//
کدخبر: ۸۶۴۸۳ //
اوپک گزارش داد:

افزایش تقاضا با کاهش عرضه نفت در بازار جهانی

اوپک گزارش داد که مازاد عرضه نفت در بازار جهانی کاهش شدیدی یافته و تقاضا برای نفت در بازار، احتمال افزایش تولید از سوی تولیدکنندگان غیراوپک را که تاکنون از کاهش تولید سود برده‌اند، بالا برده است.

افزایش تقاضا با کاهش عرضه نفت در بازار جهانی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری رویترز؛ تولید نفت منطقه شیل آمریکا به واسطه کاهش تولید اوپک و روسیه برای تقویت قیمت نفت، از رونق خوبی برخوردار شده است.

تولید نفت در ونزوئلا، عضو اوپک متوقف و در کشورهای دیگری مثل لیبی و آنگولا نیز از کاهش شدید برخوردار شده است و صادرات کشورهای صادرکننده نیز با توافق فی‌مابین کاهش داشته است، به طوری‌که در حال حاضر برای تامین افزایش تقاضا باید از ذخایر موجود استفاد کنند.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت در گزارش ماهانه خود یادآور شده است که ذخایر نفت در کشورهای توسعه یافته به رغم رشد در ماه ژانویه (یازدهم دی‌ماه تا دهم بهمن)، در ماه فوریه (یازدهم بهمن تا دهم اسفند) معادل ۱۷ میلیون و چهارصد هزار بشکه کاهش داشته و به دو میلیارد و هشتصد و پنجاه و چهار میلیون بشکه رسیده و در عین حال ۴۳ میلیون بشکه از میانگین پنج سال گذشته بیشتر است.

دبیرکل اوپک در دهلی نو به رویترز گفت: کشورهای عضو و غیرعضو برای اجرای توافق کاهش تولید در سطح ۱۵۰ درصد همکاری کردند و این همکاری باعث از بین رفتن مازاد عرضه نفت درسال ۲۰۱۷ به اندازه ۰٫۹ دهم شده است.

محمد بارکیندو گفت: همکاری اعضای اوپک و غیر اوپک برای کاهش تولید خود باعث کاهش مازاد عرضه از میانگین ۴۰۰ میلیون بشکه در پنج سال گذشته به ۴۳ میلیون بشکه شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۶۴۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان