//
کدخبر: ۱۶۰۵۶۴ //
شهردار ایلام خبر داد:

بام ایلام به منطقه گردشگری تبدیل می‌شود

شهردار ایلام گفت: شهرداری ایلام با نصب و تجهیز برخی امکانات رفاهی و تفریحی در صدد ایجاد یک منطقه گردشگری در پارک جنگلی چغاسبز ایلام است.

بام ایلام به منطقه گردشگری تبدیل می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

طالب صادقیان شهردار ایلام اظهار داشت: استان ایلام به واسطه مرز مهران و تردد زائرانی از نقاط مختلف کشور و نیز مسافرانی از کشور عراق و حتی برخی کشورهای دیگر می‌تواند به محلی برای گردشگری و بوم‌گردی این افراد تبدیل شود.
وی افزود: می‌توان با نصب تجهیزات و امکانات گردشگری، رفاهی و تفریحی در مناطق مختلف ایلام از جمله پارک جنگلی چغاسبز، میدان ارغوان و پارک کوثر فضایی مناسب برای جلب نظر گردشگران غیربومی و بومی ایجاد کرد.
شهردار ایلام با بیان اینکه این مجموعه برای بهسازی فضای پارک جنگلی چغاسبز برنامه‌هایی دارد، گفت: برای تبدیل این منطقه به بام گردشگری ایلام طرح‌های مختلفی در دست اجراست که با تکمیل این پروژه‌ها چهره چغاسبز تغییر خواهد کرد.
صادقیان ادامه داد: احداث یک آکواریوم بزرگ به شکل تونل زیرزمینی، ایجاد هتل و رستوران برای شب‌مانی و اسکان مسافران، کافی‌شاپ، آلاچیق، ایجاد باغ‌ گل و گیاه، فضاهای ورزشی، مجموعه‌ها و وسایل تفریح بزرگسالان و کودکان، باغ پرندگان از جمله طرح‌های گردشگری برای پارک جنگلی چغاسبز است.
وی افزود: همچنین یک لاین از جاده چغاسبز به صورت سنگ‌فرش برای پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری افراد در نظر گرفته شده و در صدد ایجاد یک خط اتوبوس برای جابجایی مسافران و مردم در این مسیر به داخل شهر هستیم.
شهردار ایلام گفت: برای ورودی ایلام در منطقه ارغوان نیز برنامه‌ریزی شده که در صورت تامین اعتبار یک تله‌کابین و پل معلق هوایی در این قسمت از شهر ایجاد می‌شود.
صادقیان با بیان اینکه روند ایجاد برخی طرح ها در حال اجراست، تاکید کرد: در صورتیکه این طرح ها به اتمام برسد چهره گردشگری ایلام تغییر و محلی برای جذب گردشگر و تورهای گردشگری خواهد بود.
شهر ایلام بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته حدود 200 هزار نفر جمعیت دارد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۰۵۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان