//
کدخبر: ۳۱۷۶۶۹ //

آشیانه بالگرد هوایی اورژانس ۱۱۵ در ایلام احداث می شود

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: برای احداث این آشیانه حدود صد میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تخصیص عملیات ساخت آن آغاز می شود

آشیانه بالگرد هوایی اورژانس ۱۱۵ در ایلام احداث می شود

دکتر صید نور علیمرادی بافرتاک نیوز اظهار کرد: طی سال های گذشته از محل اعتبارات اربعین مبلغ ۸ میلیارد ریال برای ساخت آشیانه بالگرد هوایی اورژانس ۱۱۵ اختصاص یافت که این میزان کافی نیست.

وی افزود: با رایزنی های انجام شده این آشیانه در همجواری بیمارستان ۳۷۲ تختخوابی ایلام واقع در بانگنجا با امکانات ساختمان اسکان تیم پروازی و پد بالگرد احداث می شود.

#ماهانه بین ۴۰ تا ۵۰ ماموریت توسط اورژانس ۱۱۵ ایلام انجام می شود#

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه ماهانه بین ۲۳ تا ۲۵ ماموریت توسط اورژانس هوایی ایلام انجام می شود، ادامه داد: برای هر ساعت ماموریت بالگرد هوایی حدود ۳۷۰ میلیون ریال هزینه می شود که این میزان از طریق سازمان اورژانس ۱۱۵ پرداخت و خدمات به صورت کاملا رایگان به مصدومان ارائه می شود.

وی یادآور شد: طی سه ماهه اول سالجاری در مجموع ۲۳ ماموریت توسط اورژانس هوایی ایلام انجام شده که از این تعداد ۸ مورد حوادث ترافیکی و ۱۵ مورد نیز حوادث غیر ترافیکی است.

*شهر ایلام فاقد پد فرود بالگرد است#

دکتر علیمرادی با اشاره به اینکه شهر ایلام فاقد پد فرود بالگرد است، افزود: اجرای این امر مهم نیازمند همکاری دستگاه های مرتبط از جمله شهرداری است.

وی اضافه کرد: از محل اعتبارات داخلی سازمان تاکنون ۱۰ پد بالگرد با اعتبار حدود ۹ میلیارد ریال در سطح شهرستان های ایلام احداث شده است.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی ایلام خاطرنشان ساخت: در حال حاضر ۴۳ پایگاه جاده ای و زمینی و یک پایگاه هوایی با ۳۸۰ نیرو در اورژانس ۱۱۵ ایلام مشغول خدمات رسانی به مردم استان ایلام هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۷۶۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان