//
کدخبر: ۹۴۸۸۰ //

آلمانی‌ها دیگر آمریکا را شریک قابل اعتمادی نمی‌دانند

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که اعتماد شهروندان آلمانی به آمریکا به شدت کاهش پیدا کرده و ۸۲ درصد شهروندان این کشور دیگر آمریکا را شریک مطمئنی نمی‌دانند.

 آلمانی‌ها دیگر آمریکا را شریک قابل اعتمادی نمی‌دانند
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می دهد که اعتماد شهروندان آلمانی به آمریکا به شدت کاهش پیدا کرده است.

این نظر سنجی که به سفارش "زد دی اف" آلمان و "تاگس اشپیگل" انجام شده است نشان می دهد که برای 82 درصد شهروندان آلمانی و در بین اکثریت طرفداران همه احزاب این کشور آمریکا برای آلمان شریک مطمئن و قابل اعتمادی نیست.

بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران بقیه امضا کنندگان این توافق می خواهند به آن پایبند باشند. حدود دو سوم شهروندان آلمانی (65 درصد) بر این عقیده اند که این روند موفقیت آمیز خواهد بود و 28 درصد شهروندان هم به این مسئله مشکوک هستند.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که در مجموع 94 درصد شهروندان آلمانی حضور قاطعانه تر اتحادیه اروپا در مسائل سیاست خارجی را بسیار مهم و یا مهم ارزیابی می کنند.

نتایج این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که شهروندان آلمانی از درخواست حزب سوسیال مسیحی برای در پیش گرفتن سیاست سختگیرانه تر در قبال پناهندگان حمایت می کنند. 63 درصد شهروندان از این رویکرد حزب سوسیال مسیحی حمایت می کنند و 32 درصد آن را رد می کنند. بخصوص موافقت در این باره در بین طرفداران حزب افراطی جایگزینی برای آلمان بالا است و 85 درصد طرفداران این حزب از این رویکرد حمایت می کنند.

همچنین اکثر طرفداران اتحادیه احزاب متحد مسیحی (68 درصد) و حزب لیبرال دموکرات ( 69 درصد) و همچنین 50 درصد طرفداران حزب سوسیال دموکرات و 64 درصد طرفداران حزب چپ  هم در این مسئله از حزب سوسیال مسیحی حمایت می کنند. تنها اکثر طرفداران حزب سبز آلمان ( 64 درصد) مخالف رویکرد سختگیرانه تر در قبال پناهندگان هستند.

نتایج این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که اگر یکشنبه آینده انتخابات پارلمانی در آلمان برگزار شود، اتحادیه احزاب متحد مسیحی بدون تغییر 34 درصد و حزب سوسیال دموکرات هم 20 درصد آراء شهروندان را کسب می کند. حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم با یک درصد افزایش 14 درصد آراء شهروندان را کسب می کند. حزب لیبرال دموکرات هم 8 درصد، چپ ها 9 درصد و سبزها هم 10 درصد آراء شهروندان را به دست می آورند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۴۸۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان