلی اربعین نیاز است که امیدواریم این پروژه مورد توجه قرار گیرند و در اسرع اعتبارات لازم در این راستا اختصاص یابد.

معاون عمرانی استاندار ایلام بر ضرورت اختصاص اعتبار برای تونل کبیرکوه نیز تاکید و اضافه کرد: تونل کبیرکوه بین ۲ شهرستان دره شهر و آبدانان با طول کل مسیر ۳۷ کیلومتر و طول کل تونل ۶۵۵۰ با ۷۸ درصد فیزیکی عملیات آن همچنان در حال اجراست و ۹۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل آن نیاز است که در صورت تخصیص اعتبار لازم تا دهه فجر سالجاری به بهره برداری خواهد رسید.

براساس این گزارش، در این نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام علاوه بر پیشنهاد اختصاص اعتبار برای سه پروژه عمرانی اولویت‌دار و مهم استان، خواستار اختصاص اعتبار برای پترو پالایش دهلران و تکمیل زیرساخت های بازارچه های مرزی استان است

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۶۱۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان