//
کدخبر: ۳۴۵۷۵۷ //
استاندار دیاله عراق در دیدار با استاندار ایلام عنوان کرد

بازگشایی مرز هلاله شمالی؛ زمینه ساز گسترش مبادلات ایران و عراق/همکاری جمهوری اسلامی برای مقابله با داعش فراموش ناشدنی است

«مثنی علی مهدی» استاندار دیاله عراق امروز(جمعه ۱۲ فروردین ۱۴۰۱) میزبان دکتر«حسن بهرام نیا» استاندار ایلام و هیئت همراه در استان دیاله عراق بود و دو استاندار در خصوص بازگشایی مرز هلاله شمالی و گسترش همکاریهای دو جانبه دیدار و گفت و گو کردند

بازگشایی مرز هلاله شمالی؛ زمینه ساز گسترش مبادلات ایران و عراق/همکاری جمهوری اسلامی برای مقابله با داعش فراموش ناشدنی است
به گزارش فرتاک نیوز؛استاندار دیاله عراق در این دیدار از حضور استاندار ایلام و هیئت همراه قدردانی کرد و بازگشایی مرز هلاله شمالی را زمینه ساز گسترش روابط و مبادلات فرهنگی و تجاری بین دو استان ایلام و دیاله و دو کشور ارزیابی کرد و گفت: ارتباطات دو استان فقط موضوع تجارت نیست بلکه پس از گسترش تجارت بین دو استان در سایر حوزه نیز همکاری خواهیم داشت. 
«مثنی علی مهدی» اظهار داشت: با کمک استاندار ایلام سعی بر بازکردن مرز دیاله با استان ایلام خواهیم داشت و با توافق طرفین این مهم به انجام خواهد رسید.

وی یادآور شد: مرزهای مندلی و سومار در گذشته به دلایل امنیتی بسته شد و استانداران سابق نمی پذیرفتند که این مرز باز شود ولی با ارتباطاتی که ایجاد کردیم توانستیم مرز را باز کنیم و روابط تجاری و معیشت مرزنشینان خیلی بهتر از گذشته شد.

استاندار دیاله عراق تصریح کرد: ما می توانیم با فعالیت های کوچکی ارتباطات را شروع کنیم و با فعالیت های بیشتر مرز هلاله شمالی را فعال تر کنیم.

«مثنی علی مهدی» تأکید کرد: برای تبادلات تجاری محدود مشکلی نداریم و آنچه که به جمهوری اسلامی خدمت کند ما بر آن تأکید داریم.

وی اضافه کرد: آمادگی داریم که نیازهایی که جمهوری اسلامی حتی در زمان تحریم به آنها نیاز دارد را تأمین کنیم و اگر چنانچه این مرز باز شود ما این مرز را به دیگر مرزهای خود با ایران ترجیح می دهیم.

استاندار دیاله عراق با بیان اینکه مبادلات کوچک تجاری زمینه ساز تقویت همکاری ها و مناسبات بین دو استان است، خاطرنشان ساخت: هر اندازه مراودات افزایش یابد و در آینده بتوانیم ارتباطات خود را بیشتر کنیم باید  این دیدارها دو طرفه نیز افزایش یابد.

«مثنی علی مهدی» ادامه داد: در صورت گسترش روابط بین دو استان، در آینده می توانیم در خصوص آب هم همکاری های خوبی داشته باشیم.

 
وی بیان داشت: آمادگی داریم که در هر زمینه ای که نیاز باشد به استان ایلام کمک کنیم و حتی در خصوص زیارت اتباع ایرانی هم همکاری داشته باشیم.

استاندار دیاله عراق اظهار داشت: با ارتباطات گسترده ای که با ایران برقرار شد توانستیم مرز زیارتی دیاله را باز کنیم و هزاران نفر از زائران تردد داشته باشند و ما به این موضوع بعنوان یک وظیفه نگاه می کنیم و الان آمادگی داریم بخشی از  زائران اربعین را از طریق مرز مندلی انتقال دهیم.

 

مثنی علی مهدی با اشاره به کمک ایران در مقابله با داعش در کشور عراق، تصریح کرد: ما هیچگاه تعامل و همکاری جمهوری اسلامی را در سال ۲۰۱۴ برای مقابله با داعش فراموش نخواهیم کرد و قدردان این کمک ها هستیم

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۵۷۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان