//
کدخبر: ۳۴۹۰۰ //

کدخدایی :مدیران دولتی هم بین متخلفان انتخاباتی بودند

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد طبق روال، گزارش‌هایی در زمینه تخلفات انتخاباتی داشتیم که برای دوستان‌مان در قوه قضائیه ارسال کردیم و مدیران دولتی هم بین متخلفان انتخاباتی بودند که به این قوه معرفی شدند.

کدخدایی :مدیران دولتی هم بین متخلفان انتخاباتی بودند
به گزارش فرتاک نیوز،

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز(شنبه) در نشستی خبری در پاسخ به سؤالی درباره روال رأی‌گیری در روز انتخابات ریاست‌جمهوری بود، توضیح داد: انتخابات طبق قانون باید در روز جمعه 29 اردیبهشت 96 برگزار می‌شد، در همه ادوار و انتخابات گذشته، ما این مشکل را با وزارت کشور داشتیم که روند رأی‌گیری را بعد از ساعت 24 شب تمدید می‌کردند، ولی ما در شورای نگهبان اصرار می‌کردیم این اقدام غیرقانونی است و نباید اینگونه باشد، اما هر بار به بهانه هایی این اتفاق می‌افتاد، بالاخره یکبار برای همیشه این قانون باید اجرایی می‌شدد که بنده از رحمانی فضلی وزیر کشور در اینجا قدردانی می‌کنم که در انتخابات ریاست‌جمهوری 29 اردیبهشت روند رأی‌گیری را بعد از ساعت 24، دیگر تمدید نکردند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در باره جزئیات تخلفات رخ داده در انتخابات ریاست جمهوری به ویژه از سوی دستگاه‌های دولتی، گفت: سرفصل‌های این تخلفات به همراه گزارش ما اعلام شد.

کدخدایی از کمبود و نرساندن تعرفه، تأخیر در آغاز رأی‌گیری و تبلیغات به نفع نامزدی خاص به عنوان عمده این سرفصل‌ها یاد کرد و افزود: این تخلفات دسته‌بندی شده و برای قوه قضائیه ارسال شده است.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سؤالی در مورد امکان نقض شدن آرا در طول فرایند انتخابات به واسطه نظارت استصوابی شورای نگهبان گفت: تخلفات باید برای قوه قضائیه احراز شود و احراز جرم برعهده این نهاد است و شورای نگهبان صرفاً اگر تخلف مهمی رخ دهد می‌تواند نسبت به ابطال و یا توقف فرایند انتخابات اقدام کند اما مجازات افراد منوط به احراز جرمشان در قوه قضائیه و تصمیم قضات است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره اظهارنظر یکی از اعضای هیأت نظارت بر انتخابات شوراها مبنی بر انتقال مسئولیت نظارت در این انتخابات به شورای مرکزی، اظهار داشت: در این رابطه جلسه‌های پراکنده‌ای میان اعضای هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا و اعضای شورای نگهبان برگزار شده است.

کدخدایی با اشاره به اینکه مشکلات زیادی را در انتخابات این دوره شوراهای شهر شاهد بودیم، هرگونه اقدام در این مورد را منوط به اصلاح قانون انتخابات شوراها خواند و گفت: امکان اصلاح رویه‌ها از طریق عادی وجود دارد و امیدواریم که این موضوع در قانون جامع انتخابات درنظر گرفته شود.

 

 

 

منبع: جام جم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۹۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان