//
کدخبر: ۷۸۷۰۳ //

جهش ۸ هزار میلیارد تومانی بودجه آموزش و پرورش

نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن در مجلس با اشاره به اینکه ۵۰ درصد کشور توسط خیرین ساخته‌ شده است از جهش ۸ هزار میلیارد تومانی در بودجه سال آینده وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

جهش ۸ هزار میلیارد تومانی بودجه آموزش و پرورش
به گزارش فرتاک نیوز،

هروز بنیادی امشب در جلسه شورای آموزش و پرورش کاشمر اظهار داشت: بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال جاری حدود ۳۴ هزار میلیارد تومان بود که با یک جهش ۸ هزار میلیاردی در بودجه سال آینده کشور به ۴۲ هزار میلیارد تومان افزایش‌یافته است.

 

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه استخدامی و جذب نیروی جدید برای رفع کمبودها در این حوزه ابراز داشت: با توجه به محدودیت‌های مالی که در سطح کشور وجود دارد مجلس شورای اسلامی نگاه ویژه خودش را به آموزش و پرورش همچنان داشته و خواهد داشت.

 

نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از همراهی و کمک‌های جامعه خیرین با مجموعه آموزش و پرورش به‌ویژه در حوزه احداث و ساخت فضاهای آموزشی جدید و نیز تأمین تجهیزات موردنیاز در مدارس یادآور شد: خوشبختانه مشارکت و حضور خیرین در امر مدرسه‌سازی در کشور قابل‌تقدیر است چراکه بیش از ۵۰ درصد مدارس کشور توسط خیرین ساخته‌شده است.

 

بنیادی با اشاره به‌ پیش‌بینی انجام‌شده در برنامه ششم توسعه برای تبدیل فضاهای مازاد آموزش و پرورش به تجاری خاطرنشان کرد: اگرچه این طرح در بودجه ۹۷ نیز آورده شده است اما باید اذعان کنیم که آموزش و پرورش به دلیل نداشتن منابع مالی در این زمینه توانایی ساخت این فضاها را ندارد

 

وی در پایان با تأکید بر اینکه براساس برنامه ششم توسعه، برخی از استان‌ها این طرح را اجرایی کردند، بیان کرد: در این راستا ضمن الگوبرداری از اقدامات این استان‌ها باید تلاش کنیم که در صورت احداث فضای تجاری در امکان آموزشی از فعال کردن صنوف آسیب‌زا برای دانش‌آموزان خودداری کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۸۷۰۳ //
ارسال نظر
 
  • محمد

    سلام به معلم این وسط چه میرسه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان