//
کدخبر: ۳۱۴۱۸۴ //

همتی: باید حکمرانی اقتصادی اصلاح شود

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر ثبات در بازار بورس، گفت: قیمت‌گذاری در بازار سرمایه را منتفی خواهم کرد.

همتی: باید حکمرانی اقتصادی اصلاح شود
به گزارش فرتاک نیوز،

عبدالناصر همتی روز چهارشنبه در گفت وگویی درباره برنامه‌های خود در بازار سرمایه، گفت: تغییر دامنه نوسان و حجم مبنا در بازار بورس درست نیست. بر این اساس دخالت در بازار بورس را محدود خواهم کرد.  

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: بازار بورس باید شفاف باشد و دخالت مدیریتی در آن قابل قبول نیست.  

همتی درباره رفع تبعیض در پرداخت وام به افراد به‌ویژه جوانان، گفت: جوانان برای دریافت وام با مشکل ضمانت مواجه هستند و برای رفع این موضوع باید گروه‌های ۵ نفره تعیین کنیم تا بتوانند به صورت زنجیره‌ای یکدیگر را تضمین کنند و از تسهیلات بانکی بهره مند شوند.  

وی ادامه داد: سیاست من این است که اشتغال را پیش ببرم و در این راستا واحدهای کوچک و متوسط می‌توانند کمک کنند 

همتی،  اعطای وام جمعی و ماکرو فاینانس را از اولویت‌های دولت خود عنوان کرد و با اشاره به مشکل مسکن در کشور، گفت: مسکن مربوط به کمبود خانه و ساخت خانه نیست چرا که الان خانه خالی زیاد داریم.  

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین افزود: کاهش ارزش پول ملی یکی از علل مشکلات مسکن در کشور است و این کاهش ارزش به دلیل تحریم‌ها و عدم صادرات نفت است.  

وی با تاکید بر اینکه باید قیمت مسکن را کنترل کنیم، گفت: باید سالیانه حداقل ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور بسازیم و برای این منظور نیز باید زمین رایگان یا ۹۹ ساله در اختیار انبوه‌سازان قرار دهیم.

همتی تاکید کرد: باید مسکن‌های اجاره‌ای در اختیار جوانان قرار دهیم تا آنها بتوانند در سال اول زندگی خود را در این مسکن‌ها آغاز کنند.  

فاصله طبقاتی به دلیل تعارض منافع است

وی درباره فاصله طبقاتی حاکم بر جامعه گفت: فاصله طبقاتی به دلیل تعارض منافع گروه رانت خوار و ذینفع است.

همتی افزود: در سیاست خارجی کاسبان تحریم، در داخل دلالان، در سازمانهای مالیاتی افرادی که مالیات نمی‌پردازند و در تراکنش‌های پولی افرادی که پولشویی می‌کنند ذینفع هستند و هر روز به ثروتشان افزوده می‌شود.  

وی اظهار کرد: به دلیل اینکه کشور شفاف نیست نمی‌توانیم افرادی را که مالیات نمی‌پردازند را پیدا کنیم و در مواردی شاهد بودیم که افراد ۴ تا ۵ سال به طور میانگین روزانه ۷۰۰ میلیارد تراکنش بانکی انجام داده‌اند و اقدامی برای مقابله با این موارد انجام نشده است.  

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: سه دهک پایین جامعه باید ماهیانه یک میلیون تومان یارانه از محل هدفمندی یارانه‌ها دریافت کنند.  

خرید تضمینی محصولات را جدی بگیریم

همتی در مورد خرید تضمینی محصولات کشاورزی نیز گفت: دولت باید خرید تضمینی محصولات کشاورزی به قیمت بازار را جدی بگیرد.  بسیاری از مشکلات ما در زمینه صادرات محصولات کشاورزی به تحریم و مسئله FATF مربوط می‌شود و نمی‌توانیم ارز حاصل از صادرات را دریافت کنیم و سالیانه ۱۶ میلیارد دلار هزینه مبادلاتی به دلیل تحریم می‌پردازیم.  

اجازه دهیم جوانان در عرصه فرهنگ خلاقیت داشته باشند

نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره فعالیت‌های فرهنگی جوانان در کشور گفت : چرا به خود اجازه می‌دهیم به جوانان بگوییم چگونه فیلم بسازند چگونه کتاب بنویسند؟ اینگونه فعالیت‌ها باید به واحدهای صنفی واگذار شود.  

وی تصریح کرد باید اجازه دهیم جوانان خلاقیت و نوآوری را در فعالیت‌های فرهنگی خود وارد کنند و با اختصاص تنها ۵ درصد از هزینه تحریم‌ها به جوانان می توانیم شاهد شکوفایی هر روز آنها باشیم.  

باید حکمرانی اقتصادی اصلاح شود 

همتی با اشاره به رواج دلالی در کشور گفت: مشکل ما این است که همه چیز معطوف به نفت و درآمدهای نفتی است در صورتیکه باید درآمدهای مالیاتی را اصلاح کنیم و بخش غیر رسمی که مالیات نمی دهند را شناسایی کنیم.  

وی با اشاره به تحریم مشکلات موجود کشور گفت: سالیانه ۱۶ میلیارد دلار (۳۶۰ هزار میلیارد تومان) به جیب کاسبان تحریم می‌رود که باید تجدید نظر جدی در روابط اقتصادی و کاری خود داشته باشیم و حکمرانی اقتصادی را اصلاح کنیم.  

با تقابل نمی‌توانیم کار کنیم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت من دولت تعامل در داخل و خارج است و با تقابل نمی‌توانیم کار کنیم.  

وی با اشاره به اهمیت حضور زنان و جوانان در جامعه گفت امنیت اجتماعی و اشتغال مهمترین دغدغه من برای زنان و حضور آنها در جامعه است و باید زمینه فراهم شود تا جوانان و زنان ما طبق تحصیلات و علائق، شغل خود را انتخاب کنند.  

همتی تاکید کرد: اولویت تصدی‌گری در دولت من اعطای پست و مدیریت بر اساس شایستگی افراد است نه بر اساس مذهب، اقلیت و جنسیت افراد.  

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۴۱۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان