//
کدخبر: ۱۵۴۷۷۰ //
رئیس منابع طبیعی چرداول در گفتگو با فرتاک;

رفع تصرف از۳۷ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرداول

بیش از 37 هکتار از اراضی ملی شهرستان چرداول در سال 97 خلع ید و رفع تصرف شده است.

رفع تصرف از37 هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرداول
به گزارش فرتاک نیوز،

 مهندس دژمخو، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چرداول درگفتگو با فرتاک نیوزایلام اظهار داشت: با تلاش‌ها و پیگیرهای به موقع مأموران یگان حفاظت این نهاد، تاکنون بیش از 37 هکتار از اراضی ملی تصرف شده توسط عده‌ای از افراد سودجو و فرصت‌طلب خلع ید و رفع تصرف گردید.

او ادامه داد: با توجه به اهداف اصلی سازمان مشتمل بر حفظ، احیاء، توسعه و بهره‌برداری اصولی از جنگل‌ها، مراتع، اراضی جنگلی، بیشه های طبیعی و حمایت و حفاظت از آب و خاک کشور، این اداره در راستای نیل به اهداف فوق، اقداماتی شامل: گشت و مراقبت در سطح اراضی ملی شهرستان به منظور جلوگیری از چرای دام غیر مجاز، قطع اشجار، تخریب و تصرف منابع ملی به صورت مستمر وشبانه روزی انجام می‌گیرد.

دژمخو اضافه کرد:  عملیات پیشگیری و کنترل آتش‌سوزی در منابع ملی بخصوص جنگل‌های ارزشمند منطقه، بذرکاری و نهال‌کاری و مراقبت از جنگل‌های چرداول، احداث کمربند حفاظتی، مبارزه با آفات موخور و جوانه خوار بلوط در قالب طرح صیانت از جنگل‌های زاگرس با همکاری نیروهای دلسوز این اداره انجام شده است.

مسئول منابع طبیعی و آبخیز داری چرداول با اشاره به عملکرد این اداره دراول سال 97 تا اکنون از جمله: اجرای عملیات بیولوژیک وبیو مکانیک درحوزه آبخیز چرداول با مساحت۴۵۰۰هکتار درروستاهای مورد هدف جوب سرخ علیا با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی، اجرای پنج کلاس ترویجی واجرای کارگاه آموزشی در روستای موردهدف و عملیات کپه‌کاری۵۰هکتا ر همراه با عملیات بزرکاری۱۲۰هکتار در مناطق مذکور بوده است.

رئیس منابع طبیعی شهرستان ازجمله اقدامات دیگر این اداره  شامل : شروع غنی‌سازی با نهال در سطح ۱۰۰هکتار در حوزه آبخیزداری، اجرای دو طرح گابیون به حجم ۸۳۰ متر مکعب کابیون، شروع و اجرای سه طرح سنگی ملاتی به حجم ۸۰۰ مترمکعب، پرورش۲۵هزار قلمه گل‌محمدی و گلدان‌گیری نهال‌ها در گلخانه پارک خرم در راستای اقتصادی کردن طرح‌ها وتوسعه پارک جنگلی خرم و واکاری پارک‌های جنگلی

دژمخو در راستای حفاظت از جنگل‌ها و تغییر الگوی مصرف سوخت گفت: بیش از۷۰ خانوار از روستاهای زردلان سردسیر روستاهای چالخشک وشاران با استفاده از اعتبارات وزارت دفاع به آبگرمکن خورشیدی مجهز شده‌اند.

او از دیگر اقدامات منابع طبیعی شهرستان در سال 97 عقدتفاهم‌نامه حفاظت مشارکتی با مرتعداران دامداران وتعاونی‌های بهره‌بردار در سطح ۱۵هزار هکتار را در سطح شهرستان عنوان کرد.

او در پایان گفت: از محل اعتبارات سفر شهرستانی استاندار محترم به شهرستان چرداول مبلغ 10میلیارد ریال برای تجهیز پارک خرم تامین اعتبار گردیده واجرای این طرح در مرحله مناقصه می‌باشد.

خبرنگار: ایرج فریادیان

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۴۷۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان