//
کدخبر: ۹۶۰۰۲ //
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

صادرات فرش دستبافت خوزستان به زیر ۵۰۰ عدد در سال رسیده است/ این مسئله صرفاً به تحریم ارتباطی ندارد

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: صادرات فرش دستبافت ما به زیر 500 عدد در سال رسیده که صرفاً به دلیل تحریم نیست و با پرداخت وام هم افزایش نمی‌یابد، بلکه به دلیل عدم شناخت قواعد جدید جدید حاکم بر بازارهای جهانی است.

صادرات فرش دستبافت خوزستان به زیر 500 عدد در سال رسیده است/ این مسئله صرفاً به تحریم ارتباطی ندارد
به گزارش فرتاک نیوز،

 عیسی منصوری عصر امروز در جلسه شورای اشتغال خوزستان اظهار کرد: در استان خوزستان مشکل بیکاری فارغ التحصلان زیاد نیست و بیشتر، مشکل بیکاری کم‌سوادان وجود دارد و جهت‌گیری‌ها نیز باید در راستای تمرکز بر اشتغال‌زایی کم‌سوادان باشد.

وی با تأکید بر اینکه اشتغالی که با محوریت وام ایجاد شود، پایدار نخواهد بود، اضافه کرد: موضوع اشتغال و پرداخت وام دو موضوع جداگانه است و در دنیا طرح‌های اشتغالی با محوریت وام دیده نمی‌شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: به عنوان مثال صادرات فرش دستبافت ما به زیر 500 عدد در سال رسیده که صرفاً به دلیل تحریم نیست و با پرداخت وام هم افزایش نمی‌یابد، بلکه به دلیل عدم شناخت قواعد جدید جدید حاکم بر بازارهای جهانی است.

منصوری با تأکید بر عدم دخالت دولت در کار بخش خصوصی، افزود: وظیفه دستگاه‌های دولتی در هر منطقه، بهبود فضای کسب و کار و جهت‌گیری درست اقتصاد منطقه در راستای افزایش بهره‌وری است.

وی با اشاره به ضرورت افزایش دسترسی کشاورزان و روستائیان به تسهیلات، گفت: به عنوان سیاستگذار ملی و منطقه‌ای باید سیاست انتخابی داشته باشیم و با شناسایی حوزه‌های فعالیت پربازده در هر منطقه، منابع مالی را به آن جهت هدایت کنیم.

منصوری تبیین کرد: خوزستان از نظر میزان پرداخت تسهیلات در رده سوم مشترک با همدان و خراسان جنوبی قرار دارد، اما ملاک اصلی ما برای کارکرد استان‌ها، میزان پرداخت تسهیلات نیست، بلکه میزان اشتغال ایجاد شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: در صنایع بزرگ استان آذربایجان غربی در صورتی که نیاز به نیروی متخصص دارند، اصرار نداریم که از نیروی بومی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه طرح اشتغال فراگیر به صورت بومی و منطقه‌ای دیده شده، افزود: برای اجرای این طرح مزیت‌های استان‌ها و شهرستان‌ها شناسایی شده و ظرفیت‌هایی را که برای ایجاد اشتغال و ارزش افزوده اولویت گذاری کرده ایم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۶۰۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان