//
کدخبر: ۲۵۹۴۳۱ //

۱۸ تروریست در شمال مصر کشته شدند

نیروهای امنیتی مصر در جریان درگیری با عناصر تروریستی در شمال این کشور، ضمن کشف یک مخفیگاه، ۱۸ تن از آن‌ها را کشتند.

۱۸ تروریست در شمال مصر کشته شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

وزارت کشور مصر در بیانیه‌ای از کشته شدن ۱۸ «تروریست» در عملیاتی در شبه جزیره سینا در شمال این کشور خبر داد.

به نوشته وبگاه ارم نیوز، در بیانیه‌ای که امروز (یکشنبه) صادر شد، وزارت کشور مصر اعلام کرد که این درگیری در جریان حمله نیروهای امنیتی به مخفیگاه تروریست‌ها در اطراف شهر «بئر العبد» در شمال شبه جزیره سینا رخ داد.

در این بیانیه آمده است که عناصر مسلح مذکور در عملیات‌های تروریستی علیه نیروهای امنیتی، پلیس و تأسیسات دولتی نقش داشته‌اند. در جریان کشف مخفیگاه آنان ۱۳ سلاح خودکار، سه بمب آماده انفجار و دو کمربند انتحاری کشف شد.

به گفته وزارت کشور مصر، تروریست‌ها با اجاره کردن خانه‌ای در اطراف شهر «بئر العبد» آن را مرکز عملیات خود قرار داده بودند که پس از یک عملیات شناسایی لو رفت.

روز گذشته (شنبه) گروهک تروریستی داعش مسئولیت حمله شامگاه پنجشنبه هفته گذشته به نظامیان ارتش مصر در شمال سینا را بر عهده گرفت. ارتش مصر شامگاه پنجشنبه از کشته و زخمی شدن ۱۰ نیروی خود در انفجاری در مسیر خودروی نظامیان ارتش خبر داد.

فعالیت عناصر تروریستی در شبه جزیره سینا از سال ۲۰۱۰ به این سو افزایش محسوسی داشته و پس از گذشت ده سال همچنان درگیری‌های پراکنده میان آن‌ها و ارتش مصر جریان دارد. این منطقه به علت طبیعت جغرافیایی و بافت قبیله‌ای که دارد محل مناسبی برای مانور این عناصر مسلح محسوب می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۹۴۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان