//
کدخبر: ۲۷۲۲۷۶ //

تفاهمنامه احداث پارک ملی پروپیلن وبرچیدن ۵۹ مدرسه سنگی دریک هفته

استاندار ایلام در طول هفته گذشته چندین دیدار مهم با مسوولان ارشد کشور از جمله وزیر کشور و همچنین مسوولان بخش خصوصی داشت که ماحصل آن‌ها، انعقاد تفاهم‌نامه احداث پارک ملی پروپیلن و برچیدن ۵۹ مدرسه سنگی در این استان است.

تفاهمنامه احداث پارک ملی پروپیلن وبرچیدن ۵۹ مدرسه سنگی دریک هفته

به گزارش فرتاک نیوز ایلام ,قاسم سلیمانی‌دشتکی دوشنبه هفته گذشته به دیدار عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور رفت و در این دیدار خواستار تحرک بیشتر در امور تجاری بین دو کشور ایران و عراق شد و گفت: با توجه به آماده بودن زیرساخت های گذرگاه ها و بازارچه های چیلات و چنگوله خواستار پای کار آمدن طرف عراقی هستیم.

وی اظهار کرد: در این رابطه علاوه بر رایزنی با سفیر ایران در عراق در دیدار با استاندار واسط عراق نیز این موضوع تاکید و پیگیری شد.

همچنین در این روز در نشستی با حضور استاندار ایلام، موافقت‌نامه احداث پارک ملی پروپیلن بین استانداری ایلام و گروه سرمایه‌گذاری ایرانیان منعقد شد که به گفته سلیمانی‌دشتکی با ایجاد این پارک شاهد تحول عمده در حوزه اشتغالزایی استان خواهیم بود.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سلیمانی‌دشتکی و معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور برای جمع‌آوری و برچیدن ۵۹ فضای آموزشی سنگی استان ایلام از دیگر نتایج رایزنی‌ها و دیدارهای استاندار ایلام با مسوولان ارشد کشوری در هفته گذشته است.

هفته گذشته وضعیت قرمز کرونا در این استان برای سومین هفته متوالی ادامه یافت و به گفته استاندار ایلام هر سه روز پنج نفر جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادند.

ادامه این روند ضمن ابتلای ۹۹۰ نفر از کارکنان ادارات، دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و همچنین پرسنل بهداشتی درمانی، باعث تمدید محدودیت‌ها برای سومین هفته متوالی به دستور استاندار ایلام شد.

همچنین در هفته‌ای که گذشت استاندار ایلام بارها از مدیران دستگاه‌های مختلف خواست عملکرد دولت را به صورت شفاف برای مردم بیان کنند و تاکید کرد: در این شرایط سخت تخریب دولت به هیچ عنوان جایز نیست و همه باید دنباله‌رو بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در ارتباط با دولت باشند که در دیدار تصویری با مجلس یازدهم بیان داشتند.

توزیع ۱۰ میلیون بسته معیشتی کرونا بین نیازمندان، احتمال جیره‌بندی آب شرب مشترکان به علت مصرف بی‌رویه آب،‌ کاهش ساعت کار ادارات مناطق گرمسیری به علت فعالیت موج گرما در استان ایلام و صادرات ۱۴ میلیارد دلار کالا از مرز مهران به عراق ظرف ۱۶ سال از دیگر اخبار استان ایلام در هفته گذشته بود.

استاندار ایلام: تخریب دولت در شرایط کنونی جایز نیست

استاندار ایلام با بیان اینکه در این شرایط سخت تخریب دولت به هیچ عنوان جایز نیست، گفت: در این راستا همه باید دنباله‌رو بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در ارتباط با دولت باشند که در دیدار تصویری با مجلس یازدهم بیان داشتند.

قاسم سلیمانی‌دشتکی شامگاه یکشنبه در جلسه تنظیم بازار استان ایلام با تاکید بر پذیرش انتقاد منصفانه توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی، اضافه کرد: باید صدای منتقدان را شنید اما انتقاد با تخریب ۲ مقوله متفاوت است.

۹۹۰ کارمند اداری ایلام به کرونا مبتلا شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: تاکنون ۹۹۱ نفر از پرسنل بهداشتی و درمانی و کارکنان ادارات و سایر مشاغل استان به کرونا مبتلا شده اند.

محمد کریمیان عصر شنبه در نشست استانی ستاد کرونا ایلام افزود: از این شمار ۱۴۴ نفر در حوزه بهداشت، ۱۹۳ نفر در حوزه درمان و ۶۵۴ نفر نیز کارکنان ادارات و سایر مشاغل هستند که به کرونا مبتلا شده اند.

استاندار ایلام: کاهش حضور کارکنان در ادارات درخواست شده است

استاندار ایلام گفت: در تلاش و رایزنی برای کاهش حضور کارکنان و شیفتی کردن فعالیت آنها در این استان هستیم و در این راستا مکاتبه لازم انجام شده است.

قاسم سلیمانی دشتکی عصر شنبه در نشست استانی ستاد کرونا افزود: با توجه به وضعیت قرمز استان و شیوع کرونا و از طرفی ابتلای شماری از کارمندان دستگاه‌ها، رایزنی برای اعمال شیف بندی و کاهش حضور کارکنان در ادارات در دستور کار قرار گرفته است.

هر سه روز پنج ایلامی در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند

استاندار ایلام گفت: با توجه به عدم رعایت مردم و افزایش تعداد مبتلایان کرونا، تعداد فوتی‌ها نیز افزایش داشته است بطوری که هم اکنون متوسط فوتی‌ها در این استان هر سه روز، پنج نفر است.

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز دوشنبه در گفت و گوی خبری اظهار داشت: متوسط تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در خردادماه هر سه روز، یک نفر بود اما این روند هم‌اکنون افزایشی است.

استاندار: ایجاد کنسولگری عراق در ایلام ضروری است

استاندار ایلام گفت: ایجاد کنسولگری عراق در این استان با توجه نقش و جایگاه مرز مهران در پوشش نزدیک به ۷۰ درصد تردد زوار و نظر به‌ وجود کنسولگری در نجف و کربلا، ضروری است.

قاسم‌ سلیمانی‌دشتکی روز سه شنبه در دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت کشور افزود: هرساله بیش از ۲ میلیون عراقی برای درمان، زیارت و گردشگری به ایلام می آیند و بیش از هفت تا هشت میلیون نفر نیز از ایران به کشور عراق می روند و این مهم جایگاه و وظایف حج و زیارت استان را سنگین و خطیر کردده است.

صادرات ۱۴ میلیارد دلار کالا از مرز مهران به عراق ظرف ۱۶ سال

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: از ابتدای تشکیل گمرک مهران تا پایان سال گذشته بیش از ۱۴ میلیارد دلار کالا به کشور عراق صادر شده است.

روح‌الله غلامی روز سه‌شنبه در نشست مجازی با خبرنگاران اظهار داشت: گمرک مهران فعالیت خود را از سال ۸۲ با صادرات ۳۸ میلیون دلار کالا آغاز کرد.

استاندار ایلام: تحرک تجاری ایران و عراق باید بیشتر شود

استاندار ایلام در دیدار با وزیر کشور خواستار تحرک بیشتر در امور تجاری بین دو کشور ایران و عراق شد و گفت: با توجه به آماده بودن زیرساخت های گذرگاه ها و بازارچه های چیلات و چنگوله خواستار پای کار آمدن طرف عراقی هستیم.

قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در دیدار با عبدالرضا رحمانی فضلی اظهار کرد: در این رابطه علاوه بر رایزنی با سفیر ایران در عراق در دیدار با استاندار واسط عراق نیز این موضوع تاکید و پیگیری شد.

معاون بهداشتی ایلام: تمامی خدمات بیماران کرونا رایگان است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: از آغاز بیماری کرونا در استان تاکنون و به طور قطع در آینده نیز تمامی خدمات مرتبط با بیماران کرونایی رایگان است و برای هیچ آزمایشی هزینه‌ای دریافت نمی‌ شود.

دکتر جمیل صادقی فر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آزمایشی که هزینه آن در بخش خصوصی هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است به شکل رایگان انجام می شود و تاکنون تقاضای پول از کسی نشده است و چنانچه موردی دیده شود پیگیری می شود.

توزیع ۱۰ میلیون بسته کمک‌های مومنانه در سراسر کشور

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ۱۰ میلیون بسته کمک‌های مومنانه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه در سراسر کشور توزیع شده است.

سردار سیدضیاء‌الدین حزنی روز شنبه در نشست با خبرنگاران در ایلام اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از شیوع کرونا به همراه ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، آستان قدس رضوی، کمیته امداد و بنیاد مستضعفان با تشکیل ستادی نسبت به تهیه اقلام کمک‌های مومنانه اقدام کرد.

اعتبارات نوسازی مدارس ایلام ۲۶۵ درصد رشد یافت

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: اعتبارات فضاهای آموزشی استان ایلام در سال گذشته نسبت به سال ۹۶، ۲۶۵ درصد افزایش داشت.

مهراله رخشانی مهر امروز - دوشنبه - در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با استاندار ایلام به منظور تامین فضاهای آموزشی این استان اظهار داشت: اعتبارات نوسازی و تجهیز مدارس استان ایلام در سال ۹۶، ۱۰ میلیارد تومان بود که در سال ۹۷ به بیش از ۳۶ میلیاردتومان رسید و در نهایت در سال ۹۸ با رشد ۲۶۵ درصدی این اعتبارات همراه شد.

ایلام دومین استان کشور از نظر سرانه فضای آموزشی است

استاندار ایلام با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در ایلام با ۸.۴ مترمربع از سرانه آموزشی تعریف شده در سند تحول بالاتر است، گفت: این استان پس از یزد، بالاترین سرانه فضای آموزشی در کشور را دارد.

قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری روز گذشته خود با رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به منظور تامین فضاهای آموزشی استان، اظهار کرد: اعتبارات فضاهای آموزشی استان ایلام در سال گذشته نسبت به ۲ سال ماقبل ۲۶۵ درصد افزایش یافت.

برچیدن ۵۹ مدرسه سنگی در تفاهم‌نامه استاندار ایلام و نوسازی مدارس کشور

تفاهم‌نامه همکاری بین قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام و معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور برای جمع‌آوری و برچیدن ۵۹ فضای آموزشی سنگی استان ایلام منعقد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا توضیح داد: با تلاش و رایزنی استاندار ایلام، این تفاهم‌نامه روز گذشته در راستای پویش آجر به آجر منعقد شده و در قالب آن ۵۹ مدرسه سنگی با ۱۲۷ کلاس درس تخریب و نوسازی خواهد شد.

معرفی سه هزار و ۴۰۰ ایلامی برای دریافت تسهیلات کرونا

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان ایلام گفت: سه هزار و ۴۰۰ نفر در این استان تاکنون برای دریافت تسهیلات جبران خسارت شیوع کرونا به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

سیدرسول میرخلف مدیر عامل بان ملی استاناظهار داشت: ۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات برای جبران خسارت‌های ناشی از شیوع کرونا به استان ایلام تخصیص یافته است.

صنایع پایین‌دست پتروشیمی ۹۴ کارخانه و ۱۵ هزار شغل در ایلام ایجاد می‌کند

استاندار ایلام تاکید کرد: ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی با ایجاد شهرک صنفی در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار موجب ایجاد ۹۴ کارخانه در استان می‌شود که حداقل ۱۵ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز چهارشنبه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام اظهار داشت: بازگشت سرمایه این صنایع ۳۰ درصد در سال است و سودآوری بسیار بالایی دارد.

وی افزود: در شرکت پی‌پی نیز که اکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد برای ۹ هزار نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

هزار میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های عمرانی ایلام اختصاص یافت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: هزار و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های عمرانی بزرگ و نفتی این استان اختصاص یافت.

احمد کرمی روز چهارشنبه در نشست شورای فنی استان ایلام اظهار داشت: از این میزان اعتبار ۹۳۰ میلیارد ریال به پروژه‌های بزرگ راه‌سازی و ۱۲۰ میلیارد ریال به پروژه‌های نفتی اختصاص می‌یابد.

وی افزود: با تخصیص این اعتبارها بخشی از هزینه‌ةای کارفرمایان پرداخت و تداوم کار پروژه‌ها با شتاب بیشتری انجام می‌گیرد که شاهد تحولات خوبی در استان باشیم.

استاندار: ایلام از استان های موفق در احیای واحدهای راکد است

استاندار ایلام با اشاره به بازگشت حدود ۱۰۰ واحد تولیدی به چرخه فعالیت، گفت: ایلام از استان های موفق در احیای واحدهای راکد است.

قاسم سلیمانی دشتکی عصر چهارشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که بصورت ویدئوکنفراس برگزار شد با اشاره به شعار سال خواستار توجه جدی همه دستگاه های متولی در این زمینه شد و افزود: در این راستا اولویت اصلی و مهم امور اقتصادی استان تحقق شعار سال در ایجاد جهش تولید است.

گرما ساعت کاری پنج شهرستان ایلام را تغییر داد

ساعت کاری پنج شهرستان استان ایلام بر اساس اطلاعیه ستاد مدیریت بحران استانداری ایلام و در پی افزایش دما تغییر پیدا کرد.

اداره کل مدیریت بحران استانداری ایلام در خصوص تغییر ساعات کاری ادارات در ۵ شهرستان‌ استان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر ورود یک جبهه هوای گرم و افزایش دما طی روزهای آینده در سطح استان و به منظور صرفه‌جویی در مصرف برق و جلوگیری‌ از خاموشی‌ها تغییراتی در ساعت کاری ادارات پنج شهرستان استان ایلام اعمال می‌شود.

تداوم مصرف بی رویه ایلام را به سمت جیره بندی آب سوق می دهد

 

مدیرعامل آب و فاضلاب ایلام با ابراز نگرانی از مصرف بالای آب در استان گفت: مصرف بی رویه آب، استان را به تصمیم ناخواسته جیره بندی آب سوق می دهد.

 

نوراله تیموری روز جمعه در گفت و گو خبری اظهار داشت: با افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب اکنون مصرف آب در استان ایلام در وضعیت هشدار قرار دارد که در این شرایط گرما مطلوب نیست.

۱۰ هزار کیلومتر شبکه برق ایلام نیاز به تعمیر روزانه دارد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: هم اکنون بالغ بر ۱۰ هزار کیلومتر شبکه برق در سطح استان وجود دارد که نیاز به تعمیر و نگهداری روزانه دارد.

هادی شیرخانی  ایلام اظهار داشت: مشترکان و شهروندان باید اطلاع یابند این شرکت، برق را روزانه به صورت نقدی خریداری می کند و این خرید با توجه به متفاوت بودن شرکت ها در بازار بورس، انرژی یا برق به صورت نقدی صورت می گیرد.

تفاهم‌نامه فروش‌ پنل خورشیدی در ایوان جعلی است

سخنگوی صنعت برق استان ایلام گفت: تفاهم‌نامه فروش پنل خورشیدی که از صبح امروز در شهرستان ایوان بین مردم در حال توزیع است، جعلی بوده و نوعی کلاهبرداری است.

غلامرضا رضایتی  افزود: هرگونه فعالیت و یا اطلاعیه های واگذاری پنل های خورشیدی این شرکت از زبان سخنگو و از مبادی قانونی به اطلاع مردم استان خواهد رسید.

منبع;ایرنا ایلام

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۲۲۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان