//
کدخبر: ۱۴۵۷۴۱ //
استاندار ایلام:

هر دستی که برای کمک به ایلام باشد را به گرمی می‌فشارم

استاندار ایلام: اگرکسی حرفی برای گفتن دارد و درتوسعه استان تاثیرگذار است دست یاری او را به گرمی می‌فشاریم و حرف او را اجرایی خواهیم کرد.

هر دستی که برای کمک به ایلام باشد را به گرمی می‌فشارم
به گزارش فرتاک نیوز،

 قاسم سلیمانی‌دشتکی در دومین نشست شورای مشورتی توسعه که با حضور جمعی از نخبگان استان در حوزه های مختلف برگزار شد، اظهار داشت: در سطح ملی خوشبختانه شورای مشورتی توسعه در تهران تشکیل شده که هدف آن گرفتن امکانات از سطح ملی است و به موازات آن سعی کرده ایم چنین نشست های با حضور نخبگان استان در ایلام نیز داشته باشیم.
وی یکی از اهداف اصلی تشکیل مجمع مشورتی را علاوه بر استفاده از نظرات خلاقانه صاحب نظران استان در امر توسعه، ایجاد وحدت و همدلی و هم افزایی در جهت استیفای منافع استان اعلام کرد و گفت؛ انتظار ما از اعضای شورا این است به چابک شدن حوزه اجرا کمک کنند.
وی افزود: درواقع هدف مهم از شورای مشورتی استان این است که این تلنگر را به حوزه اجرا وارد کنند که این حوزه در کجا می‌لنگد و با موشکافی مسائل، موانع را از سر راه توسعه استان بردارند.
سلیمانی‌دشتکی با اشاره به مزیت‌های استان از قبیل آب، مرز، اربعین، نفت و گاز و منابع طبیعی، گفت: ایلام ظرفیت عظیمی برای توسعه دارد و بایست از همه امکانات و امکان ها استفاده کرد و شورای مشورتی توسعه استان در این مسیر نیز می تواند راهنمای خوبی باشد.
وی در ادامه به موانع پیش روی استان پرداخت و گفت؛ این استان به واسطه جنگ تحمیلی حدود 10 سال از توسعه عقب مانده است که بایست جبران شود.
استاندار ایلام ادامه داد؛ موضوع دیگر به برخی تعصباتی قومی و قبیله ای که مانع توسعه استان است برمی گردد که باید آنها را کنار گذاشت.
وی در ادامه گفت: متاسفانه در برابر برخی تصمیمات کارشناسی مقاومت‌هایی صورت می‌گیرد که لازم است منتقدان کلیت هر موضوع را ببینند نه اینکه صرفا یک جنبه‌ی موضوع را در نظر بگیرند!
نماینده عالی دولت از پتروشیمی، نفت و گاز بعنوان یک گنج بزرگ در ایلام یاد کرد و گفت؛ بایست از این منابع عظیم به نفع مردم بهره‌برداری کرد اما متاسفانه بعد از گذشت سال‌ها هنوز فاز دوم پتروشیمی ایلام اجرایی نشده است، که انتظار از شورای مشورتی این است که پای کار بیاید و در این مورد به حوزه اجرا سرعت بیشتر بدهد.
وی سپس با تاکید بر پیگیری صنایع پایین‌دستی پتروشیمی گفت: اگر در هر حوزه‌ای مدیران حداکثر 4 یا 5 پروژه را تعریف و پیگیری کنند و رها نکنند بهتر نتیجه می‌گیریم.
سلیمانی دشتکی در ادامه به برخی حاشیه سازی ها در بحث اربعین اشاره کرد و گفت؛ بنده با احصاء خواسته‌های مردم مهران و در نظر گرفتن مسائل امنیتی و گره های ترافیکی دو موضوع را مطرح کردم که یکی موکب نزدن در کنار سوپرمارکت کسبه و دیگر موکب نزدن در داخل شهر مهران بود که حاشیه‌هایی برای آن درست شد اما خوشبختانه امسال در نهایت عزت اربعین مدیریت و انجام شد.
وی مدیریت تردد 282 هزار نفر در یک شبانه‌روز و شب طوفانی مهران را نشانه تلاش و هم‌افزایی همه‌ی دست‌اندارکاران و پای کار بودن مردم در حماسه‌ی اربعین عنوان کرد و گفت: معتقدم موضوع اربعین علاوه بر توجه به ابعاد معنوی، مذهبی و اجتماعی آن، بعد اقتصادی اربعین برای مردم استان ایلام نیز درنظر گرفته شود.
این مقام مسئول ادامه داد: مجموعه استانداری ایلام با هیچ کس آغاز کننده‌ی اختلافات نبوده و نخواهد بود و اگر اطرافیان من به دنبال پاسخ به برخی افراد بوده‌اند از آنان خواسته‌ام پاسخ‌هایشان را تعدیل کنند چون اینها را فرع می‌دانم و توسعه استان اصل است.
وی در ادامه قانون منع به کار گیری بازنشستگان را قانونی خوب ارزیابی کرد و گفت: اینکه چه کسی بازنشسته می‌شود را قانون مشخص می‌کند و بهتر بود از همان اول این کار را به قانون واگذار می کردیم.
استاندار ایلام در پایان با ذکر این مطلب که ادعایی جز خدمتگذاری به مردم ندارد، تاکید کرد: اگرکسی حرفی برای گفتن دارد و درتوسعه استان تاثیرگذار است دست یاری او را به گرمی می فشاریم و حرف او را اجرایی خواهیم کرد

خبرنگار ایرج فریادیان

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۵۷۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان