//
کدخبر: ۲۹۷۹۶۹ //
معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی؛

‍ ‍ طرح بیمه اجباری دام در استان ایلام اجرائی می شود

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی استان: تمامی دام های سبک و سنگین که در قالب‌های روستایی، عشایری، دامداری سنتی، صنعتی و نیمه‌صنعتی پرورش می‌یابند، تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

‍ ‍ طرح بیمه اجباری دام در استان ایلام اجرائی می شود

به گزارش فرتاک نیوز،اسماعیل نعمتی  با اشاره به خسارت‌هایی که بر اثر بلایای  طبیعی بیمارهای گوناگون هر ساله به دامداران استان ایلام  وارد می‌کنند، اظهار داشت: با احرای طرح ملی اجباری بیمه  ، دام‌ها در برابر  بیماری مشترک انسان و دام، بیماری‌های واگیری دامی بیمه خواهند شد.

وی افزود: همچنین علاوه بر بیماری‌ها، دام‌ها  در مقابل حوادث طبیعی و غیرمترقبه مانند سیل، سرمازدگی، یخ‌زدگی، سیل، زلزله، صاعقه و طوفان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

نعمتی با بیان اینکه در مقابل ارزش دام و هزینه‌های اداره یک دامداری، حق بیمه ناچیزی برای مشمولان این طرح در نظر گرفته شده است، گفت  به طور نمونه برای هر راس دام سبک یعنی گوسفند 2600 تومان حق بیمه دریافت شده و در ازای آن یک میلیون تومان غرامت به دامدار از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی و دامی پرداخت می‌شود.

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی استان ایلام به نحوه پرداخت غرامت به دامدار اشاره کرد و گفت :  پرداخت خسارت و غرامت به دامداران که دام‌های خود را پلاک کوب کرده باشند  بعد از اینکه دامدار خسارت دید، باید با یکی از شعب بانک کشاورزی یا دفاتر خدمات بیمه‌ای تماس بگیرد و ظرف کمتر از 24 ساعت کارشناس و ارزیاب خسارت به محل دامداری اعزام می‌شود، دام را بازدید می‌کند و اگر نیاز به مستندات خاصی نباشد، بلافاصله گزارش را تنظیم می‌کند و ظرف کمتر از یک ماه غرامت به دامدار پرداخت می‌شود.

معاون‌مدیرکل مدیریت بحران‌ نیز در این نشست با بیان اینکه توسعه و فرهنگ سازی  بیمه  برای کشور پرحادثه ای همانند ایران یک امرضروری اجتناب ناپذیر است گفت حرکت و استقبال مردم از بیمه ضمن اینکه باعث آرامش خاطر می شود نقش اساسی در کاهش هزینه ها برای دولت و تسریع در پرداخت غرامت ها به بیمه گذار می شود . 

محسن چراعی پور اضافه کرد : بیمه اجباری دام‌ بعنوان یک طرح ملی است که حقیقتا در جهان کم سابقه است .

وی خاطرنشان کرد : بیمه و توسعه آن نقش بسزایی در حمایت همه جانبه و کامل از سرمایه دامی کشور و‌تولیدات کشاورزی دارد و‌همه دستگاههای متولی ضمن فراهم کردن زمینه فراگیر بیمه  ،  قاطبه دامداران و کشاوزان باید از این طرح استقبال نمایند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۷۹۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان