//
کدخبر: ۳۷۷۳۴۳ //
نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ایلام:

دانشگاه و دانشجویان خاستگاه استکبار ستیزی در کشور است

امام جمعه ایلام در آیین گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ایلام، اظهار کرد: یکی از ضروریاتی که هر دانشجو باید به آن توجه داشته باشد این است که تاریخ پرافتخار کشور و اهمیت روز دانشجو را بداند

دانشگاه و دانشجویان خاستگاه استکبار ستیزی در کشور است

به گزارش فرتاک نیوز؛حجت الاسلام والمسلمین  الله نور کریمی تبار با بیان اینکه زمانی که انگلیسی ها در کشور ما حاکم بودند، به خاطر قحطی که در کشور ایجاد کردند چند میلیون تلفات جانی در کشور ایجاد شد، سیطره آنها بر کشور این گونه بود که تمام نفت کشور را در اختیار داشتند.

وی افزود: مصدق به همراه آیت الله کاشانی برای ملی کردن نفت ایستادند ولی دشمنان نگذاشتند که مردم از نفت خودشان بهره مند شوند، آمریکایی در کشور کودتا کردند و محمدرضا پهلوی که توسط آمریکایی ها در کشور حاکم شده بود را برکنار کردند، پیوندی بین آمریکا و انگلیس در ایران ایجاد شد و روی کار آمدن دولت مصدق به ضرر آنها بود.

امام جمعه ایلام یادآور شد: دانشجویان آگاه، بصیر و بینا به حضور نیکسون رئیس جمهور آمریکا در دانشگاه اعتراض کردند و متاسفانه دانشجویان قربانی ورود نیکسون به کشور شدند و به شهادت رسیدند، ۱۶ آذر دو ویژگی استکبار ستیزی و شهادت دانشجویان دارد و خاستگاه اصلی استکبار ستیزی در کشور دانشگاه و دانشجویان هستند و نباید این موضوع توسط دانشجویان ما به فراموشی سپرده شود.

وی بیان کرد: ۱۶ روز یک تاریخی در کشور است که در دانشگاه های کشور این روز، مورد تجلیل و تکریم قرار می گیرد، دانشجویان نیروهای پیش برنده و بصیر و آگاه هستند و تحلیل می کنند و برای بصیرت افزایی و آگاهی جامعه خود نقش آفرین هستند.

امام جمعه ایلام گفت: امروز در شرایطی هستیم که انقلاب اسلامی، هویت ملی، ایرانی و اسلامی را احیا کرد و تمام هیمنه نظام سلطه را شکسته است، آمریکایی ها از ملت ایران حق توحش می گرفتند و بر اساس قانون کایپیتالاسیون هیچ کسی نمی توانست بر علیه آمریکایی ها در کشور اعلام جرم کند.

حجت الاسلام والمسلمین  کریمی تبار یادآور شد: اگر یکی آمریکایی هر جرمی در کشور انجام می داد، بر اساس قانون مصونیت قضایی آمریکایی ها، هیچ مقامی در کشور حق نداشت که بر علیه آنان شکایت و دادخواهی کند.

وی بیان کرد: امام راحل بر علیه این قانون قیام خود را آغاز کرد و خدا کمک کرد که انقلاب اسلامی پیروز شد، دشمن از همان اول پیروزی انقلاب، یک جنگ تمام عیار را بر علیه نظام و انقلاب اسلامی را آغاز کرد و این در حالی است که این  تحریم ها و تهدیدها اگر بر علیه هر کشوری انجام می شد، نمی توانست در برابر آن مقاومت کند اما ملت ایران همچنان در برابر این جنگ تمام عیار ایستاده اند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: دشمنان امروز خود اذعان می کنند که قدرت نظام اسلامی به گونه ای است که نمی توانند با این اغتشاشات و ناآرامی ها به آن خدشه ای وارد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین  کریمی تبار در ادامه با اشاره به پیوند بین علم و صنعت، گفت: امروز لازم است که توانمندی ها و ظرفیت های دانشگاه فعال شده و مسئولان از این ظرفیت ها در قالب طرح های دانش بنیان حمایت های لازم را انجام دهند.

وی بیان کرد: در این شرایطی که دشمنان با تمام توان برای براندازی نظام و انقلاب اسلامی وارد میدان شده اند لازم است دانشجویان و دانشگاهیان برای بصیرت افزایی و آگاهی جامعه بیش از گذشته پای کار باشند.

انتهای پیام

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۷۳۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان