//
کدخبر: ۹۸۷۰۹ //

مذاکرات تجاری اتحادیه اروپا و مرکوسور ازسرگرفته شد

اتحادیه اروپا و بلوک مرکوسور آمریکای جنوبی دور جدیدی از مذاکرات تجاری را ازسرگرفتند و این بار خوش‌بینی تازه ای نسبت به نهایی شدن یک توافق پس از گذشت ۲۰ سال از مذاکرات وجود دارد.

مذاکرات تجاری اتحادیه اروپا و مرکوسور ازسرگرفته شد
به گزارش فرتاک نیوز،

از زمانی که مذاکرات تجاری با آمریکا پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ به بن بست رسید، اتحادیه اروپا توجه خود را به سایر اقتصادهای بزرگ معطوف کرده و تاکنون توافقهای تجاری با ژاپن و مکزیک منعقد کرده است.

گروه مرکوسور که شامل آرژانتین، برزیل، پاراگوئه و اوروگوئه است، چهارمین بلوک تجاری بزرگ جهان است و با توجه به ضربه جدیدی که اتحادیه اروپا از محدودیتهای واردات فلزات آمریکا متحمل شده است، به عنوان هدف جدید در فهرست تجاری موفق اروپایی‌ها قرار دارد.

یک دیپلمات اتحادیه اروپا که از مذاکرات مطلع است، به رویترز گفت: ما هرگز تا این حد نزدیک نبودیم. پایان مذاکرات تجاری نزدیک شده است و هر دو طرف اکنون بهتر محدودیتهای یکدیگر را درک می‌کنند.

از نظر کاهش تعرفه، ممکن است این توافق بهترین توافق تجاری اتحادیه اروپا تاکنون باشد و سه برابر بیشتر از مجموع قراردادهایی که با کانادا و ژاپن بسته است برای این بلوک منفعت داشته باشد.

آخرین دور مذاکرات در آوریل با پیشرفت محدود خاتمه یافت. وزیر کشاورزی فرانسه که به همراه ایرلند بیش از همه نسبت به افزایش چشمگیر واردات گوشت گاو نگران هستند ماه گذشته گفته بود تصور می‌کنم مذاکرات به نقطه پایان رسیده است.

شکافهای کلیدی درباره چگونگی گشایش بازارهای یکدیگر به روی کالاهای صنعتی و کشاورزی مانند گوشت گاز آمریکای لاتین و لبنیات اتحادیه اروپا به قوت خود باقی مانده است.

سسیلیا مالمستروم، کمیسیونر تجاری اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد امیدوار است روی مسائل مختلف در هفته آتی پیشرفت حاصل شود اما نسبت به ضرورت مذاکرات بیشتر هشدار داد.

اتحادیه اروپا خواهان صادرات خودروهای بیشتر و حمایت از نامهای غذایی و نوشیدنی است به عنوان مثال عنوان "فتا" تنها برای پنیر یونان بکار برده شود که با شیر گوسفند تهیه می‌شود.

اتحادیه اروپا ۳۵۷ نشان جغرافیایی (GI)  و مرکوسور ۲۵۰ نشان جغرافیایی دارد.

در زمینه خودرو، مذاکرات به مدتی که طی آن تعرفه‌ها باید کاهش پیدا کنند تمرکز یافته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۸۷۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان