//
کدخبر: ۲۷۳۷۶۴ //

چرا در دیدار نمایندگان استان با وزیر نفت صحبتی از احداث مهمترین پروژه استان نشد

هرچند انتقاد از نمایندگان محترم مجلس هنوز زود است ولی دیداری که با وزیر نفت داشتند چرا درخصوص پتروشیمی مهران مهم ترین پروژه استان هیج بحثی مطرح نشد

چرا در دیدار نمایندگان استان با وزیر نفت صحبتی از احداث مهمترین پروژه استان نشد

به گزارش فرتاک نیوز از ایلام ؛احداث پتروشیمی مهران می تواند بیش از 3 هزار نفر از تحصیلکرده های این دیار را جذب کند هرچند انتقال معاونت نفت و گاز به ایلام خواسته بحق مردم استان است وبحث اصلی نمایندگان محترم با وزیر بود ولی باید توجه داشته باشیم اجرای پتروشیمی مهران هم یکی از پروژهای مهم است که می تواند نقش ملموس وتاثیر گذاری در توسعه استان داشته باشد .

پتروشیمی مهران هم اکنون مشکلات اولیه آن برطرف شده و اگر نمایندگان مردم استان تمام قد از آن دفاع کنند و راهکارهای توجیهی ارائه بدهند به یقین وزارتخانه نفت پاسخ مثبت خواهد داد.

مشکلات بیکاری جوانان این استان، در کشور زبانزد عام و خاص است و احداث مجتمع های بزرگ صنعتی و غیره می تواند تسکینی بر آلام دردهای آنان باشد و اگر قدرت چانه زنی نمایندگان با وزارتخانه بالا باشد به یقین دستاوردهای خوب و قابل توجهی برای دیارمان ایلام به ارمغان خواهید آورد.

در ایلام کارهای کوچک و غیره جوابگوی بیکاری نبوده و این موضوع برای همه آحاد مختلف جامعه قابل لمس است و اگر چند طرح بزرگ ملی در استان اجرایی شود به یقین برای همیشه پسوند نامبارک محرومیت از دنباله رو ایلام حذف خواهد شد و عملکرد شما برای همیشه در ذهن مردم و نسل های آینده به یادگار خواهد ماند.

حقیقتااستاندار ایلام برای ایجاد پتروشیمی مهران تلاش های زیادی کرده و رایزنی با مسئولان ذیربط داشته که جای تشکر و قدردانی را دارد و اگر نمایندگان مردم استان برای ایجاد چنین پروژه های بزرگی با او همراه باشند و تلاش کنند به یقین نتیجه آن بهتر و قطعی تر خواهد بود.

سلیمانی دشتکی برای اجرایی شدن پروژه های بزرگ در استان با مسئولان در سطح ملی تلاش های قابل توجهی انجام داده که هم اکنون خروجی آن برای مردم استان قابل لمس است ولی به تنهایی نمی تواند مشکلات استان را برطرف کند که نیازمند همراهی شما نمایندگان مجلس می باشد.

کاش نمایندگان محترم همراه استاندار یا یکی از معاونین که اطلاع کاملی از وضعیت طرح های مهم استان داشت این دیدار انجام میگرفت تا اینکه در این ملاقت ها به راحتی فرصت های مهم را از دست ندهیم که در آینده جبرانش برای استان خیلی هزینه برداراست. 

.ضمن این که هم اکنون پتروشیمی مهران به عنوان یکی از طرح های مهم نفت و گاز استان با سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری، داشتن هیئت مدیره با نفوذ و توانمند، پیشرفت فیزیکی قابل قبول مانند دریافت مجوزهای لازم از محیط زیست، میراث فرهنگی، خوراک از وزارت نفت و همچنین تهیه زمین لازم، انتظار می رود مسئولین محلی شهرستان، رسانه ها و دیگر افراد تاثیر گذار تلاش کنند آن پروژه که در وضعیت بهتری نسبت به طرح پارک صنایع پایین دستی قرار دارد را وارد فاز عملیاتی کنند.

نویسندهگزارش ؛ایرج فربادیان

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۳۷۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان