//
کدخبر: ۳۴۷۰۱۰ //
امام جمعه چرداول :

زکات پشتوانه ای برای حل مشکلات فرهنگی اجتماعی است

امام جمعه چرداول گفت: در نگاه دین مقدس اسلام زکات واجب اولویت دار است که بعنوان پشتوانه حل مشکلات فرهنگی اجتماعی است

 زکات پشتوانه ای برای حل مشکلات فرهنگی اجتماعی است

به گزارش فرتاک نیوز؛جلسه شورای زکات چرداول  با حضور امام جمعه، فرماندار، رییس کمیته امداد امام خمینی (ره)،  رییس اداره تبلیغات اسلامی و معاون اداره بهزیستی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین قنبربیگی در این جلسه اظهار داشت: در نگاه  دین مقدس اسلام زکات واجب اولویت دار است که بعنوان پشتوانه حل مشکلات فرهنگی اجتماعی است.

 امام جمعه چرداول درادامه گفت: وقتی مردم مسلمان برای دین اسلام جان خود وفرزندان فدا می کنند چراباید در پرداخت زکات پیشقدم نباشند و به این فریضه مهم دینی عمل نکنند .

وی افزود: بی توجهی وعدم آگاهی یک مسلمان درپرداخت زکات واهمیت آن در نزد دین اسلام یعنی اینکه ما در این موضوع به وظیفه قانونی وشرعی خود به نحوه احسن عمل نکردیم

حجت الاسلام قنبر بیگی تاکید کرد: در قرآن کریم نیز بارها به پرداخت زکات توصیه شده و این فریضه دینی در کنار نماز آورده شده است؛ مصرف زکات در دستگیری به مستمندان، مساکین، فقرا، بدهکاران، امور عام المنفعه و هر امری که رضایت خداوند در آن باشد و... می رسد.

امام جمعه چرداول گفت : تبلیغ و فرهنگ سازی در امر زکات کاری است که رسانه ها وصدا و سیما نیز نباید نسبت به آن غافل بوده و باید به تقویت این فریضه دینی کمک کنند

 امام چرداول با توجه به اهمیت وظایف شورای زکات درشهرستان وحضور مسولان عضو شوراگفت: درچنین جلساتی بخاطر اهمیت وجایگاه آن باید خود شخص مسول دستگاه مربوطه در جلسه حضور داشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۷۰۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان