//
کدخبر: ۲۶۹۰۷۵ //

اتمام مرحله اول طرح لرزه نگاری اکتشاف نفت و گاز دانا

استاندار ایلام: مرحله اول این طرح در منطقه بانکول و بابا گیر شهرستان ایوان به پایان رسیده است و بزودی یک پروژه دیگر در این حوزه در استان آغاز می شود.

اتمام مرحله اول طرح لرزه نگاری اکتشاف نفت و گاز دانا
به گزارش فرتاک نیوز: قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار مدیران شرکت ژئوفیزیک دانا با اشاره به نقش و اهمیت اجرای این پروژه‌ها در توسعه و اشتغال استان افزود: طرح لرزه نگاری اکتشاف نفت و گاز دانا در منطقه بانکول و بابا گیر ایوان  زمینه ساز فاز دو پالایشگاه گاز استان است. 
 
وی با بیان اینکه این طرح در مرحله اول بالغ بر ۴۵۰ اشتغالزایی ایجاد کرده است تصریح کرد: در مرحله دوم در میادین نفتی بیجار و دلاوران از سومار تا صالح آباد در مرحله مقدماتی ۴۰۰ نفر و در پیک کاری نیز بالغ بر ۸۰۰ نفر اشتغالزایی در پی خواهد داشت.

استاندار ایلام در ادامه به عملیات اجرایی پروژه لرزه نگاری دانان در مناطق دهلران و آبدانان نیز اشاره کرد و گفت: در این مناطق شرکت دانان وابسته به صندوق بازنشستگی وزارت نفت با سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه اکتشاف و استخراج میادین نفتی و گازی مشغول بکار  است و در این پروژه نیز بالغ بر ۸۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.
 
وی یادآور شد: همچنین قرار است به زودی در حوزه اکتشاف نفت و گاز یک پروژه لرزه نگاری دیگر در مناطق مابین دره شهر ایلام و کوهدشت لرستان عملیات اکتشاف و بهره برداری از میادین نفتی و گازی را شروع کند. 

سلیمانی دشتکی در پایان با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های خوب صورت گرفته در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی استان تاکید کرد: امیدواریم مجموعه این فعل و انفعالات در حوزه انرژی سبب تولید و اشتغال بیشتر و در نهایت منجر به توسعه استان شود.
 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۹۰۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان