//
کدخبر: ۲۸۳۷۱ //
اختصاصی/

احمدی نژاد و قالیباف در خدمت اصلاح طلبان / ۲ اشتباه بزرگ اصولگرایان و پیروزی قاطع روحانی

حضور پر شور و شعور مردم در پای صندوق های رای، و رای مثبت به دکتر حسن روحانی بار دیگر و به مدت 4 سال اصلاح طلبان را بر مسند قدرت قرار داد، اما اگر بخواهیم قدری موشکافانه به موضوع بپردازیم باید اشتباه تاکتیکی اصولگرایان را باعث پیروزی اصلاح طلبان بدانیم.

احمدی نژاد و قالیباف در خدمت اصلاح طلبان / 2 اشتباه بزرگ اصولگرایان و پیروزی قاطع روحانی

نادر دارستانی؛ انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در نهایت با پیروزی قاطع دکتر حسن روحانی به پایان رسید تا بار دیگر به اثبات برسد حضور مردم در عرصه انتخابات تا چه اندازه می تواند در سرنوشت آنها تاثیرگذار بوده و علاوه بر آن در ابعاد بین المللی چقدر می تواند برای ایران و حفظ منافع ملی دارای اهمیت باشد.

 

حضور بیش از 40 میلیون نفر در انتخابات صرف نظر از این که به چه کسی رای داده اند، یک نقطه عطفی در تاریخ انتخابات کشور می باشد که به گفته مقام معظم رهبری هر نتیجه ای که بدست آمده باشد،  برنده نهایی مردم خواهند بود.

 

اما بد نیست نگاهی بیندازیم به چگونگی این انتخابات و حضور پر شور مردم و انتخاب آقای دکتر حسن روحانی با رای قاطع که کم تر کسی تصور آن را داشت.

 

تا دو ماه قبل و آغاز ثبت نام کاندیداها  روند نزول محبوبیت دکتر روحانی رو به افزایش بود و مشکلات اقتصادی عرصه را بر مردم تنگ کرده و حتی در بین اصلاح طلبان زمزمه هایی مبنی بر عبور از ایشان وجود داشت و هر روز که به انتخابات نزدیک تر می شدیم شاهد این موضوع بودیم که منتقدین حملات بیشتری را متوجه دولت یازدهم به ویژه در حوزه اقتصادی عنوان می کردند و مردم هم به واقع ناراحت و نگران مشکلات اقتصادی بودند.

 

اما اولین اشتباه تاکتیکی اصولگرایان در زمان ثبت نام کاندیداها رقم خورد و در حالی که تریبون های بسیاری در حال انتقاد از روحانی بوده و شرایط را برای اصلاح طلبان سخت کرده بودند، و از سویی دیگر روند رو به رشد رئیسی و قالیباف را شاهد بودیم و رسانه ها به حضور این چهره ها در انتخابات می پرداختند، به ناگاه ثبت نام احمدی نژاد آب سردی بر آتش بود و موجب انسجام اصلاح طلبان و هم چنین فرو کش کردن حجم وسیع انتقادات بر علیه دولت بودیم.

 

این اتفاق علاوه بر این که باعث کاهش حجم انتقادات بر علیه دولت گردید، از سویی دیگر تریبون و حمایت هایی که از رئیسی و قالیباف می شد به شدت کم رنگ گردید تا فرصتی برای روحانی و اصلاح طلبان فراهم گردد و به بازسازی خود بپردازند.

 

دومین اشتباه تاکتیکی اصولگرایان زمانی رخ داد که مناظره ها شرایط را به گونه ای رقم زد که برخی از افشاگری ها موجب گردیده بود که دوباره قالیباف کانون توجهات قرار بگیرد ، اما به یکباره چند روز قبل از رای گیری، با کناره گیری این کاندیداها از انتخابات به نفع رئیسی، شاهد این بودیم که انتخابات رسما دو قطبی گردید و از طرفی بخشی از آرای قالیباف که بنا بر دلایلی به سوی رئیسی سرازیر نمی شدند، به سوی روحانی آمدند تا سرنوشت انتخابات در همان مرحله اول رقم بخورد.

 

به هر حال اگر چه حضور پر شور مردم در انتخابات مهم ترین برگ برنده اصلاح طلبان در این انتخابات بود ولی ناگفته پیداست که اشتباه تاکتیکی اصولگرایان مزید بر علت گردید تا دکتر روحانی و اصلاح طلبان به انسجام بیشتری دست یافته و چهار سال دیگر سکان مدیریت اجرایی کشور را در دست داشته باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۳۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان