//
کدخبر: ۳۱۶۱۳۴ //

شلیک به هواپیمای مسافربری ایران اوج وحشیگری سردمداران آمریکایی بود

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به جنایت‌های جبهه استکبار در منطقه گفت: سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران با شلیک ۲ موشک متعلق به نیروی دریایی در ۱۲ تیر سال ۶۷ که تمامی مسافران شهید شدند، نقض آشکار حقوق بشر آمریکایی بود.

شلیک به هواپیمای مسافربری ایران اوج وحشیگری سردمداران آمریکایی بود
به گزارش فرتاک نیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه‌های نماز جمعه ایلام گفت: آمریکایی‌ها که همواره در دنیا خود را حامی حقوق بشر می‌دانند، سال ۶۷ این اقدام آنان منجر به فوت ۲۶۸ نفر زن و مرد، جوان و کودک شد که این عمل مصداق بارز نقض حقوق بشر و وحشی گری آنان بود.

وی افزود: کارگزاران آمریکایی با سرنگونی این هواپیمای مسافربری قصد داشتند ایران را مجبور به عقب نشینی کنند، اما این اقدام آنان نه تنها خللی در اهتمام مردم ایران برای پیشرفت در تمامی ابعاد ایجاد نکرد، بلکه موجب افزایش نفرت مردم برای همیشه از جبهه استکبار شد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه برجام تاکنون هیچ سودی برای مردم نداشته و طرفی غربی به تعهدات خود عمل نکرده است، گفت: غربی‌ها قصد داشتند با این توافق مسیر رشد دانش هسته‌ای دانشمندان ما را متوقف کنند که خوشبختانه تاکنون این هدف شوم آنان محقق نشده است.

حجت الاسلام کریمی تبار تاکید کرد: باید به توانمندی جوانان و تولید داخل تکیه کنیم چرا که هفتمین دور مذاکرات برجام به دلیل خلف وعده غربی‌ها و جبهه استکبار نیز نتیجه‌ای برای کشور در بر نداشته است.

وی بیان داشت: نمونه بارز اتکا به توانمندی‌های داخلی و توجه به دانشمندان تولید واکسن ایرانی بود که تقدیر و تحسین مقام معظم رهبری را به دنبال داشت و خود ایشان واکسن تولید داخل را تزریق کردند.

امام جمعه ایلام با اشاره به سالروز آزادسازی مهران گفت: فرزندان سلحشور کشورمان در عملیات کربلایی یک با وجود گرمای شدید مهران برای دفاع از مرز‌های کشور از جان خود گذشتند تا ایران اسلامی با عزت و پایدار باشد.

وی با اشاره به انتخابات ۲۸ خرداد آنرا حماسه‌ای بزرگ برای ملت ایران دانست و افزود: حضور پرشور مردم با وجود شیوع کرونا، مشکلات اقتصادی و همچنین جنگ رسانه‌ای دشمن بسیار تحسین برانگیز و ستودنی بود.

حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: اوج حقارت گروه‌های ضد انقلاب در خارج از کشور با وجود اینکه همواره شعار حقوق بشر سر می‌دهند این بود که خانواده و همسرانشان را از حضور در سرنوشت کشور منع کردند.

امام جمعه ایلام مشارکت ۴۸ درصدی مردم با وجود کرونا، مشکلات اقتصادی و شانتاژ خبری جبهه استکبار بسیار رضایت بخش ذکر کرد و گفت: در کشور فرانسه با وجود اینکه داعیه حقوق بشر و دموکراسی دارد، مشارکت مردم در انتخابات ۲۸ درصد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خرید و فروش آرا در برخی از شهر‌ها گفت: خرید فروش و آرا یک منکر است که علاوه بر اینکه دستگاه‌ها باید در راستا با متخلفان با برخورد کنند، رسانه‌ها نیز وظیفه دارند این اقدام را در جامعه بسیار زشت جلو دهند.

امام جمعه ایلام گفت: امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعنوان ناظر انتخابات برای ریشه کن کردن خرید و فروش رای به وظیفه قانونی خود عمل کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار تاکید کرد: پس از اتمام انتخابات مراجع تخلفات را بررسی و نتایج را اعلام کردند و در اینجا لازم است همدلی و هماهنگی بین ارکان برقرار شود.

وی در بخش سوم سخنان خود خواستار صرفه جویی مردم استان مصرف آب و برق شد و گفت: در فصل گرما هستیم باید برای رعایت حقوق شهروندی در مصرف آب و برق صرفه جویی کنیم تا با کمبود مواجه نشویم.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۶۱۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان