//
کدخبر: ۳۱۱۰۶۹ //

ضرورت حمایت مالی از قهرمانان و ورزشکاران استان/سهم ورزش استان ازپتروشیمی ،نفت ،گاز وسیمان استان چیست؟

اقای استاندارشرکت های نفت وگاز،پتروشیمی وسیمان راملزم کنید ازورزشکاران و قهرمان استان حمایت کنند.

ضرورت حمایت مالی از قهرمانان و ورزشکاران استان/سهم ورزش استان ازپتروشیمی ،نفت ،گاز وسیمان استان چیست؟

به گزارش فرتاک نیوز ،با توجه به اینکه تعداد نخبگان ورزشی در تمام رشته‌های ورزشی در ‌استان ایلام  زیاد است ‌از ادوار گذشته تاکنون به نخبگان ورزشی  استان بغیر اداره ورزش وجوانان ازسوی هیچ اسپانسری درشان این بزرگان ورزشی  توجهی لازم نشده است.

 متأسفانه ورزش و جوانان استان ایلام، با مشکل اعتبار مواجه بوده و بودجه حوزه ورزش  جوانان نیز آنچنان که نیاز است در اختیار این اداره قرار داده نمی‌شود که بتواند بطور کامل حمایت کند هرچند اداره ورزش وجوانان استان درحد توان به ورزشکاران رشته های گروهی وانفرادی کمک می کند.

در این استان نخبگان و قهرمانان زیادی در سطح استانی، کشوری و بین‌المللی وجود دارد اما متأسفانه به دلیل نبود امکانات و نبود درآمد وضعیت معیشتی آنها با مشکل مواجه شده و ورزشکاران از تامین هزینه‌های جزیی برنمی‌آیند و حتی هزینه ورودی شرکت در مسابقات را ندارند .

 ورزشکاران و قهرمانان این استان با توجه به علاقه‌ای که نسبت به ورزش دارند از جان خود مایه می‌گذارند تا بتوانند در عرصه جهانی پرچم کشور را به اهتزاز در بیاورند، اما متاسفانه در این میان به دلیل نبودحمایت مالی، اشتغال و ... جهت رسیدن به اهداف خود دچار یاس و سرخوردگی می شوند.

با توجه به اینکه مهم ترین دغدغه ورزشکاران و قهرمانان استان نداشتن شغل و منبع درآمد است، فلذا لازم و ضروری است کلیه مسولین استانی نه فقط  اداره کل ورزش و جوانان استان با فراهم کردن زمینه اشتغال برای قهرمانان ورزشی ، در جهت حمایت از قهرمانان ورزش استان گام بردارد؛ چرا که اگر قهرمانان منبع درآمدی داشته باشند از نظر فکری و روحی از آمادگی بیشتری برخوردار خواهند بود و بدون هیچ دغدغه ای و بهتر از همیشه می توانند در عرصه های ملی و بین المللی بدرخشند.

در این میان آنچه از سخنان ورزشکاران، مربیان و داوران برمی اید نبود اسپانسر برای تیم‌ها و بازیکنان استان است که شاید سطح ورزش استان را پایین آورده باشد.

درحال حاضر که استان ایلام با دارا بودن این همه منابع زیر زمینی ونفت وگاز وپتروشیمی وسیمان درمقایسه با استانهای دیگر کشور باید پرسید آیا چند تیم ورزشی تحت پوشش دارند؟ درحوزه ورزش همگانی درنفت مسجد سلیمان ۲۱ رشته ورزشی فعال وصاحب عناوین جهانی هستند آیا نفت وگاز غرب که درامدش ازایلام می باشد ودفترش درکرمانشا چند رشته ورزشی تحت پوشش دارد.؟!

نه تنها این همه شرکت نفت وگاز که اموال وسرمایه این مردم را استخراج وبه دلار ویورو تبدیل می کنند چرا باید سهم ورزشی فرزندان این دیار از سرمایه خداددادی صفر باشد ودیگران بهره ان رابخورند وما تماشاگر وگوشه نشین باشیم همات طوری که دیدیم شرکت نفت وگاز کرمانشاه(درکی هات بنکی درکه رد)تیم شهدای ۶۵چوار را ازاین حق قانونی خود که ملزم به حمایت از ان است محروم نموده است.

یااینکه سیمان ایلام با این همه منابع ودرآمد نمی تواند مثل سیمان سپاهان وذوب آهن اصفهان یک تیم ایلامی را اسپانسری کند این سوالاتی هست که  ورزشکاران ازخود می پرسند وجوابی نمی گیرند.

حال با این اوصاوف که این همه مراکز نفت وگاز وپروژهای نفتی سود ده در استان هست چرا هیچکدام درمقایسه با استان های دیگر به ورزش استان کمک نمی کنند ورزشکارانی که دراستان ایلام وجود دارد همه از نخبگان وقهرمانان مطرح جهانی هستند ومی توان باحمایت بیشتر اسپانسرها این استعدادها راشکوفا ورزش ایلام به قطب ورزش کشور تبدیل نمایم.

امروزه شاهدیم استان ایلام با تلاش اداره ورزش وجوانان وهیات های ورزشی دارای سه سهمیه المپیک توکیو دررشته های تیراندازی وکاراته می باشد واین افتخاریست بزرگ برای استان ایلام که درصورت حمایت مسولان ازطریق جذب اسپانسر های حامی ورزش می تواند ورزش ایلام را درکشور متحول و به قطب ورزش درتمامی رشته تبدیل شویم.

.

حال آنچه اهمیت دارد توجه استاندار محترم به الزام شرکت نفت وگاز .پتروشیمی وسیمان ایلام بعنوان  اسپانسر برای ورزشکاران استان تا شاید روزی ورزش استان هم بتواند نفسی راحت بکشد ورزشکاران این دیار به حقوق قاتونی خود دست یابند وانشالله شاهد درخشش بیشتر ورزشکاران ایلامی درعرصه های داخلی وجهانی باشیم.

 

گزارش:ایرج فریادیان

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۱۰۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان