//
کدخبر: ۲۷۰۹۱۱ //
دبیر رویش همدلی عید قربان خبر داد:

آغاز رویش همدلی عید قربان در سراسر کشور

مهرشاد سهیلی دبیر رویش همدلی عید‌قربان از آغاز این رویش از امروز در سراسر کشور خبر داد.

آغاز رویش همدلی عید قربان در سراسر کشور

به گزارش فرتاک نیوز؛ مهرشاد سهیلی دبیر رویش همدلی عید‌قربان تصریح کرد: با عنایت به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی که می‌فرماید عید قربان نماز گذشت انسان برای پیمودن راه حقیقت است قرارگاه فرهنگی و جهادی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در نظر دارد که در روز عید سعید قربان با مشارکت آحاد خیرین و نیکوکاران و مردم همیشه در صحنه کشورمان قربانی نماید و در بین نیازمندان و مستضعفین سراسر کشور توزیع نماید.

 

دبیر رویش همدلی عید‌قربان گفت: درتعالیم دینی چهار روز است که به عنوان عید تعیین گشته است، عید فطر، عید قربان، عید غدیر و روز جمعه.

مهرشاد سهیلی افزود: در این میان عید قربان یکی از اعیاد مهم و بزرگ است به نحوی که برخلاف بسیاری از اعیاد، مورد خلاف و اختلاف نبوده است و همه مسلمین این روز را عید محسوب می کنند، لذا در دعای مخصوص قنوت نماز عید می خوانیم : خدایا به حق روزی که آن را برای مسلمانان و برای محمد صلی الله علیه و آله و سلم ذخیره و شرافت و فضیلت قراردادی و بدین گونه عید را فقط مخصوص مومنین ندانسته برهمه مسلمین را در آن سهیم می دانی، اعتقاد داریم این گردهمایی عظیم رهیافتی برای رسیدن به اتصال به حبل الله است، که یکی از مهمترین دستورات اجتماعی اسلام است.

وی بیان کرد: خداوند متعال اصل قربانی کردن را از شعائر الله دانسته و آن را نشانه بزرگداشت و سپاسگزاری مومنان در نعمت هدایت معرفی کرده و قربانی کننده را درگروه اعظم مسلمین و نیکوکاران داخل کرده است. در قرآن کریم آمده است وقتی شما قربانی می‌کنید آنچه که متعلق به خداست تقوای شماست نه گوشت و پوست قربانی، بنابراین در قربانی کردن هر چند ظاهر کار سر بریدن است اما واقعیت قضیه نهایت تسلیم، سرسپردگی، عشق و علاقه بنده به مولای خود است به این ترتیب است که امام راحل علیه السلام می‌‌فرماید بخشیده می‌شود صاحب قربانی در اولین قطره خونی که از قربانی ریخته می شود.

سهیلی خاطر نشان کرد: من در همین جا از مردم شریف کشور دعوت می کنم که جهت اجرای این طرح و همکاری و اطلاعات بیشتر به وب سایت عید قربان مراجعه فرمایند و ما را در اجرای این طرح یاری فرمایند.

وی تاکید کرد: در بحث اجرای این پویش که قرار است از امروز در سراسر کشور آغاز شود و در راستای اهتمام به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع معظم تقلید و قرارگاه حضرت مهدی و مجموعه فرهنگی جهادی حضرت مهدی در نظر دارد که به علاوه اینکه مستمندان و نیازمندان را در این برنامه قربانی سهیم کند در بحث قشر طلاب ضعیف کشور که آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی تاکید داشتند و انشالله ما از طریق مدرسه های علمیه یک تعدادی از طلاب مستضعف را که قشر ضعیف به حساب می آیند بهره مند خواهیم کرد.

دبیر رویش همدلی عید قربان ابراز کرد: ذبح اسماعیل دستور و امتحانی بود که از سوی خداوند در خواب به حضرت ابراهیم علیه السلام داده شد، تا فرزندش اسماعیل را قربانی کند ابراهیم و فرزندش فرمان الهی را پذیرفتند اما جبرئیل مانع اثر کردن چاقو شد و یک قوچ بهشتی توسط ابراهیم به جای اسماعیل ذبح شد.

وی تصریح کرد: اسماعیل در روز عید قربان به دستور خداوند ذبح نشد، ولی کشور ما قربانیان زیادی در راه خداوند داد من توصیه می کنم بروید و صحبت های خانم شجاعی مادر شهید والامقام یوسف داورپناه از شهدای هشت سال دفاع مقدس را گوش کنید این شیرزن کسی بود که پسرش را در جلوی چشمانش گردن زدند دست و پاهایش را قطع کردند و دو شبانه روز با این جسد بی سر در یک اتاق بود و نهایتاً جسد را داد و گفت به خاک بسپارید.

سهیلی افزود: این مملکت رفاه خود را مدیون خون شهداست من به همه مسئولین توصیه می کنم که مواظب باشیم که روزی خون این شهدا پایمال نشود کاری نکنیم که جوانان از شهدا و انقلاب فاصله بگیرند، در بحث اقتصاد، معیشت وازدواج آسان توجه ویژه و صمیمی تری نسبت به نسل جوان کشورمان داشته باشیم همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند به معیشت مردم و طبقات ضعیف اهتمام ویژه کنیم.

وی در ادامه درباره این پویش گفت: دو روز قبل از انجام قربانی سایت بسته خواهد شد و امیدواریم که در شهر مقدس قم با استعانت از کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه این طرح برگزار شود و به سراسر کشور ارسال شود و بین عید قربان تا عید غدیر یک ویژه برنامه داریم به عنوان رویش همدلی غدیر که به اطعام روز غدیر ختم می شود و انشاالله نمایندگان ما در استانها اقدام به تهیه و توزیع غذای گرم در بین نیازمندان نمایند.‌

مهرشاد سهیلی دبیر رویش همدلی عید قربان در پایان سخنان خود بیان کرد: آیت الله علوی گرگانی نیز بر اجرای این برنامه‌ها تاکید داشتند و فرمودند که این طرح با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و استفاده از ظرفیت های وزارت بهداشت و تابعیت از دستورات صریح این وزارت انجام شود. علاقه‌مندان جهت مشارکت دراین طرح و همکاری بیشتر با ما می‌توانند به سایت رویش همدلی عید قربان مراجعه کنند و مشارکت داشته باشند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: رویش همدلی عید قربان” کاری بسیار ارزشمند است و این پویش می‌تواند راه را برای خیرین هموار نماید و فضیلت بسیار بالایی دارد.

 

 رئیس کمیته امداد امام خمینی رحمت الله علیه گفت: با توجه به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی که فرمودند (( با توجه به شرایط به وجود آمده ناشی از ویروس کرونا به طبقاتی ازلحاظ زندگی و معیشت ضربه وارد شد، کاری که در آستانه ماه رمضان شروع شد خدمت مومنانه‌ای که همه در آن شرکت کردند و بسیار کار با ارزشی بود و توانست غم‌های خانواده‌هایی را کم کند، امروز هم معتقدم که مردم باید نهضت تعاون و احسان را مجددا شروع کنند، البته قطع نشده است است اما لازم است که مقداری رشد و توسعه پیدا کند و بار دیگر فضای کشور را طراوت بدهد، کوکدانی را شاد کند، خانواده‌هایی را برخوردار کندو پدر و مادر‌هایی را از دغدغه معاش فرزندانشان نجات بدهد این کاری است که مردم می‌توانند انجام دهند))

بختیاری افزود: با توجه به همراهی دستگاه‌های مختلف مانند کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان، سازمان بسیج مستضعفان، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، سازمان بهزیستی، بنیاد مادر مهربان، جمعیت امام رضایی‌ها و تعدادی از چهره‌های فعال و موثر در عرصه ترویج فرهنگ احسان و ونیکو‌کاری مصمم هستند که از عید سعید غدیر که پویش دوم ایران همدل آغاز می‌شود تا پایان ماه سفر برای رسیدگی به معیشت کودکان، مادران، خانواده‌‌های نیازمند و آسیب دیدگان کرونا ادامه دارد.

بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی رحمت الله علیه تجربه گذشته نشان می‌دهد که اکثرخیرین، مردم عادی و نیکوکاران ، نذوراتی دارند که خود گوسفند را ذبح می‌کنند و به نیازمندان، خیریه‌ها،کمیته امداد، بهزیستی و مراکزنگهداری از معلولین می‌دهند به همین دلیل “رویش همدلی عید قربان” کاری بسیار ارزشمند است، این پویش می‌تواند راه را برای خیرین هموار نماید و فضیلت بسیار بالایی دارد.

آیت الله محسن شبستری عضو مجمع تشیخص مجمع مصلحت نظام ‌ با ابراز خوشحالی از برگزاری رویش همدلی عید قربان اظهار کرد: عید قربان یکی از دو عید بزرگ اسلامی است که عید فطر و عید قربان مخصوص شیعیان تمام مسلمانان جهان است و در قنوت نماز دو عید می خوانیم الَّذِی جَعَلْتَهُ لِلْمُسْلِمِینَ عِیداً ) برای تمام مسلمانان عید فطرو عید قربان عید بزرگی است. اینکه عید غدیر، عید شعبان و اعیاد دیگر شاید مخصوص شیعه باشد اما این عید قربان عید تمام جهان اسلام است و آن فریضه در هر دو عید مقرر شده است.

 عضو مجمع تشیخص مجمع مصلحت نظام از برگزاری رویش همدلی عید قربان حمایت کرد و افزود: در عید فطر هم حق الناس و هم حق الله و ادای نماز عید فطر و زکات فطر پرداخت کردن که نماز حق الله و زکات حق الناس است و عید قربان هم به همین شکل می باشد هم نماز عید و هم زکات وارد است گرچه نماز آن کمتر معمول می باشد اما نماز عید قربان هم از مستحبات است و به این مسئله تاکید شده است و با برگزاری رویش همدلی عید قربان به این مسائل توجه می شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز همچنین با تاکید بر بزرگ کردن فضیلت های این عید در این رویش اظهار کرد: مورد دیگری که در عید قربان به آن اشاره شده قربانی و ذبح کردن گوسفند است، به کسانی که متمکن هستند قربانی و ذبح کردن و توزیع کردن آن بین فقرا تاکید شده است.

وی اضافه کرد: عید قربان این امتیاز را دارد که ما به یاد فداکاری حضرت ابراهیم (ع) و اسماعیل(ع) بفتیم که چگونه به مقام تزکیه آمده بودند مقام رضا و تسلیم رسیده بودند که حضرت ابراهیم (ع) حاضر شد که سر حضرت اسماعیل(ع) را ذبح بکند . وقتی هر دو برای قربانی شدن و قربانی کردن آماده شدند، ندا آمد که ابراهیم کافی است شما از امتحان سربلند برآمدید و قوچ بهشتی آن به جای حضرت اسماعیل ذبح شد. به یاد فداکاری و مقام رضا و تسلیم شدن پیغمبر بزرگوار هستیم . بنابراین عید قربان برای ما فضیلت بزرگی دارد و از اعیاد بزرگ مسلمانان جهان است که به ذبح قربانی هم می پردازد که در این همایش به آن اشاره می کند.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

«غدیر» شناسنامه شیعه است/شیعه از غدیر آغاز شده است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه «غدیر» شناسنامه شیعه است، گفت: در حقیقت شیعه از غدیر آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

حجت‌الاسلام عباس محمد حسنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما، با بیان اینکه حد فاصل بین عید قربان و عید غدیر به عنوان دهه ولایت نامگذاری شده است، اظهار کرد: به یاد داشته باشیم شیعه برای خود شناسنامه دارد و شناسنامه شیعه غدیر است. 

 وی با تقدیر از دست‌اندرکاران راه‌اندازی همدلی مومنانه عید قربان و غدیر، گفت: در حقیقت شیعه از غدیر آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بیان کرد: اگر بخواهیم شیعه تا همیشه تداوم داشته باشد باید غدیر را ادامه دهیم.

وی همچنین بر تداوم همدلی‌های مومنانه به ویژه در شرایط فعلی اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند مردم با برگزاری همایش‌ها، کمک‌ها و رزمایش‌های مومنانه عطر همدلی، وحدت و به یاد یکدیگر بودن را گسترش دهند تا خداوند زمینه نزول برکات خود را فراهم کنند.

جت‌السالام حسنی با تأکید بر حضور گسترده در پویش همدلی عید غدیر و عید قربان، تصریح کرد: حضور و شرکت خواهران و برادران در این پویش همدلی و کمک مومنانه جای تقدیر دارد. 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۰۹۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان