//
کدخبر: ۲۷۰۹۵۳ //
آیت الله شبستری؛

عید قربان عید تمام جهان اسلام است

آیت الله شبستری در حمایت ازبرگزاری رویش همدلی عید قربان گفت؛ عید غدیر، عید شعبان و اعیاد دیگر شاید مخصوص شیعه باشد اما این عید قربان عید تمام جهان اسلام است و آن فریضه در هر دو عید مقرر شده است.

 عید قربان عید تمام جهان اسلام است
به گزارش فرتاک نیوز،

آیت الله محسن شبستری عضو مجمع تشیخص مجمع مصلحت نظام ‌ با ابراز خوشحالی از برگزاری رویش همدلی عید قربان اظهار کرد: عید قربان یکی از دو عید بزرگ اسلامی است که عید فطر و عید قربان مخصوص شیعیان تمام مسلمانان جهان است و در قنوت نماز دو عید می خوانیم الَّذِی جَعَلْتَهُ لِلْمُسْلِمِینَ عِیداً ) برای تمام مسلمانان عید فطرو عید قربان عید بزرگی است. اینکه عید غدیر، عید شعبان و اعیاد دیگر شاید مخصوص شیعه باشد اما این عید قربان عید تمام جهان اسلام است و آن فریضه در هر دو عید مقرر شده است.

عضو مجمع تشیخص مجمع مصلحت نظام از برگزاری رویش همدلی عید قربان حمایت کرد و افزود: در عید فطر هم حق الناس و هم حق الله و ادای نماز عید فطر و زکات فطر پرداخت کردن که نماز حق الله و زکات حق الناس است و عید قربان هم به همین شکل می باشد هم نماز عید و هم زکات وارد است گرچه نماز آن کمتر معمول می باشد اما نماز عید قربان هم از مستحبات است و به این مسئله تاکید شده است و با برگزاری رویش همدلی عید قربان به این مسائل توجه می شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز همچنین با تاکید بر بزرگ کردن فضیلت های این عید در این رویش اظهار کرد: مورد دیگری که در عید قربان به آن اشاره شده قربانی و ذبح کردن گوسفند است، به کسانی که متمکن هستند قربانی و ذبح کردن و توزیع کردن آن بین فقرا تاکید شده است.

وی اضافه کرد: عید قربان این امتیاز را دارد که ما به یاد فداکاری حضرت ابراهیم (ع) و اسماعیل(ع) بفتیم که چگونه به مقام تزکیه آمده بودند مقام رضا و تسلیم رسیده بودند که حضرت ابراهیم (ع) حاضر شد که سر حضرت اسماعیل(ع) را ذبح بکند . وقتی هر دو برای قربانی شدن و قربانی کردن آماده شدند، ندا آمد که ابراهیم کافی است شما از امتحان سربلند برآمدید و قوچ بهشتی آن به جای حضرت اسماعیل ذبح شد. به یاد فداکاری و مقام رضا و تسلیم شدن پیغمبر بزرگوار هستیم . بنابراین عید قربان برای ما فضیلت بزرگی دارد و از اعیاد بزرگ مسلمانان جهان است که به ذبح قربانی هم می پردازد که در این همایش به آن اشاره می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۰۹۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان