//
کدخبر: ۲۶۸۷۶۴ //

اعمال محدودیت های کرونایی در ایلام

استاندار ایلام در نشست ستاد استانی مدیریت مبارزه با کرونا از اعمال محدودیت های کرونایی در مناطق قرمز استان به مدت یک هفته خبر داد.

اعمال محدودیت های کرونایی در ایلام

به گزارش فرتاک نیوز: قاسم سلیمانی‌دشتکی  با بیان اینکه ۹۰ درصد جمعیت این استان در منطقه قرمز از نظر شیوع ابتلا به کرونا قرار دارند گفت: با توجه به وضعیت فعلی و به دلیل اهمیت حفظ جان و سلامتی مردم، برخی از محدودیت‌های گذشته مجددا در استان اعمال خواهد شد.

 
وی تاکید کرد: براساس محدودیت‌های ابلاغی در این یک هفته، فعالیت آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسرا‌ها و سایر آموزشگاه‌ها خصوصی، کتابخانه‌ها، تئاتر و مراکز مشابه، موزه، باغ موزه‌ها و شهربازی‌ها ممنوع است.

سلیمانی‌دشتکی افزود: تعطیلی تالار‌های پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، کافه‌ها، قهوه‌خانه، چاپخانه‌ها، مراکز تفریحی آبی، استخر‌های سرپوشیده، باشگاه‌های بدنسازی و باشگاه‌ها و فعالیت‌های ورزشی پربرخورد و موارد مشابه نیز ممنوع است.

وی با بیان اینکه همچنین در این مدت مساجد و مصلی‌ها نیز تعطیل و برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها ممنوع است تاکید کرد: همه مصوبات از همین لحظه لازم الاجرا است و قصور از انجام هر یک از آن‌ها پیگرد قانونی دارد.
 
استاندار ایلام اظهار داشت: زدن ماسک در مکان‌های عمومی و تجمعات و ادارات الزامی است و با متخلفان برخورد می‌شود، به ارباب رجوع بدون ماسک ارائه خدمت نمی‌شود و کارمندان بدون ماسک غیبت می‌خورد.

وی تاکید کرد: در سرویس‌های عمومی، رستوران‌ها و مکان‌های عمومی با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند برخورد می‌شود.

استاندار ایلام تاکید کرد: پیشنهاد شده است در بانک‌های استان که بالاترین مبتلا دارد خدمات الکترونیکی و باجه‌ها و خدمات از راه دور بیشتر و سقف پرداخت‌ها به وسیله خودپرداز‌ها و اینترنت بیشتر شود.
 
 ثبت ۷۸ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۷۸ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در استان ایلام ثبت شده است گفت: شمار مبتلایان به کرونا در استان به ۳ هزار و ۲۹۲ نفر رسیده است.  

دکتر محمد کریمیان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی بر اثر کرونا ویروس در استان ثبت شده است افزود: مجموع فوت شدگان ناشی از بیماری در استان تا این لحظه ۹۸ نفر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۸۷۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان