//
کدخبر: ۳۸۷۴۸۴ //
مدیرکل بهزیستی خبرداد:

افزایش دو برابری تسهیلات اشتغالزایی بهبود یافتگان از اعتیاد

مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: مبلغ تسهیلات اشتغالزایی بهبودیافتگان در سال جاری ۲ برابر افزایش یافته است.

افزایش دو برابری تسهیلات اشتغالزایی بهبود یافتگان از اعتیاد

به گزارش فرتاک نیوز؛حسین نورعلیوند با بیان اینکه ۱۰۱ نفر از بهبود یافتگان از دام اعتیاد با هدف کسب شغل افزایش دو برابری تسهیلات اشتغالزایی بهبود یافتگان از اعتیادو درآمد تسهیلات اشتغالزایی دریافت کرده اند افزود: سرانه وام پرداختی به این بهبود یافتگان یک میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه بهبود یافتگانی که فاقد شغل و منبع حمایتی مالی بوده در اولویت دریافت این تسهیلات قرار دارند و پس از گذشت حداقل یکسال از ترک اعتیاد،وام دریافت می‌کنند، گفت: حمایت و صیانت اجتماعی از بهبود یافتگان و خانواده‌های آن‌ها از طریق پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به واجدان شرایط و فراهم کردن کسب و کار از طریق طرح کارفرمایی برای بهبود یافتگان در دستور کار بهزیستی قرار دارد.

نورعلیوند همچنین در خصوص حمایت از مصرف کنندگان مواد مخدر که مشکل مالی برای پذیرش در مراکز ترک اعتیاد و روند درمان دارند، یادآور شد: در این زمینه با پرداخت یاری برگ از این افراد حمایت می‌شود که در ۹ ماهه امسال در مجموع از ۲۱۸ نفر حمایت شده است.

مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به فعالیت ۱۵ مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد و یک مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در استان به صورت بخش خصوصی با نظارت این اداره کل، به پذیرش مصرف کنندگان مواد مخدر در این مراکز اشاره کرد و گفت: در ۹ ماهه امسال در مجموع ۲ هزار و ۴۵۲ نفر در این مراکز پذیرش و مورد درمان قرار گرفته اند.

نورعلیوند بیان کرد: علاوه بر این امسال ۷۳۰ نفر از معتادان متجاهر نیز در مراکز اقامتی مورد پذیرش برای ترک قرار گرفته اند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۷۴۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان