//
کدخبر: ۲۰۸۷۸ //
جهانگیری پس از ثبت نام :

با روحانی در کنار هم و مکمل هم هستیم

جهانگیری اسحاق جهانگیری با تاکید بر اینکه برنامه من و آقای روحانی اختلاف چندانی با هم نخواهند داشت اظهار کرد: ما با آقای روحانی در کنار هم و مکمل یکدیگر هستیم و ایشان برای بنده شخصیت عزیز و بزرگواری است.

با روحانی در کنار هم و مکمل هم هستیم

به گزارش فرتاک نیوز، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور پس از حضور در وزارت کشور و ثبت نام به عنوان کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار کرد: حضور گروه ها و جریان های سیاسی در صحنه انتخابات امر مبارکی است. اما طبیعتاً انتخابات منطق خودش را خواهد داشت.

وی افزود : توافق بر سر مسائل کلان کشور و ائتلاف ها براساس برنامه ها خواهد بود و در عین حال شفافیت های خود را نیز خواهد داشت.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه این ملت هستند که با انتخاب خود تمایل خود را به نیروهای عرضه شده ابراز خواهند کرد، گفت: من نیز در عین حال که از قرار گرفتن در مسیر خدمت رساندن به مردم شادمان و خوشحال هستم و در این دوره شخصاً داوطلب نبودم اما اصرار گروه ها و شخصیت های اصلاح طلب و تحول خواه و برخی از دوستان و مقامات باعث شد که در لحظات آخر بپذیرم و ثبت نام کنم.

جهانگیری با بیان اینکه برنامه ها و دیدگاه های خود را در زمان خود اعلام خواهم کرد، تاکید کرد: برای رساندن ایران به جایگاه واقعی  منطقه و جهان هیچ گاه شرایط به اندازه امروز مهیا نبوده است؛ باید این شرایط را قدر دانست، و همه مردم به صحنه بیایند تا آرامش و امنیت و پیشرفت را با هم داشته باشیم.

این  داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: برای این که کشور به نقطه مطلوب برسد، مسائل اقتصادی جایگاه بسیار ویژه ای خواهد داشت. تسلط بر وضعیت اقتصادی کشور چالش های پیش‌رو و اتخاذ راهکارهای مناسب برای مقابله با چالش ها که در راس همه آنها مسئله بیکاری، محیط زیست و آب است نیازمند برنامه های دقیقی است.

وی ادامه داد: آنچه که امروز بیش از هر چیز برای مقابله با مشکلات و برون رفت از چالش ها نیاز است انسجام، وحدت، یکپارچگی و حضور همه جریان ها و شخصیت ها و گروه های سیاسی در صحنه است. فکر می کنم با شرایطی که به وجود آمده این امکان به وجود آمده که ایران بتواند با انسجام و وحدت خط تعامل با دنیا را به صورت جدی تر دنبال کند و مسائل منطقه را به طور جدی در دستور کار خود قرار دهد. و همچنین به مسائل اقتصادی و سیاسی داخلی کشور به طور ویژه بپردازد.

جهانگیری در ادامه نشست خبری خود در وزارت کشور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه شد که برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری تصمیم گرفتید با بیان اینکه تصمیم گیری دشواری برای من بود اظهار کرد: من در مقاطع دیگری تصمیم گرفتم تا کاندیدا شوم. در همین راستا تا جلوی وزارت کشور هم آمدم اما منصرف شدم. در انتخابات پیشرو هم اصرار دوستان، احزاب و شخصیت های اصلاح طلب و هم رایزنی ها و مذاکرات که باید با شخصیت های دیگر انجام می دادم از جمله عوامل مهمی بودند که من در انتخابات ثبت نام کردم.

وی  گفت: همه تصمیم گیری های من در این زمینه به صورت فشرده و در یکی دو ساعت بعد از ظهر امروز انجام شد.

وی در واکنش به انتقادات مطرح شده درباره عملکرد دولت یازدهم اظهار کرد: تفاوت آنچه که دولت یازدهم تحویل گرفته و آنچه که امروز در اختیار ملت قرار داده است از زمین تا آسمان است. یکی از انگیزه های من برای کاندیداتوری این خواهد بود که یک بار دیگر برای ملت همه ابعاد مختلف  مشخص کنم که دولت در زمینه اقتصاد، مسائل سیاست داخلی و اختلافات داخلی، مسائل بین المللی و مسائل فرهنگی و از همه بدتر بحثی که در زمینه فساد وجود دارد چه چیزی را تحویل گرفت.

وی  با بیان اینکه فکر نمی کنم در هیچ مقطعی از تاریخ بعد از انقلاب بین معاون اول و رئیس جمهور رابطه صمیمانه جدی  مانند رابطه من و آقای روحانی وجود نداشت خاطر نشان کرد: من آقای روحانی را شخصیتی بسیار عزیز، ارزشمند و خوش فکر و با برنامه و صاحب اندیشه می دانم و ایشان نیز به من علاقه دارند و درباره مسائل کاری ساعت ها دو نفری با هم صحبت می کنیم. به نظر من آقای روحانی جایگاه خود را در انتخابات خواهد داشت. من نیز از برنامه هایی که گفتم حتما دفاع خواهم کرد.

وی خاطر نشان کرد: در انتخابات ها افراد، ائتلاف ها و گروه ها برنامه های خود را اعلام می کنند و آنهایی که با یکدیگر هم خو باشند یک مسیر را انتخاب می کنند.

جهانگیری درباره برخی بداخلاقی هایی که علیه دولت مطرح می شود تاکید کرد : به همه توصیه می کنم ؛ دنیا و پست ها و قدرت به قدری ارزش ندارد که ارزش های انسانی را زیر پا بگذارند. بلکه اخلاق و اخلاق مداری باید مهم ترین دست آورد ما باشد و قطعا هیچ سرمایه ای بزرگ تر از اخلاق مداری نخواهد بود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: تلاش خواهیم کرد که در عین حال که نقد خود را نسبت به برنامه های رقبا مطرح می کنیم، از خدا می خواهیم که به ما کمک کند تا از خطوط اخلاق خارج نشویم.

این کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در ادامه به پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا به نفع آقای روحانی کناره گیری خواهید کرد اظهار کرد: من با آقای روحانی در کنار هم و مکمل هم هستیم و آقای روحانی برای من شخصیت عزیز و بزرگواری است.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره چالش پیش روی دولت دوازدهم با بیان اینکه بیکاری ابر چالش پیش روی جمهوری اسلامی است، بر لزوم توجه به موضوع اشتغال زایی و لزوم فعالیت بخش های خصوصی و اقدام دولت در تامین امنیت و ثبات لازم برای این بخش تاکید کرد.

جهانگیری همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا دلیل حضور جنابعالی در عرصه انتخابات این است که احتمال می دهید آقای روحانی رد صلاحیت شوند اظهار کرد: من به هیچ وجه احتمال رد صلاحیت روحانی را نمی دهم چرا که او شخصیت بزرگی است و حتما در انتخابات حضور خواهند داشت. بنده نیز وظیفه دارم برنامه ها را آنطور که مطلع می شوم اعلام کنم.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا آیت الله هاشمی رفسنجانی موافق حضور نامزد درسایه در کنار آقای روحانی بودند گفت: هر جریان سیاسی زمانی که وارد عرصه انتخابات می شود ممکن است با دو یا 3 نفر ورود پیدا کند و در نهایت به یک نفر برسند. در جریان اصولگرایی فکر می کنم ده برابر جریان مخالف کاندیدا شده اند و ممکن است از طرف مقابل ایشان نیز یکی دو نفر به صحنه بیایند.

جهانگیری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در دولت دوازدهم مانند دولت یازدهم از حضور مسئولان دولت قبل نیز استفاده خواهید کرد اظهار کرد: در دولت یازدهم اصرار داشتیم که افراد صرفا به دلیل کار کردن با دولت دهم نباید حذف شوند،. وزرا نیز با همین پیش زمینه حرکت کردند ما نیز از این تصمیم پشیمان نیستیم و فکر می کنیم که باید کار  انسان ها ارزیابی شود. قطعا در دولت آینده نیز این گونه خواهد بود که هر کسی با هر گرایش سیاسی در دولت حضور داشته باشد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در صورتی که جنابعالی یا آقای روحانی رئیس جمهور شوید باز هم در کنار یکدیگر خواهید ماند گفت: برنامه های ما خیلی اختلاف نخواهد داشت و آقای روحانی شخصیت بزرگ و مورد احترام اصلاحات و اعتدال و کاندیدای اصلی این دو جریان است. بنده نیز برنامه های خود را در انتخابات اعلام خواهم کرد.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که چنانچه در نظرسنجی ها از آقای روحانی در رتبه بالاتری قرار گرفتید باز هم در رقابت ها حضور خواهید داشت تاکید کرد: آقای روحانی شخصیت اصلی جریان اصلاح طلب است و در انتخابات با توجه به حرکتی که پیش بیاید در زمان لازم تصمیم گیری های لازم را انجام خواهیم داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۸۷۸ //
ارسال نظر
 
  • سیروس احمدی

    این یعنی چی در دولت هم رئیس و هم معاون ا ول شرکت می کنند و می گویند همسو هستیم! ب ابا کمی بفکر مردم باشید عملکرد این چهار سال را ارائه دهید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان