//
کدخبر: ۲۶۴۸۵۱ //

شورای شهر شباب یکی از شوراهای پرکار دراستان ایلام

شورای شهرشباب یکی از شوراهای پرکاروپیگیر شهرهای استان است که با رایزنی های مستمر نقش مهمی درتوسعه این شهر داشته است

شورای شهر شباب یکی از شوراهای پرکار دراستان ایلام
 

به گزارش خبرگزاری فرتاک نیوز از ایلام ؛شوراهای اسلامی به عنوان یکی از نهادهای تصمیم گیرنده و نظارت‌کننده بر امور شهری می‌تواند تأثیرگذاری مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی داشته باشد. شورا به عنوان یک نهاد مردمی متولی امور محلی می تواند با جدیت در جلب مشارکت مردم و بخش خصوصی و با استفاده از توانایی‌های مالی و فکری آنان، گام‌های مثبتی در زمینه اجرای طرح ها و پروژه های زیربنایی در توسعه عمران شهری ایفا نماید.

در اصل هدف از تشکیل شوراهای اسلامی که یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است مشارکت دادن مردم در اداره امور محلی بوده و اکنون شوراها به عنوان یک نهاد تاثیرگذار در زمینه قانون‌گذاری و نظارتی در امور محلی نقش آفرینی می نمایند و به عنوان نمایندگان مردم وظیفه دفاع از حقوق مردم را عهده دارند و با وضع مقررات محلی اثربخشی و نظارت خود را بر اجرای امور شهر دارا می باشند. شوراها وظیفه دارند که با شناخت از نارسایی‌ها و کمبودها، طرح‌های پیشنهادی خود را از طریق سلسله مراتب و با هدف ارتقاء حقوق شهروندی به مقامات ذیصلاح ارسال نمایند

دراین میان شورای شهرشباب بعنوان یکی از شوراهای موفق وپیگیر به منظور تامین مطالبات وخواسته شهروندان خود توانسته از طریق مسئولیت پذیری وعمل به وظایف قانونی خود نقش مهمی درتوسعه شهر شباب بعنوان پیشانی عتبات عالیات ورودی استان ویکی از شهرهای مهم کشور ایفاء کند.

اعضای شوری شهر شباب بعنوان نمایندگان مردم این شهر درجهت جذب اعتبارات و رایزنی وجلب نظر مدیران استانی وکشوری دربین شوراهای شهرستان چرداول وحتی استان موفق ترین شورایی بوده که توانسته نقش مهمی در جذب منابع مالی ورونق شهری داشته باشد .

انشالله که سایر شورا های شهرهای شهرستان چرداول به منطور پیشرفت وتوسعه شهرهای خود با الگو پذیری ازشورای شهر شباب تجربیات اعضای این شورای تلاشگر را سرلوحه کار خود قرار دهند تا حداقل بتوانند به اندک وظایف قانونی خود عمل نمایند

 

نویسنده گزارش:ایرج فریادیان

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۴۸۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان