//
کدخبر: ۲۶۱۱۳۸ //
معرفی چهرهای برترهنری استان؛

راستین فتو گرافر عکاس برتر ایلامی

صادق عربی معروفترین عکاس جوان ایلامی بانام هنری راستین فتوگرافر

راستین فتو گرافر عکاس برتر ایلامی

به گزارش فرتاک نیوز ایلام ؛ صادق عربی با نام هنری راستین متولد سال هزارو سیصد و شصت و شش (1987 میلادی ) در یک خانواده با شغل  محبوب عکاسی در شهر سرابله متولد شد 

پدر ایشان از اولین عکاسان این شهر و استان بود که سال 1363 هنر عکاسی را انتخاب و مشغول به فعالیت شدند . 

این هنر کم کم تبدیل به هنر و شغلی خانوادگی شد به طوریکه سه برادر بزرگتر راستین نیز مشغول به کار عکاسی شدند و دراواخر دهه ی هفتاد نیز دستگاه های چاپ عکس را نیز وارد استان و شهرستان کرده و تمامی خدمات مربوط به عکاسی و چاپ را مستقلا انجام میدادند. راستین نیز از همان اوایل دهه ی هفتاد(1993 میلادی ) و در سن شش سالگی و در حالیکه کلاس اول دبستان بود این هنر را در نزد پدر و برادر بزرگتر خود آموخت و عکاسی در شرایط سخت و ابتدایی آن دوران را نیز تجربه کرد . او که علاقه ی بسیار زیادی به این هنر داشت در تمام دوران مدرسه تا دیپلم و دوران دانشجویی خود به هنر عکاسی مشغول بود و هرگز از هنری که عاشقش بود فاصله نگرفت ، عکاسی از طبیعت زیبای شهرستان و استان ، عکاسی از حیات وحش استان ، عکاسی از بافت شهری و روستایی و همچنین عکاسی از بزرگان شهرستان به عنوان سرمایه های انسانی و اخلاقی از فعالیت هایی بود که راستین در دهه ی هشتاد با سیستم های نوین عکاسی انجام داده است .

بعد از پدید آمدن دنیای مجازی و سهولت در برقرری ارتباط با بزرگان عکاسی ، راستین با شدت بیشتری به دنبال بالابردن سطح عکاسی خود بود و در اواخر دهه ی هشتاد و واوایل دهه ی نود به شاگردی استادان بزرگ عکاسی ایرانی و خارجی درامد و توانست خود را به عنوان یک عکاس  با علم روز عکاسی معرفی کند و با گرفتن دیپلم و گواهی های ملی و بین المللی از آموزشگاه های معتبر داخلی و نمایندگی های دانشگاه های خارجی هنر خود را کاملا به روز و خود را مستعد تر کند . و حالا با داشتن یک استودیوی عکاسی بزرگ و معتبر و اشتغال زایی برای تعدادی از جوانان و هنرجویان به آینده ای نیک می اندیشد . راستین با تربیت نیروهای متخصص در زمینه ی عکاسی و کلیپ سازی ، برگزاری کلاس های خصوصی و عمومی و ترویج فرهنگ عکاسی توانسته جایگاه خوبی بین عکاسان منطقه برای خود ایجاد کند و امیدوار است بتواند در آینده ی نزدیک هنر خود را در سایر کشورها به نمایش بگذارد .

گزارش : ایرج فریادیان

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۱۱۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان