//
کدخبر: ۳۴۲۸۱۳ //

اجرای طرح هادی در ۱۸۳ روستای ایلام در سال جاری

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام از اجرای طرح هادی در 183 روستا در اقصی نقاط استان ایلام در سال جاری خبر داد و گفت: اجرای طرح هادی شامل شن ریزی، بیس و آسفالت گرم ، جوی و جدول ، کانال سنگی،دیوار حائل، پل،سنگ فرش معابر و غیره در 183 روستای استان بوده است

اجرای طرح هادی در 183 روستای ایلام در سال جاری

به گزارش فرتاک نیوز  ؛حبیب اله محبی" با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون تهیه و بازنگری طرح هادی 59 روستای استان به مبلغ 107 میلیارد تومان انجام شده است، افزود: اجرای طرح هادی و بازنگری در روستاهای استان باعث زیباسازی در مناطق روستایی شده و با این اقدام از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری و باعث  مهاجرت  معکوس به روستاها نیز شده است.

وی به تسهیلات طرح ویژه حوزه مسکن روستایی در سال جاری اشاره و اظهار داشت: سهمیه استان ایلام 2 هزار مورد بوده که از این تعداد یکهزارو 402 مورد به بانکهای عامل معرفی، تعداد 836 مورد در حال انعقاد قرارداد و برای 408 مورد  مسکن  روستایی پایان کار نیز صادر شده است .

مدیرکل بنیادمسکن  انقلاب اسلامی  استان ایلام به اجرای طرح مسکن محرومین در سال جاری اشاره و تصریح کرد:  سهمیه استان ایلام برای طرح مسکن محرومین 2 هزار مورد بوده که در این راستا همه موارد شروع بکار شده که از این تعداد یکهزارو 918 مورد به اتمام رسیده و مابقی نیز در حال ساخت می باشند.

محبی با بیان اینکه برای احداث مسکن محرومین در سطح استان 98 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر پرداخت تسهیلات  قرض الحسنه  ای، 59 میلیارد تومان نیز به صورت کمک بلا عوض به این تعداد افراد پرداخت شده تا از این طریق بتوانند صاحب خانه شوند.

مدیرکل بنیادمسکن  انقلاب  اسلامی استان ایلام به تسهیلات قرض الحسنه اشاره کرد و گفت: سهمیه استان ایلام برای این موضوع 2050 میلیون تومان بوده که از این مبلغ 1250 میلیون تومان جذب و در اختیار متقاضیان و افراد دارای شرایط قرار گرفته است. 

محبی به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ای از طریق بانک های عامل استان به اقشار کم  درآمد  روستایی در مناطق مختلف ایلام خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 3 میلیارد تومان به 390 متقاضی در اقصی نقاط استان ایلام پرداخت شده است .

وی به حوزه زمین و سند اشاره و اظهار داشت: صدور سند روستایی 730 مورد، صدور سند شهری 236 مورد، واگذاری زمین روستایی 264 قطعه، تملک  زمین  روستایی 71 هکتار، اخذ اسناد اراضی تملک شده 391 هکتار از اقدامات  شاخص  این بنیاد در حوزه روستایی از ابتدای سال جاری تاکنون بوده است. 

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان ایلام به حوزه مسکن شهری در قالب طرح نهضت ملی مسکن اشاره و تصریح کرد: در سطح استان 2 هزار و 9 مورد مسکن شهری شامل به تفکیک بنیاد ساخت یکهزارو 264 مورد، گروه ساخت 496 مورد، انبوه ساز 266 مورد و  خودمالک یک مورد بوده که از این تعداد تاکنون یکهزارو 219 مورد پروانه صادر، 711 مورد شروع بکار و مابقی واحدها در حال برگزاری  مناقصه  می باشند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۲۸۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان