//
کدخبر: ۹۸۸۳۸ //

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۷/۰۳/۱۴

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۷ درصد کاهش به ۱۲۹۱ دلار و ۲۳ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، در حالی که احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا در ماه جاری میلادی موجب خنثی شدن تاثیر نگرانی ها از وقوع جنگ تجاری شده است، قیمت طلا امروز با کاهش مواجه بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.17 درصد کاهش به 1291 دلار و 23 سنت رسید. قیمت فلز زرد در جلسه قبل به پایین ترین رقم از 23 می تاکنون یعنی 1289 دلار و 12 سنت رسیده بود. قیمت طلای آمریکا امروز با 0.29 درصد کاهش به 1295 دلار و 50 سنت رسید.

دانیل هاینس، تحلیلگر موسسه ای ان زد گفت، انتشار آمارهای قوی تر از حد انتظار اقتصاد آمریکا بر قیمت ها تاثیر گذاشته است. وی افزود: «برخی از ریسک های ژئوپلتیک اندکی کاهش یافته است...خیلی سخت است که قیمت طلا از سطح فعلی بالاتر برود.»

رشد اشتغالزایی در آمریکا در ماه می شتاب گرفت و نرخ بیکاری در این کشور به پایین ترین رقم 18 سال گذشته یعنی 3.8 درصد رسید. این آمارها احتمال اینکه فدرال رزرو در ماه جاری میلادی نرخ بهره را افزایش دهد، بالا برده است.

افزایش نرخ بهره موجب کاهش اشتیاق سرمایه گذاران به خرید طلا می شود. استفن اینز، تحلیلگر بازار طلا گفت: «این خیلی معمول است که قیمت طلا در آستانه تصمیم فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره کاهش یابد، اما با توجه به اینکه ریسک های ژئوپلتیک در حال کاهش است، بعید است قیمت طلا پس از تصمیم فدرال رزرو نیز افزایش یابد.»

اما در عین حال، نگرانی ها از وقوع جنگ تجاری بین آمریکا و متحدانش موجب نگرانی سرمایه گذاران شده است. رهبران مالی نزدیک ترین متحدان آمریکا عصبانیت خود از تصمیم دولت ترامپ مبنی بر وضع تعرفه های فولاد و آلومینیوم را نشان داده اند. هفته آینده قرار است ترامپ در نشست سران گروه 7 در کبک کانادا حاضر شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۸۸۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان