//
کدخبر: ۱۴۱۶۹۰ //
استاندارایلام:

توجه به ایلام توجه به ایران است/ مردم در اربعین امسال حماسه آفریدند

استاندار ایلام گفت: توجه به ایلام و زیرساخت‌های این استان توجه و کمک به اقتصاد کشور خواهد بود و تحرک و تلاش در این منطقه از کشور باعث حرکت در کل کشور خواهد شد.

توجه به ایلام توجه به ایران است/ مردم در اربعین امسال  حماسه آفریدند
به گزارش فرتاک نیوز،

 قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: با پیشگیری از اعتیاد، زمینه لازم برای سالم‌سازی جوانان و تربیت آنان فراهم می شود. 

وی خواستار اجرای طرح نماد در مدارس استان شد و افزود: این طرح مورد تایید وزارتخانه است و نقش مهمی در صیانت از نوجوانان و جوانان در برابر آسیب‌های اجتماعی دارد. 

استاندار ایلام گفت: آموزش و پرورش و رسانه‌ها باید با فرهنگ‌سازی در مدرسه و فضای مجازی آگاهی لازم در باره مضرات مواد مخدر فراهم کنند و همچون انجمن دانش‌آموزی و کمیته‌های ورزشی کانون‌های همیاران برای پیشگیری از ابتلاً به مواد مخدر تشکیل کنند. 

سلیمانی‌دشتکی در ادامه به حماسه مردم ایلام در اربعین امسال اشاره کرد و افزود: در ایام اربعین به طور متوسط بیش از دو میلیون تردد از مرز مهران صورت گرفت و سالانه بیش از یک و نیم میلیارد دلار صادرات غیر نفتی از این مرز به کشور عراق صورت می‌گیرد که نیاز است علاوه بر ایجاد راه‌های ارتباطی اعم از آزاد راه و بزرگراه و خصوصاً راه‌آهن و خطوط ریلی منتهی به مرز مهران برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در اربعین ابراز داشت: با توجه به اینکه حدود 70 درصد زوار اربعین مرز مهران را برای ورود به خاک عراق انتخاب کردند ما تلاش داشتیم که زیرساخت‌های این مرز را به نحو مطلوب آماده‌سازی کنیم.

استاندار ایلام در ادامه اظهار داشت: مردم فهیم و مهمان نواز ایلام با تمام توان خود پای کار آمدند و بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی با عشق و ارادتی که به امام حسین(ع) دارند، اقدام به برپایی موکب های پذیرایی از زوار اربعین کردند.

وی با تقدیر از همه کسانی که در موکب های استان اقدام به پذیرایی از زوار در طول شبانه روز کردند افزود: خوشبختانه امسال با رشد 11 درصدی سفر زوار نسبت به سال گذشته برای تردد از مرز بین المللی مهران مواجه بودیم.

وی در ادامه گفت: توسعه راه ها و راه آهن از کشور به سمت عراق برای توسعه زیرساخت ها در دستور کار دولت قرار دارد.

وی سپس با اشاره به اینکه چهار خطه کردن مسیر مهران به نجف در دستور کار کشور ایران و عراق گرفته است، گفت: زیرساخت ها برای تسهیل در تردد زوار اربعین به طور جدی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است.

وی در ادامه افزود؛ در استان با مشکلاتی رو به رو شدیم که حادثه طوفان مهران، بحث کاپیتاژ اتوبوس ها و خودروها، تأمین ارز زوار اربعین از جمله آنها بود که با عنایت خداوند متعال و امام حسین (ع) و تلاش همه ی مردم و مسئولین این مشکلات به نحو مطلوب برطرف گردید.

استاندار ایلام از دیگر اقدامات انجام شده به مناسب اربعین در مرز مهران را استقرار 3 دستگاه تصفیه آب سیار و تولید روزانه بیش از 250 هزار بسته آب آشامیدنی بود.

وی سپس به زیرساخت پارکینگ های اربعین و برکت اشاره کرد و بیان داشت: با وجود طوفان بسیار شدیدی که در هفته گذشته به وقوع پیوست کمترین خسارت به خودروها وارد شد به طوری که حتی یک گزارش در خصوص توقف و گیر کردن خودروها در گل به دست ما نرسید این در حالی بود که در سال 94 با یک بارندگی تعداد زیادی خودرو متوقف شد و در گل گیر کردند و خسارات بسیاری به اموال زوار و مردم وارد آمد که این امر با اجرای درست زیرساخت ها تکرار نشد.

وی افزود؛ در مرحله ی بازگشت زوار بهداشت و سلامت، بحث بیوتروریسم و تروریسم، پیش بینی اتوبوس های انتقال دهنده زوار به مبداء، استقرار واحدهای امداد و نجات از خود مرز تا مبدأ زوار، رفع مشکلات پایانه برکت، و برنامه ریزی برای خروج بیش از 200 هزار خودرو از شهر مهران بدون هیچ خطر و مانعی انجام شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۱۶۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان