//
کدخبر: ۱۲۵۹۷۲ //
فرماندار چرداول:

نقش بهزیستی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی نسبت به سایر دستگاه‌ها بارزتر است

بهزیستی باید نسبت به شناسائی افراد وخانوادهای که دچار آسیب‌های اجتماعی هستند اقدام تا این که با روش‌های تخصصی و مؤثر برای حل این مشکلات برنامه‌ریزی شود.

 نقش بهزیستی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی نسبت به سایر دستگاه‌ها بارزتر است
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست مقابله با آسیب‌های اجتماعی با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری، مدیرکل بهزیستی و اعضای دیگر کار گروه در شهر سرابله تشکیل شد.

مراد یگانه فرماندار شهرستان چرداول در این نشست گفت: مهم‌ترین حوزه در سطح جامعه که نقش مهمی در یک زندگی سالم دارد حوزه اجتماعی است و جوانان قشر مهم و اصلی این حوزه هستند.

وی افزود: بیشترین رنج سنی خودکشی در بین جوانان وجود دارد، ما باید در برنامه‌ریزی‌های که انجام می‌گیرد تمرکزمان بر روی این رده سنی باشد.

مراد یگانه فرماندار شهرستان چرداول گفت: باید در حوزه اجتماعی از جانب دستگاه‌های متولی برنامه منظم و دقیقی برای آموزش اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به خانوادها در باره نحوه مبارزه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وجود داشته باشد تا اینکه بتوانیم در این راه موفق عمل کنیم.

یگانه ادامه داد: بعضی از آلات وسایل خودکشی به راحتی در دسترس قرار می‌گیرد و دستگاهای مربوطه ضمن بررسی لازم و بازرسی‌های ویژه از مراکز فروش این آلات - وسایل و همچنین عطاری‌های که قرص برنج را می‌فروشند اقداماتی انجام دهند که هیچکس به راحتی به این مراکز دسترسی آسان نداشته باشد.

وی افزود: نقش بهزیستی نسبت به سایر دستگاه‌ها بارزتر است و بهزیستی باید نسبت به شناسائی افراد و خانوادهای که دچار آسیب‌های اجتماعی هستند اقدام تا اینکه با روش‌های تخصصی و مؤثر برای حل این مشکلات برنامه‌ریزی شود.

فرماندار چرداول در مورد نقش رسانه‌ها در مبارزه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: اصحاب رسانه و صداوسیما از طریق اطلاع‌رسانی و برگزاری برنامه‌های تأثیرگزار باحضور نخبگان و متخصصان حوزه اجتماعی در زمینه آگاهی بخشی ایجاد نشاط اجتماعی برای مقابله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌توانند نقش مهمی داشته باشند.

خبرنگار: ایرج فریادیان

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۵۹۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان