//
کدخبر: ۹۵۲۶۲ //

جدایی حسینی از استقلال، جذاب و در عین حال نگران کننده

سید حسین حسینی با پیشنهادهای دست به نقدی مواجه است و در راس همه این تیم‌ها سپاهان اصفهان قرار دارد که از مدت‌ها قبل برای این دروازه‌بان تور پهن کرده بود.

جدایی حسینی از استقلال، جذاب و در عین حال نگران کننده
به گزارش فرتاک نیوز،

سپاهانی‌ها بی‌آنکه داستان حضور امیرقلعه نویی در باشگاه‌شان قطعی شود برای جذب دروازه‌بان استقلال برنامه ریزی کرده‌اند و دستمزد قابل توجهی را هم برای او در نظر گرفته‌اند. حال اگر قلعه‌نویی راهی سپاهان شود ممکن است این انتقال قدری سریع‌تر انجام شود و باشگاه استقلال یکی از دو دروازه‌بان خوبش را از دست بدهد؛ اتفاقی که خوشایند وینفرد شفر آلمانی نیست و قطعا با واکنش منفی آقای شفر مواجه خواهد شد. سرمربی استقلال قصد دارد تیمش را در شرایطی راهی لیگ هجدهم کند که تمام ستاره‌ها تا جای امکان حفظ شوند.

گرچه برخی بازیکنان از همین روزها مذاکراتی با تیم‌های خواهان خود انجام داده‌اند که امید نورافکن یکی از آنهاست. نورافکن مورد توجه چند تیم بلژیکی قرار گرفته و به احتمال زیاد از استقلال خواهد رفت.

البته جدایی امید بعید است که با توجه به تداوم حضور بازیکنانی همچون چشمی، ابراهیمی و باقری که در پست هافبک دفاعی بازی می‌کنند لطمه‌های آنچنانی به استقلال وارد کند. تنها ممکن است برای پست دفاع چپ که نورافکن گاهی در این منطقه به بازی گرفته می‌شد برای استقلال اشکالاتی به وجود آید که زمان قابل توجه نقل و انتقالات دست استقلال را باز می‌گذارد تا برای این پست بازیکن مناسبی را به خدمت بگیرد.

 جدایی امید نورافکن از آن دسته جدایی‌هایی است که برای استقلال آسیب‌های فنی به بار نخواهد آورد اما ممکن است رفتن سیدحسین حسینی برای استقلال هزینه‌بر باشد و وینفرد شفر را با مشکلات فنی مواجه کند.

شفر در صحبت‌هایی که با مدیران باشگاه استقلال داشته بارها به این نکته اشاره کرده که برای فصل هجدهم رحمتی و حسینی را با هم می‌خواهد.

سرمربی استقلال عمیقا بر این باور است که تیمش به حضور دو دروازه‌بان قبراق و آماده نیاز دارد و به همین جهت است که در تازه‌ترین صحبت‌های خود با مسوولان باشگاه بار دیگر به این نکته مهم تاکید کرده تا یارگیران در باشگاه آستین بالا بزنند و مقدمات تداوم حضور این دروازه‌بان در استقلال را فراهم کنند. جدایی احتمالی حسینی از استقلال اما خبری نیست که حتی با تکذیب رسانه‌های نزدیک به باشگاه استقلال مواجه شود.

می‌بینیم که این رسانه‌ها که در روزهای اخیر جسته و گریخته به موضوع جدایی حسینی از استقلال اشاره کرده‌اند که این فضا کاملا ثابت می‌کند که دروازه‌بان استقلال با پیشنهاد مطلوبی مواجه شده است.

گذشته از بحث‌های مالی جدایی از استقلال و پیوستن به سپاهان می‌تواند سید حسین حسینی را د رفضایی آرام و بی‌دغدغه قرار دهد و این دروازه‌بان را برای انجام بازی‌های پی در پی در قفس توری استقلال آسوده خاطرکند. ماندن در استقلال و رقابت با مهدی رحمتی برای حسینی کاری فرسایشی است و مشکلات پنهان زیادی را برای این دروازه‌بان ایجاد خواهد کرد کما اینکه بارها شنیده‌ایم که حسینی در صحبت‌های غیررسانه‌ای‌اش بارها به فشاری که در استقلال تحمل می‌کند اشاره کرده است.

حسینی می‌داند که اگر در استقلال باشد با توجه به حضور مهدی رحمتی باز هم شانس آنچنانی برای حضور پی در پی در دروازه استقلال ندارد. حسینی حتی به شرایطی که بعد از ثبت آن کلین‌شیت تاریخی در استقلال تجربه کرده نیز اشاره داشته است. در واقع حسینی در بهترین شرایط ممکن باز هم به نیمکت منتقل شد و شفر برای اینکه مهدی رحمتی را از دست ندهد، در بهترین شرایط ممکن حسینی را نیمکت نشین کرد.

این وضعیت ممکن است در فصل هجدهم هم تکرار شود به گونه‌ای که حتی آینده دروازه‌بانی حسینی به خطر بیفتد.

از نگاه شفر اما داشتن دو دروازه‌بان همسطح برای استقلال یک ضرورت است و او بی‌توجه به آسیب‌های روانی ناشی از نیمکت‌نشینی‌های پی درپی که برای حسینی به وجود آمده از مدیران باشگاه استقلال خواسته هم رحمتی و هم حسینی را در استقلال فصل هجدهم نگه دارند تا شاید استقلال بعد از سال‌ها به کمک این دو دروازه‌بان آماده و قبراق رنگ قهرمانی در لیگ برتر را ببیند.

الگوی تیم بستن شفر برای فصل بعد عمیقا با آن چیزی که پیش‌تر در استقلال اجرا می‌شد و مهدی رحمتی یک فصل کامل در تمام بازی‌های داخلی و خارجی برای استقلال به میدان می‌رفت در منافات است.

در واقع این شرایط مطلوب رحمتی هم نیست و شماره یک استقلال هم دوست ندارد که گاه و بیگاه نیمکت‌نشینی در استقلال را تجربه کند حتی اگر باخت‌های سنگین شش گله در آسیا را تجربه کرده باشد.

رحمتی دروازه‌بانی است که دوست دارد در هر شرایطی شماره یک استقلال باشد و حسینی هم حالا به واسطه درخشش‌های خیره کننده‌اش در لیگ هجدهم چندان تمایلی به تجربه دوباره نیمکت نشینی ندارد و تنها کسی که دوست دارد این دو دروازه‌بان در کنار هم باشند شفراست. مربی سرد و گرم چشیده‌ای که می‌داند چه اندازه ریسک است که تیمش را در مواجهه با 3 جبهه بازی‌های سخت و دشوارتنها با یک دروازه‌بان آماده به میدان بفرستد.

به هرحال موضوع جدایی حسینی جذاب و در عین حال برای استقلال تصمیمی نگران کننده است که در این میان نقش خود حسینی برای مشخص کردن سرنوشتش بسیار پررنگ تر از وینفرد شفر و باشگاه استقلال است و باید انتظار کشید و دید سران باشگاه استقلال در فرصت‌های باقیمانده نقل و انتقالاتی آیا می‌توانند شرایطی را ایجاد کنند که این دروازه‌بان هم همچون رحمتی که حضورش در استقلال قطعی است، در این تیم بماند؟ شفر هر دو را می‌خواهد اما نه رحمتی و نه حسینی این را نمی‌خواهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۵۲۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان