//
کدخبر: ۳۴۷۲۶۸ //
مدیرکل بنیاد مسکن خبرداد:

اجرای طرح هادی در روستا‌های زیر ۲۰ خانوار ایلام

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام از اجرای طرح هادی در روستا‌های زیر ۲۰ خانوار استان ایلام خبر داد

اجرای طرح هادی در روستا‌های زیر ۲۰ خانوار ایلام

به گزارش فرتاک نیوز؛حبیب الله محبی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام با اشاره به اجرای طرح هادی در بیش از ۲۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان در سال ۱۴۰۰ گفت: برای اجرای عملیات آسفالت، جدول، سنگ فرش، اصلاح معابر، پیاده رو سازی و مبلمان روستایی در این روستا‌ها بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی در ادامه به تصویب اجرای طرح هادی در روستا‌های زیر ۲۰ خانوار استان ایلام اشاره کرد و افزود: طبق قانون، روستا‌های بالای ۲۰ خانوار، در اولویت اجرای طرح هادی هستند، اما در استان ایلام به دلیل تصویب به موقع تهیه طرح هادی، این طرح در روستا‌های زیر ۲۰ خانوار نیز اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: در ۲۲۰ روستای استان ایلام فاز اول طرح هادی و در بیش از ۱۶۰ روستا فاز دوم اجرای این طرح به اتمام رسیده است.

به گفته مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام بازنگری در طرح هادی ۶۰ روستای این استان نیز در دستور کار قرار دارد.

محبی در ادامه با اشاره به برنامه‌های این بنیاد در سال جاری گفت: برای سه ماهه اول امسال، آسفالت بیش از ۳۳ روستای استان ایلام در دستور کار قرار گرفته و مناقصات آن نیز برگزار شده است.

وی افزود: برای این طرح ها، پیمانکار انتخاب شده و عملیات اجرایی آن‌ها به زودی آغاز خواهد شد.

محبی به کاهش سود تسهیلات ساخت مسکن روستایی به ۵ درصد اشاره و تاکید کرد: در بخش مسکن روستایی ساخت ۲ هزار واحد مسکونی در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قرار دارد.

گفتنی است در آخرین برآورد سال ۱۴۰۰، جمعیت استان ایلام بیش از ۶۰۷ هزار نفر گزارش شده که ۳۵ درصد از این جمعیت در ۶۰۷ روستای دارای سکنه مشغول به زندگی هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۷۲۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان