//
کدخبر: ۱۸۹۱۱۳ //

ورزش چرداول در سراشیبی سقوط

ورزش در شهرستان چرداول به علت ضعف مدیریت و نبود متخصص کارآمد در مسیر سراشیبی و سقوط قرار گرفته است و امروز حال روز خوبی سپری نمی‌کند و از همه مهم‌تر کسی نیز در این باره پاسخگو نیست.

ورزش چرداول در سراشیبی سقوط

چرا  شهرستانی که زمانی  قطب ورزش استان ایلام بود ودر تمامی رشته‌های گروهی و فردی مقام‌های برتر و عنوان مختلف را کسب می‌کرد، امروزه باید در بین شهرستان‌های همین استان رتبه‌ای کسب نکند و ورزش آن به انزوا برود؟ آیا این سزوار ورزش این شهرستان است؟ هرچند امروز ورزش زبان مشترک دنیاست ولی حال روز ورزش در این شهرستان هر روز  بیمار می‌شود و کسی هم در راستای مداوای آن تاکنون گامی بر نداشته و هیچکس هم پاسخگو نمی‌باشد این درد است.

هر روز در  خبرها ورزشی می‌شنویم اما دیگر نامی از افتخار آفرینی ورزشکاران  در رشته‌های مختلف ورزشی شهرستان  چرداولی  نمی‌شنویم. شهرستانی که یک زمانی در اوج بود و هر روز شاهد درخشش ورزشکارانش در  استان ایلام، کشور، میادین بین‌اللملی بودیم دیگر امروز نامی از آنان برده نمی‌شود چرا این ورزش چرداول به این حال روز افتاده است.

این سئوال در ذهن عموم و مردم خطور مکند که چرا در در دهه‌های شصت و هفتاد  که شهرستان چرداول بالاترین موفقیت‌ها در کسب مقام‌های استانی و کشوری  کسب می‌کرد امروز این روند نزولی را طی خواهد کرد و بهتر بگویم ورزش آن به فراموشی سپرده شده است.

 امروزه دیگر از شور و شعف ورزشی، نشاط و شادابی مردم و ورزشکاران و حتی کسب رتبه‌های برتر‌الخصوص در رشته‌های گروهی و تیمی خبری شنیده نمی‌شود و ورزش این شهرستان دچار رکود بی‌سابقه  شده است.

در سال‌های گذشته و نه چندان دور  تیم‌های والیبال، فوتبال، بسکتبال و هندبال شهرستان درلیگ‌های استانی علاوه بر حضوری فعال داشتند هیاهو و غوغایی به پا می‌کردند و با کسب بهترین عناوین مردم را خوشحال می‌کردند و  شهرستان چرداول را هم  به عنوان قطب ورزش استان مطرح ساختند، ولی امروز بدلیل ضعف مدیریت و ناهماهنگی در بین هیئت‌های ورزشی  حال خوشی ورزش شهرستان چرداول ندارد و  ورزش در این شهرستان در سراشیبی سقوط قرار گرفته و دیگر نامی از ورزشکاران و افتخارات آنان به گوش نمی‌رسد که افتخارات دهه‌های گذشته را تداعی کند.

شهرستان چرداول در مقایسه با دهه‌های گذشته که شهرستانی با یک سالن ورزشی و زمین خاکی بود کارنامه درخشانی ندارد. هرچند در گذشته فعالیت در رشته‌های فوتبال، والیبال، هندبال، بسکتبال، فوتسال، کشتی، تکواندو، کنگ‌فو، کاراته، تنیس روی‌میز، شطرنج، بطور کلی ۹۰ درصد رشته‌های ورزشی در چهارچوب برنامه‌ریزی صحیح و منظمی فعالیت داشتند و همیشه در قالب بروشور و تقویم سالیانه هیئت ورزشی تمرینات و مسابقات را در سطح شهرستان و استان  منظم  برگزار می‌شد ولی امروز دیگر خبری از  برگزاری  رقابت‌ها نیست و حتی برگزاری مسابقات مناسبتی، لیگ فوتبال، والیبال یا فوتسال جام رمضان که یک زمانی با شرکت  ۲۰ تیم و حضور تماشاگران ورزش دوست در سطح شهرستان انجام می‌شد، دیگر نیست. در حقیقت نبود مدیریت توانمند و کارآمد باعث شده که ورزش شهرستان به این حال روز بیافتد.

حال شاید ورزش شهرستان به تک ستاره‌ها و ورزشکارانی همچون برادران فاضلی، برداران ناصری، برادران گراوند، برادران فریادی و خانم صادقیان دلخوش کند که در رشته‌های انفرادی  عنوان کسب کنند تا مرهمی باشد برای شفای ورزش و بهتر بگویم دلخوشی آنان، ام در صورتی که همگی به خوبی می‌دانیم این عزیزیان با تلاش وزحمات و هزینه شخصی خود به این جایگاه رسیده و امروزه در باشگاه‌های خارج از استان ایلام حضور دارند و کسی نمی‌تواند زحمات فردی این ورزشکاران ارزنده را به نام خود مصادره کند.

حالا مسئول ورزش شهرستان بفرمایند چرا تاکنون از برگزاری مسابقات مناسبتی و لیگ خبری نشده است؟ هرساله رقابت‌های جام رمضان برگزار می‌شد ولی حالا خبری از برگاری آن نیست؟ آیا دلیل خاصی وجود دارد که به ورزش‌های  انفرادی  توجه نمی‌شود؟

پس نتیجه عدم حضور  تیم‌ها در میادین ورزشی ناشی از نبود  ورزشکاران در رشته‌های ورزشی گروهی و انفرادی می‌باشد. آیا برنامه‌ریزی برای جذب جوانان در رشته‌های مختلف انجام داده‌اید

اگر ا این برنامه‌ریزی‌ تاکنون انجام گرفته بود دیگر ما شاهد افت ورزش نبودیم و نتیجه عدم این برنامه‌ریزی گریبان ورزش را گرفته که امروز نیز شاهد عقب ماندگی و سقوط ورزش در شهرستان چرداول  هستیم.

انتظاری که از مدیریت ورزش استان ایلام می‌رود برای بازگشت ورزش چرداول به دوران شکوفائی چاره‌اندیشی کنند و با اتخاذ راهکاری اصولی برنامه‌ریزی شده از هدر رفت استعدادهای ورزشی که می‌توانند افتخاراتی برای کشور باشند هر چه زودتر جلوگیری  نماید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۹۱۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان