//
کدخبر: ۷۳۸۵ //

حضور یکصد نماینده رسانه در یک نشست خبری

نشست خبری مدیرعامل بانک صنعت و معدن که به مناسبت ایام الله دهه فجر و به مدت زمان یک مسابقه فوتبال (90 دقیقه) برپا شد، با استقبال یکصد نفر خبرنگار، عکاس و فیلمبردار خبرگزاری، مطبوعات، رسانه های صوتی و تصویری، تارنما و... همراه بود

حضور یکصد نماینده رسانه در یک نشست خبری

به گزارش فرتاک نیوز،  «علی اشرف افخمی» آخرین بار پانزدهم شهریورماه امسال در جمع 50 نفره اصحاب رسانه، درباره کارنامه دولت در این بخش اطلاع رسانی کرده بود.

وی امروز (دوشنبه) پس از 154 روز، بار دیگر دستاوردهای این بانک را بویژه پس از برجام مرور کرد.

** ارایه گزارش عملکرد مدیرعامل بانک صنعت و معدن 55 دقیقه به طول انجامید. وی سپس بیش از 30 دقیقه به پرسش های عمومی خبرنگاران و همچنین مصاحبه های اختصاصی آنان پاسخ داد.

** افخمی در این نشست خبری به موضوع هایی مانند بهره گیری از خطوط اعتباری خارجی، کسب رتبه سوم این بانک بین تامین کنندگان مالی بنگاه های کوچک و متوسط، فقدان بدهی به بانک های خارجی، کاهش سهم معوقات بانک صنعت و معدن و یک رقمی شدن آن و تامین مالی صنایع بزرگ فولاد، پتروشیمی، گاز، برق و سیمان پرداخت.

** برای احترام به پیشکسوتان، خبرنگاری که 6 دهه سابقه فعالیت در این عرصه را دارد نخستین پرسش این نشست را مطرح کرد.

** شیوه های تامین مالی و توزیع جغرافیایی تسهیلات، مجموع تسهیلات پرداختی و بدهکاران میلیاردی، شعبه های خارج از کشور، قدرالسهم بدهکاران، رهاسازی بنگاهداری، وضعیت شرکت های بورسی وابسته و تامین مالی صنعت هوایی از مهمترین پرسش های مطرح شده در این نشست بود.

** پرسشی درباره اعطای تسهیلات بانکی به زوج های جوان فضای مصاحبه را تلطیف کرد.

یک بانوی خبرنگار از مدیرعامل بانک صنعت و معدن پرسید: سهم این بانک در پرداخت تسهیلات به زوج های جوان چه میزان است؟

افخمی پاسخ داد: قرار نیست بانک صنعت و معدن در این زمینه به ایفای نقش بپردازد، بلکه این بانک کمک می کند جوانان کار پیدا کنند و سپس به ازدواج دست بزنند. همچنین در این بانک حساب قرض الحسنه نداریم.

** استقرار واحدهای تولیدی ساختمان پلاسکو در مجتمع نور از نکات حاشیه ای این نشست بود.

افخمی در این زمینه گفت: این ساختمان را به عنوان طلب از یک بدهکار گرفته بودیم و اینک خالی است و قرار شد با تضمین بنیاد مستضعفان در اختیار واحدهای ساختمان پلاسکو قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، ساختمان تجاری پلاسکو در محدوده خیابان جمهوری تهران ساعت 8 صبح سی ام دی ماه دچار حریق شد که پس از سه ساعت و نیم تلاش آتش نشانان برای مهار آتش، 15 طبقه ساختمان به طور کامل فروریخت.

در مجموع یک هزار و ٢٠٠ واحد تولیدی در مجتمع تجاری پلاسکو وجود داشت که براساس آمارها 560 واحد آن، فعال بود. 15 هزار میلیارد ریال خسارت به این واحدها وارد شد و سه هزار کارگر نیز بیکار شدند.

بخش زیادی از کسبه این ساختمان در صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پیراهن بودند که 99 درصد آنان از این واحدها به عنوان «مرکز پخش» استفاده می کردند. همچنین 180 واحد در این ساختمان تولیدکننده و فروشنده دیگر اقلام بودند.

در این ساختمان 400 واحد پیراهن دوز، 6 واحد کشباف، هشت واحد صنف خیاطان و 20 واحد تولیدی کفش فعال بود.

ساختمان 15 طبقه پلاسکو در سال 1341 به عنوان نخستین ساختمان بلندمرتبه تهران افتتاح شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی ساختمان‌های پلاسکو و آلومینیم در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت.

بنیاد مستضعفان اعلام کرد تلاش می کند در مدت 2 سال این ساختمان را با رعایت ضوابط و مقررات و با کیفیت بالا بسازد و واحدهای آن را به ذینفعان واگذار کند.

اکنون مجتمع نور به طور موقت میزبان واحدهای تولیدی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۳۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان