//
کدخبر: ۷۳۷۳ //
افخمی در نشست خبری مطرح کرد؛

یک دلار هم به بانکهای خارجی بدهکار نیستیم

مدیر عامل بانک صنعت و معدن گفت: یک دلار هم بدهی به بانکهای خارجی بدهی نداریم.

یک دلار هم به بانکهای خارجی بدهکار نیستیم

به گزارش فرتاک نیوز،  علی اشرف افخمی مدیر عامل بانک صنعت و معدن در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز (دوشنبه) در مجموعه فرهنگی و آموزشی دارآباد برگزار شد،  اظهار داشت :یک دلار هم به بانکهای خارجی بدهکار نیستم، البته سه سال پیش با 500 میلیون یورو بعلت معوقات حاصله از تحریم مواجه بودیم که پس از تحریم تمامی آن‌ها را تسویه کردیم.

برای خروج از رکود بالغ بر هزار و 850 میلیارد تومان پرداخت شده

افخمی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی افزود: با تاکید رهبری بر اقتصاد مقاومتی، هدفگذاری دولت و معرفی شدن حمایت از صنایع کوچک و متوسط به عنوان راهکار برون رفت از رکود بانک صنعت و معدن بیش از هزار و 850 میلیارد تومان در بخش اقتصاد مقاومتی و خروج از رکود در 10ماهه امسال پرداختی داشته است.

وی ادامه داد: همچنیندر این راستا  2هزار و 256 واحد کوچک و متوسط را حمایت کرده ایم به گونه ای که در حال حاضر میزان تولیدشان حفظ و یا با افزایش تولید مواجه شده اند، این در حالی است که بانک صنعت و معدن سپرده پذیر نیست و یک پنجاهم بانکهای دیگر سپرده دارد ولی با این اوصاف رتبه سوم کشوری را در میان بانکها در ارائه تسهیلات ازآن خود کرده ایم.

12درصد کل تسهیلات رونق تولید کشور را بانک صنعت ومعدن پرداخت کرده است

مدیر عامل بانک صنعت و معدن با تاکید بر اینکه با اینکه بانک صنعت و معدن بانک بزرگی نیست، افزود: بانک ما نزدیک به 12درصد کل تسهیلات رونق تولید را بر عهده گرفته که این امر بیانگر تخصصی بودن ما در کمک به صنایع کوچک و متوسط است.

افخمی گفت: بانک صنعت و معدن آمادگی تامین مالی صنایع دریای و شناورهای کوچک را دارد.

وی ادامه داد : از دوره تحریم ها بانک صنعت و معدن در تامین مالی موتورهای هواپیمایی کار مهمی برای صنعت هوایی کشور انجام داده است، پکیج 25 موتوره هواپیما را تامین مالی کرده ایم که همه آنها نصب شده اند.

*توافق 5 میلیارد دلاری با صندوق توسعه بانک مرکزی

مدیر عامل بانک صنعت و معدن با بیان اینکه بانک مرکزی همکاری بسیار خوبی در زمینه تامین منابع مالی بانک صنعت و معدن داشته است افزود: بخشی از منابع را به شکل خط اعتباری و یا وام از صندوق توسعه بانک مرکزی دریافت و در جهت تسهیل امورات صنایع به آنها واگذار کرده ایم، حجم فعالیت بسیار خوب بوده ، با صندوق توسعه بانک مرکزی 5 میلیارد دلار توافق داشته ایم که8/4 میلیارد دلار آن عملیاتی و از این میزان نیز 2/4 آن گشایش اعتباری شده است.

افخمی با بیان اینکه برای سال 95 هیچ قراردادی منعقد شده است افزود: آخرین قرارداد ما با بانک مرکزی به سال 94 بر می گردد که مبلغ آن 1/3 میلیارد دلار بوده که از این میزان 3/2 میلیارد آن عملیاتی و وصول باقی را هم تمدید کرده ایم.

وی تصریح کرد: از همین 1/3 میلیارد دلار دوبار به میزان 500 میلیون دلار به شرکتهای پارس جنوبی منبع مالی تزریق کرده ایم.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن بیان داشت: در برنامه ریزی های خود برای سال 96 در نظر گرفته ایم که بالغ بر 2 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه منبع مالی اخذ کنیم.

*اضافه برداشتی از بانک مرکزی نداشته ایم

وی تاکید کرد: در طی 38 ماهه اخیر هیچ اضافه برداشتی از بانک مرکزی نداشته و اجازه نداده ایم دچار بی انضباطی مالی شویم ، به همین دلیل است که با موافقت بانک مرکزی خطوط اعتباری را تمدید خواهیم کرد، البته به رعایت نرخ سود هم مقیدیم.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن با بیان اینکه بالغ بر 85 تا 90 درصد بانکهای دنیا دولتی هستند و اغلب سرمایه آنها را نیز دولت تامین می کند افزود: بانک صنعت و معدن بانک توسعه ای تولید در کشور است. سرمایه اش ازاوایل انقلاب تا سال 86 کمتر از 100 میلیارد تومان بوده ، که در سال 86 با ارائه وام ارزی به ما دولت آن را تبدیل به سرمایه کرد که با این اوصاف میزان سرمایه ما به 2100 میلیارد توامن رسید که همچنان در سر جای خود باقی است و چیزی به آن افزوده نشده است.

*میزان سرمایه به دلار ما بسیار پایین است

مدیر عامل بانک صنعت و معدن با بیان اینکه نرخ ارز در حال حاضر یک به سه و نیم شده افزود: بنابراین میزان سرمایه به دلار ما الان 7 هزار میلیو ن دلار است که رقم بسیار پایینی به شمار می رود. اگر مقررات بازل 3 را کنار بگذاریم حتی نسبت به مقررات بازل 2 نسبت کفایت سرمایه ما رو به افت است، این هم به علت کاهش نفت و عدم حمایت دولت در افزایش منابع مالی است.

وی ادامه داد : با تجدید ارزیابی ها بر منابع مالی 4هزار میلیارد تومان افزوده ایم که آن نسبت ما با بانکهای خارجی برهم نخوریم.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن گفت: در طی سه سال گذشته معوقات بانکی ما به طور مرتب کاهش یافته در ابتدای امر این رقم 12 بود که به 10ونیم و سپس به 9 رسید و درسالی که گذشت این رقم به کمتر از 8 یعنی 7.8 درصد کاهش یافت و در حال حاضر در تلاشیم تا این میزان معوقات را به کمتر از 7 برسانیم.

افخمی تاکید کرد: نسبت به سایر بانکهای بیشتر از 2 هزار و800میلیارد تومان معوقات نداریم.

وی گفت: در 7 اردبیهشت 96 فرآینده جدید طراحی شده با خدمات انفورماتیک راه به مرحله عملیاتی خواهیم رساند تا بتوانیم با بانک های خارجی در عرصه بین المللی رقابت کنیم پایه این فرآیند داخلی است ، 70 درصد کار آماده است.

افخمی ادامه داد: همچنین بر اساس ادبیات اقتصاد مقاومتی برنامه راهبردی 5 ساله بانک صنعت و معدن را آماده کرده ایم، این برنامه برون گرا و بر پایه حمایت از صادرات کشور خواهد بود.

* اجاره مجمتع نبش طالقانی به کسبه پلاسکو

مدیر عامل بانک صنعت و معدن گفت: شعبه ای برای رسیدگی به کسبه خسارت دیده پلاسکو در نظر گرفته ایم البته بر ای این کار بانک مرکزی سردم دار شده و باقی بانکها را هم پای کار آورده است، 300میلیون وام با نرخ 18 درصد که بخشی از آن را دولت سوبسید می دهد در اختیار کسبه پلاسکو قرار خواهیم داد البته اتاق اصناف این افراد را به ما معرفی خواهند کرد، ما آماده تأمین مالی خسارت دیدگان پلاسکو هستیم.

افخمی ادامه داد: بانک ما به همراه 5بانک دیگر در پی طلب خود مجتمع نبش طالقانی را گرفته اند. این مجتمع در اختیار کسبه پلاسکو به شکل اجاره و با تضمین بنیاد قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن تاکید کرد: حداقل دو هواپیمای دیگر در یک ماه آینده وارد کشور می شود ، قرارداد دیگری با ایتالیا در این باره داریم که آن را دنبال می کنیم، در خصوص قرارداد ایرباس مهم این بود که این موضوع میسر شد و کشور از مهلت ارائه شده استفاده و آن را از دست نداد.

وی گفت: بدهکار دانه درشت نداریم و با تأمین مالی بیش از 11میلیارد دلار در طی سه سال گذشته گشایش اعتباری داشته و باحمایت از پروژه های بزرگ به طور مستقیم بیش از 50هزار شغل ایجاد کرده ایم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۳۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان