//
کدخبر: ۹۷۲۸۸ //

قیمت جهانی نفت امروز ۹۷/۰۳/۰۸ | ترس بازار نفت از تحریم ایران

در معاملات آسیایی امروز قیمت نفت با نوسان همراه بود، اما همچنان تحت فشار احتمال افزایش تولید عربستان و روسیه به منظور جبران کاهش عرضه ایران و ونزوئلا قرار داشت.

 قیمت جهانی نفت امروز ۹۷/۰۳/۰۸ | ترس بازار نفت از تحریم ایران
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 31 سنت، معادل 0.41 درصد افزایش به 75 دلار و 61 سنت رسید. نفت برنت امروز تا رقم 75 دلار و 30 سنت پایین آمد که پایین ترین رقم از 8 می تاکنون بود.

قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با یک دلار و 55 سنت، معادل 1.55 درصد کاهش به 66 دلار و 83 سنت رسید.

بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت: «سرمایه گذاران در حال وارد کردن عامل احتمال افزایش تولید عربستان و روسیه در قیمت گذاری نفت هستند... اما با توجه به اینکه هرگونه توافقی در این زمینه باید در نشست ماه ژوئن اوپک نهایی شود، همچنان تردیدهایی در این باره وجود دارد.»

نگرانی ها از احتمال افزایش تولید عربستان و روسیه در کنار رشد تولید آمریکا موجب کاهش قیمت نفت در چند جلسه گذشته شده است.

عربستان و روسیه در مورد افزایش حدودا یک میلیون بشکه ای تولید نفت برای جبران کاهش احتمالی عرضه نفت ایران و ونزوئلا گفت وگو کرده اند.

شکاف قیمت بین نفت برنت و نفت خام آمریکا به حدود 8 دلار و 7 سنت رسیده که بیشترین شکاف از مارس 2015 تاکنون است.

وینسنت هوانگ، تحلیلگر بازار طلا گفت: «از نظر من قیمت نفت خام آمریکا پس از افزایش قابل توجه هفته های اخیر، در حال تثبیت شدن است نه در حال کاهش، زیرا انتظار می رود قیمت نفت در محدود 55 تا 65 دلار قرار بگیرد... اما در عین حال این نگرانی وجود دارد که اگر نفت بیشتری از خاورمیانه روانه بازار شود، تقاضا برای نفت آمریکا کاهش یابد.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۷۲۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان