//
کدخبر: ۹۴۹۵۵ //

بررسی خرید گاز آمریکا توسط اتحادیه اروپا

یک مقام اتحادیه اروپا گفت: دولت‌های عضو اتحادیه اروپا موافقت کردند در صورتی‌که آمریکا از موضوع اعمال تعرفه گمرکی واردات برای آلومینیوم و فولاد صرف نظر کند، این اتحادیه نیز امکان واردات گاز طبیعی مایع شده از آمریکا را بررسی می‌کند.

 بررسی خرید گاز آمریکا توسط اتحادیه اروپا
به گزارش فرتاک نیوز،

اتحادیه اروپا اعلام کرد موضوع خرید گاز آمریکا را بررسی می‌کند، اما اجرای این مسئله به دلایلی بسیار دشوار خواهد بود.

 به نقل از اسپوتنیک؛ یک مقام اتحادیه اروپا گفت: دولت‌های عضو اتحادیه اروپا موافقت کردند در صورتی‌که آمریکا از موضوع اعمال تعرفه گمرکی واردات برای آلومینیوم و فولاد صرف نظر کند، این اتحادیه نیز امکان واردات گاز طبیعی مایع شده از آمریکا را بررسی می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرده است که برای واردات فولاد و آلومینیوم به ترتیب تعرفه گمرکی ۲۵ و ۱۰ درصدی اعمال خواهد کرد که این سیاست از ماه ژوئن سال جاری اجرایی خواهد شد.

این مقام اروپایی تاکید کرد: توافق در این زمینه به صورت غیر رسمی و در روز چهارشنبه و در نشست شام بلغارستان انجام شد.

این روزنامه معتقد است اجرای این توافق آنچنان که باید آسان نخواهد بود.

در این گزارش آمده است گاز طبیعی روسیه که به اروپا صادر می‌شود در درازمدت هم نسبت به گاز وارداتی از آمریکا بسیار ارزان‌تر خواهد بود. با اجرای خط لوله نورد استریم۲، آلمان می‌خواهد از نظر فنی نسبت به تامین انرژی خود از روسیه اطمینان حاصل کند.

از سوی دیگر تاکنون خط لوله گاز روسیه عبوری از اوکراین اصلی‌ترین محل تامین گاز اروپا بود که روزنامه دوویچه ویرچفت ناچریچتن معتقد است که تاسیسات اوکراین در این خط لوله بسیار قدیمی است.

قرار است خط لوله نورد استریم ۲ سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی روسیه را با دور زدن اوکراین از طریق دریای بالتیک به شمال آلمان برساند.

مجوز ساخت این خط لوله تاکنون از سوی دولت‌های آلمان و فنلاند تایید شده اما اجرای آن به شدت از سوی آمریکا مورد اختلاف است چرا که آمریکا قصد دارد گاز خود را به بازار اروپا صادر کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۴۹۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان