//
کدخبر: ۸۰۹۵۹ //

قیمت نفت رو به افزایش گذاشت

قیمت نفت روز دوشنبه در واکنش به کاهش شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا در هفته گذشته و تداوم روند اشتغالزایی آمریکا که امیدها را به تقاضای بالاتر برای سوخت برانگیخت افزایش یافت.

قیمت نفت رو به افزایش گذاشت
به گزارش فرتاک نیوز،

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با شش سنت یا ۰.۱ درصد افزایش، به ۶۲.۱۰ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی نفت برنت ۹ سنت یا ۰.۱ درصد نسبت به قیمت نهایی روز جمعه افزایش یافت و در ۶۵.۵۸ دلار در هر بشکه ایستاد.

 

به گفته ویلیام اولاگلین، تحلیلگر سرمایه‌گذاری در شرکت "ریوکین سکیوریتیز"، کاهش شمار دکل‌های حفاری و آمار اشتغال قوی آمریکا به حمایت از قیمت‌های نفت کمک کرده است.

 

وزارت کار آمریکا روز جمعه اعلام کرد اقتصاد این کشور در فوریه ۳۱۳ هزار شغل غیرکشاورزی ایجاد کرده که بزرگترین رشد در بیش از دو سال و نیم گذشته به شمار می‌رود.

 

در بازارهای نفت نیز شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز اعلام کرد شرکت‌های انرژی آمریکایی هفته گذشته برای نخستین بار در دو ماه اخیر شمار دکل‌های حفاری را چهار حلقه کاهش داده و به ۷۹۶ حلقه رساندند. با وجود کاهش شمار دکل‌ها که معیاری برای سنجش تولید آینده به شمار می‌روند فعالیت حفاری همچنان بسیار بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بوده و اکثر تحلیلگران انتظار دارند تولید نفت آمریکا که به ۱۰.۳۷ میلیون بشکه در روز صعود کرده است، افزایش بیشتری پیدا کند.

 

تولید نفت آمریکا اکنون بالاتر از سطح تولید عربستان سعودی بوده و در حال نزدیک شدن به تولید روسیه است که در حدود ۱۱ میلیون بشکه در روز قرار دارد.

 

طبق گزارش شرکت "فیلیپس فیوچرز"، بازار نفت در هفته جاری منتظر گزارش‌ ماهانه اوپک و آژانس بین‌المللی انرژی است تا روند عرضه و تقاضای جهانی برای نفت خام را ارزیابی کند و مواردی مانند سطح ذخایر کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، بازبینی تقاضا و عرضه جهانی برای نفت و پایبندی اوپک به توافق نفتی مورد توجه خواهد بود.

 

براساس گزارش رویترز، اوپک به همراه شماری از تولیدکنندگان خارج از این سازمان شامل روسیه با هدف تقویت قیمت‌ها تولید خود را از ابتدای سال ۲۰۱۷ محدود کرده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۰۹۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان