//
کدخبر: ۲۸۶۳۸۰ //
رئیس پلیس راه ایلام ;

جاده های ایلام میهمان بارش های پاییزی/ رانندگان در این شرایط جوی مراقب باشند

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: جاده های استان ایلام از بعدازظهر امروز میهمان بارش های پاییزی می شوند و رانندگان باید در این شرایط جوی مراقب لیز خوردن خودرو باشند.

جاده های ایلام میهمان بارش های پاییزی/ رانندگان در این شرایط جوی مراقب باشند

سرهنگ رضا همتی زاده در گفت و گو با فرتاک نیوز ایلام اظهار داشت : بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی  استان از  بعدظهر امروز سامانه بارشی  وارد استان شده و احتمال آبگرفتگی و سیلاب در معابر وجود دارد .

وی گفت: روزهای بارانی خطرناکترین  روزها برای رانندگی هستند و این موضوع می‌طلبد رانندگان با هوشیاری بیشتری رانندگی کنند.

رئیس پلیس راه استان ایلام تصریح کرد: هنگامی که در هوای بارانی رانندگی می کنید آبگرفتگی های مسیر در قسمت هایی از جاده ها پیدا می شوند و از بزرگترین خطراتی هستند که در کمین راننده خواهد بود و زمانی که با سرعت وارد آبگرفتگی می شوید نیروی بازدارنده را در مقابل حرکت خودرو حس می کنید ، و به علت سرعت ناگهانی آج لاستیک با آسفالت اصطکاک پیدا نکرده و احتمال واژگونی برای خودرو بوجود می آید  .

وی گفت  : روش صحیح رانندگی در هوای بارانی کاهش سرعت و زیاد کردن فاصله طولی وسیله نقلیه با سایر خودروهاست .

همتی زاده اضافه کرد  : با توجه به کوهستانی بودن جاده های استان ایلام و بارش نزولات آسمانی، احتمال ریزش کوه در مناطق کوهستانی وجود دارد که در این شرایط رانندگان باید مطابق با شرایط حاکم بر جاده رانندگی کنند و از عجله و شتاب بی مورد در جاده ها خودداری کنند 

رئیس پلیس راه استان ایلام خاطرنشان کرد : با رعایت نکات ایمنی در حین رانندگی در شرایط نامساعد جوی ، تمرکز کامل و توجه جدی راننده به جاده، بیشتر از دیگر مواقع اهمیت دارد.

 

 

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۶۳۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان