//
کدخبر: ۱۴۶۵۲۴ //
رئیس دامپزشکی چرداول در گفتگو با فرتاک‌نیوز ایلام:

تشریح عملکرد دامپزشکی شهرستان چرداول درنیمه اول سال ۹۷

رئیس دامپزشکی چرداول گفت: دامپزشکی شهرستان در زمینه حفظ و ارتقاء بهداشت عمومی با پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال به انسان و نظارت و بازرسی از مراکز تولید، توزیع و عرضه مواد خام دامی به صورت جدی پیگیری و اجرا می‌نماید.

تشریح عملکرد دامپزشکی شهرستان چرداول درنیمه اول سال 97

جبار فیضی در گفتگو با خبرنگار فرتاک‌نیوز ایلام  به اهداف و وظایف دامپزشکی اشاره کرد و گفت: مجموعه دامپزشکی و کارکنان زحمتکش آن با هدف استقرار امنیت غذایی و تامین سلامت دام، سلامت غذا، سلامت انسان و تامین استانداردهای بهداشتی تولیدات دامی در تجارت حول دو محور ، حفظ و حراست از سرمایه دامی کشور و حفظ و ارتقاء سطح بهداشت عمومی به وظایف خود عمل می‌کنند.

او افزود: دامپزشکی در راستای حراست از سرمایه دامی کشور با پیشگیری از ظهور، بروز و شیوع بیماری‌های واگیر دامی با شرایط خاص خود اقدام می نماید و در زمینه حفظ و ارتقاء بهداشت عمومی با پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال به انسان و نظارت و بازرسی از مراکز تولید، توزیع و عرضه مواد خام دامی موضوع را پیگیری و اجرا می‌نماید.

فیضی به میزان مایه‌کوبی و پیشگیری از بیماری‌های واگیر دامی و قابل انتقال به انسان اشاره کرد و افزود: در این زمینه و در نیمه اول سال‌جاری تاکنون بیش از342434 هزار راس دام سبک و 13398 راس دام سنگین و 480 قلاده سگ برعلیه انواع بیماری‌های واگیر دامی و قابل انتقال بین حیوان و انسان در شهرستان چرداول مایه‌کوبی شده‌اند که این بیماری‌ها شامل آبله، شاربن، تب‌برفکی، آنتروتوکسمی، بروسلوز (تب مالت)، قانقرایا، آگالاکسی، هاری لمپی‌اسکین، و هاری و….می‌باشد.

فیضی در ادامه با تشریح اقدامات دامپزشکی درخصوص حفظ و ارتقاء بهداشت عمومی و نظارت و بازرسی بر تولید، توزیع و عرضه مواد خام دامی گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بالغ بر6307 راس دام سبک 638 راس دام سنگین در کشتار گاه دام این شهرستان ذبح و مورد نظارت شرعی و بهداشتی قرار گرفته‌اند.

این مقام مسئول با بیان میزان کنترل و بازرسی بهداشتی و نظارت بر مواد خام دامی در مراکز تولید، توزیع، بسته‌بندی و عرضه این مواد گفت: بیش از 16500مواد بازدیداز مراکز تولید، توزیع، بسته‌بندی، عرضه و رستوران‌های این شهرستان انجام گرفته است.

او افزود: باپیگیری مامورین دامپزشکی از قصابان وفروشندگان مرغ زنده غیرمجاز تعداد 60مورد مورد شکایت شده که که توسط محاکم قضایی شهرستان علاوه بر جرایم نقدی محکوم به حبس گردیده‌اند.

خبرنگار : ایرج فریادیان

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۶۵۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان