//
کدخبر: ۳۷۹۳۰۶ //

جلسه شورای اداری سیروان در جوار ۲ شهید گمنام برگزار شد

فرماندار شهرستان سیروان گفت: جلسه شورای اداری امروز این شهرستان با حضور امام جمعه و مدیران شهرستان در دفتر امام جمعه شهرستان در جوار دو شهید گمنام با حال و هوایی معنوی برگزار شد

جلسه شورای اداری سیروان در جوار 2 شهید گمنام برگزار شد

به گزارش فرتاک نیوز؛علیرضا رئیسی در جلسه شورای اداری این شهرستان با بیان اینکه این نشست با محوریت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، شهادت سالروز شهادت سردار سلیمانی و حماسه 9 دی برگزار شده است،افزود:حماسه 9 دی سال 1388 از رویدادهای مهم و برگ‌های زرین انقلاب و نظام مقدس جمهوری قلمداد می‌شود که باید با برنامه‌ریزی مناسب برای آحاد جامعه بویژه در بین دانش‌آموزان، دانشگاهیان و اصناف بخوبی و اثرگذار تبیین و بازگو شود.

وی اظهار داشت: روز حماسی 9 دی در تاریخ انقلاب روز میثاق با انقلاب و ولایت نامگذاری شده و که انتظار می رود آحاد مختلف مردم در بزرگداشت آن؛  مشارکت و حضوری پرشور و پررنگ داشته باشند.

فرماندار سیروان تصریح کرد: مردم آگاه و با بصیرت ایران اسلامی در 9 دی یک بار دیگر به ندای رهبر خود لبیک گفتند و باحضور میلیونی در راهپیمایی این روز بر تلاش مذبوحانه فتنه گران و دشمنان داخلی و خارجی خط بطلان کشیدند و از ارزش های انقلاب حفاظت و دفاع کردند.

فرماندار سیروان در بخش دیگری از سخنانش به سالروز شهادت سردار دل ها اشاره کرد و گفت: سردار شهید سلیمانی با انجام کارهای مؤثر توانست در دلهای مردم جا پیدا کند و فرد ساده زیست و سخت کوشی بود که هیچگاه به مسائل مادی و دنیوی امروزی توجه نکرد و تنها برای رضای خدا قدم برداشت که امروز همه اقشار مختلف جامعه به او ارادت قلبی دارند.

رئیسی افزود: سردار سلیمانی مایه اقتدار و عزت جامعه اسلام و ایران بود و نامش موجب عزت ایران و شجاعت و شهامتش قدرت و غیرت را در وجود مردم ایران زمین به حرکت در آورد.

وی اظهار داشت: فعالیت های برون مرزی این سردار بزرگ بر کسی پوشیده نیست و نقش مهم آن در دادن قدرت نظامی به حزب الله لبنان، عقب راندن رژیم غاصب صهیونیستی از جنوب لبنان ، جنگ افغانستان، شکل دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی صدام، تغییر روند جنگ داخلی سوریه و مقابله با داعش و دفاع از حرم های مطهر و غیره انکار ناپذیر است که هیچگاه در دنیای اسلام فراموش شدنی نیست.

فرماندار سیروان با یادآوری خاطرات و نقش سردار شهید سلیمانی در حفاظت و دفاع از آرمان های انقلاب، تصریح کرد: استمرار حماسه 9 دی پیمودن راه شهید سلیمانی است.

رئیسی خاطرنشان کرد: فرهنگ و تفکر شهید سلیمانی باید در جامعه ازجمله مدارس ترویج شود.

فرماندار شهرستان سیروان گفت: شهدا پادزهری در برابر تیرهای زهرآلود شیاطین و در راس آن استکبار جهانی هستند و همه مسئولان و دست اندرکاران وظیفه دارند این گوهرهای ناب را به جامعه امروز معرفی و سیره شهدا را به جامعه تزریق کنند.

رئیسی با بیان اینکه شهدا مایه آسایش، امنیت و آرامش جامعه اسلامی هستند، افزود: فرهنگ ایثار و شهادت ضامن دوام انقلاب اسلامی است و باید پررنگ شود.

همچنین امام جمعه شهرستان سیروان گفت: 9 دی حرکتی برگرفته از شور و شعور مردم بود که با تبعیت از رهبرمعظم انقلاب براغتشاشات 8 ماهه سال 1388 که توسط اتاق های فکر دشمنان چندین سال طراحی شده بود، فایق آمدند.

حجت الاسلام محمد حسن فریادی افزود: 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و نقطه عطفی در تاریخ و برگ زرین انقلاب اسلامی است که تبدیل به یوم الله و ماندگار شد.

وی اظهار داشت: شهید سلیمانی را نباید به عنوان یک فرد بدانیم بلکه یک مکتب، صاحب کرامت، مردمدار، شجاع و متواضع و سرباز مطیع ولایت بود و با قدرت بلامنازعی که داشت هر کار غیرممکن را به ممکن تبدیل می کرد.

وی ادامه داد: برنامه‌های پیش بینی شده برای گرامیداشت 9 دی و سالروز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی هماهنگ با گام دوم انقلاب و براساس منویات رهبرمعظم انقلاب بر محوریت مردمی بودن، است.

گفتی است در پایان این جلسه از علی رضا درویشی روابط عمومی فرمانداری سیروان که در حوزه تبیین و اطلاع رسانی اقدامات دولت، رتبه برتر در بین فرمانداری های استان را کسب نموده بود، قدردانی شد

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۹۳۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان