//
کدخبر: ۳۴۳۹۴۰ //
دادستان ایلام:

فریضه امر به معروف برای اثرگذاری بیشتر نیازمند فراگیری مهارت است

دادستان عمومی و انقلاب ایلام گفت: انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر برای اثرگذاری بیشتر نیازمند فراگرفتن آموزش و مهارت‌های لازم از سوی ضابطان ناهی و آمر دارد

فریضه امر به معروف برای اثرگذاری بیشتر نیازمند فراگیری مهارت است

به گزارش  فرتاک نیوز؛عبدالوهاب بخشنده در همایش و کارگاه توانمندسازی سرگروه‌های امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام اظهار داشت: جامعه نیازمند نهادینه شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و ضابطان این ۲ فریضه مهم الهی باید مورد حمایت قانونی و اجتماعی قرار داشته باشند.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید به گونه‌ای اثرگذار انجام شود، افزود: نباید این فریضه معطوف به یک یا چند موضوع خاص از جمله حجاب و عفاف باشد بلکه باید دامنه دربرگیری آنها در سطح جامعه بیشتر شود.

بخشنده تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر در واقع نوعی مطالبه‌گری عمومی است که باید به صورت اصولی با رعایت حفظ حریم و آبروی افراد انجام گیرد و مختص یک جریان، گروه و یا فرد خاص نیست بلکه تمام آحاد جامعه در برابر این واجب شرعی و حد الهی مسوول هستند.

دادستان ایلام با بیان اینکه دشمن در حال تلاش و برنامه‌ریزی برای قبح شکنی مسائل دینی و اجتماعی در جامعه ما نظیر سگ‌گردانی است، یادآور شد: رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی باید برای مقابله با این دسیسه‌های دشمنان ورود کنند.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر توسط ضابطان ناهی و آمر باید به گونه‌ای ظریف انجام شود تا بدبینی و بی اعتمادی در بین مردم ایجاد نشود و همچین باید مسوولان ناکارآمد شناسایی و معرفی شوند

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۳۹۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان