//
کدخبر: ۲۶۵۴۰۶ //
مدیرکل راه وشهرسازی؛

اجرای ۸ پروژه راه وشهر سازی درچرداول

مدیرکل راه وشهرسازی گفت؛8 پروژه راه وشهر سازی بااعتباری بالغ بر۲۰ میلیارد تومان درشهرستان چرداول در حال اجراء می باشند

اجرای ۸ پروژه راه وشهر سازی درچرداول

به گزارش فرتاک نیوز ؛علی اصغر کاظمی عصر روز پنجشنبه  در بازدید از شهرستان چرداول و در دیدار با شورای اسلامی و مردم شهر آسمان آباد گفت: این ۸ پروژه شامل : ورودی شهر سرابله، تقاطع  غیر همسطح سرابله، جاده چهار خطه سرابله به آسمان آباد ، ساختمان بخشداری شباب،  کتابخانه عمومی  روستای وارگه، مطالعات لرزه نگاری و لرزه خیز سرابله، طرح  تفصیلی  شهر سرابله و طرح جامع  تفصیلی  شهر  آسمان آباد می باشند که اعتبار تخصیص داده  آن ها بیش از ۲۰میلیارد تومان می باشد که در مجموع  از رشد فیزیکی ۳۰ تا ۷۵درصد برخوردار هستند.

اواضافه کرد:  تقاطع غیر همسطح سرابله از مطالبات عمومی مردم بود که از دستاوردهای سفر آقای استاندار می باشد که اعتبار اولیه آن ۷۰میلیارد است که باتوجه به  نوسانات ارزی و وضعیت اقتصادی نیازی دوبرابری بودجه برای این طرح است که با توجه به این که اعتبار آن  پایدار است مشکلی وجود ندارد.

وی با ذکر این نکته که در سال گذشته  ۱۰ پروژه  راه روستایی در چرداول توسط راه و شهرسازی تکمیل و به پایان رسیده است یادآور شد: مشکل حوزه راه در این شهرستان به راه های ارتباطی آن بر می گردد  و باند  دوم  راه ارتباطی حمیل به شباب  در حوزه استحفاظی ایلام به طول ۱۳کیلومتر  به فراخوان رفته که در آینده ی نزدیک کار آن شروع خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام خاطر نشان کرد: باند  اول  چهارخطه کردن آسمان  به سرابله  با طول تقریبی  ۳ کیلومتر در آینده ی نزدیک شروع خواهد شد و همچنین  در یکسال گذشته ۴۵۰تن قیر به ارزش ۱۵میلیارد ریال و همچنین ۶۰ میلیارد ریال  دیگر برای خرید قیر و مهار و کنترل روان آب ها به شهر سرابله و همچنین  ۲۰۰تن قیر به ارزش ۸ میلیارد ریال به شهر آسمان آباد  واگذار شده است. 

کاظمی خاطر نشان کرد: پروژه  ۴۲ واحدی  در سرابله داریم که بدلیل  نبود متقاضی  سعی  داریم آن را در قالب طرح  اقدام مسکن ملی به متقاضیان واجد شرایط  واگذار کنیم.  

تخصیص ۶۵میلیارد ریال به پارک امید سرابله،  بازنگری طرح تفصیلی سرابله  و انتخاب مشاور این طرح، تهیه طرح  جامع تفصیلی شهر آسمان آباد، راه اندازی  مرکز تحقیقات راه و مسکن و تخصیص اعتبار برای این پروژه  از دیگر اقدامات و برنامه های راه و شهرسازی استان ایلام بود که کاظمی به آن ها اشاره کرد.

در ادامه  مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام و معاونین متبوع بهمراه فرماندار شهرستان چرداول از ساختمان در دست اجرای بخشداری شباب بازدید و در جریان روند فعالیت این واحد قرار گرفتند. 

کاظمی در این خصوص اظهار کرد:  ساختمان بخشداری شباب در مساحتی بالغ بر  ۷۳۰متر مربع و در دوطبقه  از رشد فیزیکی ۷۰درصدی برخوردار است که اعتبار تخصیص داده آن ۷۵۹۸ میلیون ریال است.

بازدید از شهر سرابله و دیدار با شورای اسلامی شهر و جمعی از مردم از دیگر برنامه های مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام بود.

وی در این دیدار گفت: دریاچه توریستی و تفریحی شهر سرابله از اماکن زیبا در استان ایلام می باشد که توسعه و زیبا سازی آن  یک امر ضروری و لازم است.

کاظمی اضافه کرد:  برای توسعه و گسترش این مکان زیبا و همچنین مهار و کنترل روان آب ها اعتبار ۶۵میلیارد ریالی  کمک خواهد شد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۵۴۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان