//
کدخبر: ۹۸۸۱۳ //

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۰۳/۱۴

در حالی که رشد بی سابقه تولید نفت آمریکا و احتمالا افزایش تولید نفت اوپک بر بازار نفت سایه افکنده است، قیمت نفت امروز شاهد کاهش بود.

 قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 34 سنت، معادل 0.4 درصد کاهش به 76 دلار و 45 سنت رسید و برای دومین جلسه متوالی افت کرد.

قیمت نفت خام آمریکا هم امروز با 3 سنت افت به 65 دلار و 78 سنت رسید. هفته گذشته قیمت نفت خام آمریکا حدود 3 درصد کاهش داشت در حالی که در هفته قبل از آن هم نزدیک به 5 درصد کاهش یافته بود.

موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشت: «در حالی که بازار همچنان روی مذاکرات میان اعضای اوپک در مورد افزایش تولید متمرکز است، قیمت نفت همچنان تحت فشار قرار دارد.»

«در آمریکا نیز آمارها نشان از افزایش تولید به ارقامی بی سابقه دارد، در حالی که فعالیت های حفاری نیز مجددا اوج گرفته است.»

تونی نونان، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «ما در حال نزدیک شدن به فصل تابستان و افزایش تقاضا هستیم و من فکر می کنم ما مجددا شاهد کاهش میزان ذخایر نفت خام آمریکا خواهیم بود، اما تولید نفت شیل در حال افزایش است. اینکه کدام یک از این دو دست بالا را داشته باشد مسئله ای مهم است.»

عربستان به عنوان بزرگترین عضو اوپک و روسیه در هفته های اخیر افزایش تولید نفت به منظور جبران کاهش عرضه نفت ونزوئلا و ایران را مورد بحث قرار داده اند.

موسسه رنسانس کپیتال در یادداشتی نوشت، در صورتی که محدودیت ها در زمینه تولید برداشته شود، شرکت رزنفت، بزرگترین تولید کننده نفت روسیه تنها در طی 2 روز قادر خواهد بود تولید خود را 70 هزار بشکه در روز افزایش دهد.

بر اساس آمارهای دولت آمریکا، تولید نفت این کشور در ماه مارس به رقم بی سابقه 10.47 میلیون بشکه در روز رسیده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۸۸۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان